Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، این ابَر ماه با آغاز فصل برداشت توت فرنگی در آمریکای شمالی همراه است و به همین دلیل آن را ماه «توت فرنگی» می‌نامند.

به گفته‌ی ناسا این پدیده در اوایل صبح روز چهارشنبه قابل مشاهده است و در روز بعد در ساعت ۲:۴۰ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۳:۱۰ به وقت تهران) به اوج خود می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابر ماه زمانی رخ می‌دهد که ماه در نزدیک‌ترین فاصله خود به زمین قرار بگیرد. در این زمان ماه روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه می‌کند.

پدیده ماه توت فرنگی به طور معمول در آخرین روز بهار یا آغاز تابستان رخ می‌دهد. در گذشته نام‌های مختلفی به این پدیده داده می‌شد، از جمله ماه شکوفه، ماه ذرت سبز، ماه هور، ماه تولد، ماه جوجه‌ ریزی و ماه عسل که ممکن است به علت سنت ازدواج در ماه ژوئن باشد.

این ماه برخلاف نامش صورتی رنگ نیست و رنگی طلایی دارد.

سیاره زهره نیز همزمان با این ماه قابل مشاهده خواهد بود و مریخ نیز ۱۰ درجه بالاتر از افق خواهد درخشید.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ابر ماه توت فرنگی ماه شکوفه توت فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش شدید باد در زنجان

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پدیده جوی خاصی طی این هفته در استان نخواهیم داشت، گفت: پدیده غالب جوی امروز وزش باد شدید از بعد از ظهر در استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان غالباً صاف گزارش شده است، افزود: شرایطی که امروز در استان حاکم شده، تا اواسط هفته جاری در استان تداوم داشته و از اواسط هفته بارندگی برای استان پیش‌بینی شده است.

این مسؤول با یادآوری اینکه دمای هوای استان زنجان از امروز تا روز سه‌شنبه هفته جاری به تدریج روند افزایشی به خود خواهد گرفت، اظهار کرد: این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، این وضعیت از روز چهارشنبه این هفته کمی تغییر یافته و دمای هوا در اغلب مناطق استان خنک‌تر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای کنونی شهر زنجان با یک درجه سانتی‌گراد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است، خاطرنشان کرد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۴ و ۲۵ درجه، ابهر ۴ و ۲۵ درجه، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6089605

دیگر خبرها

  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • رسمی: پدیده جدید والیبال ایران تمدید کرد
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • لیگ ملت‌ها: اعلام لیست پدیده جدید والیبال دنیا
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • ماه صورتی در آسمان امشب را ببینید
  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف