Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره شروع آموزش‌های حضوری اظهار کرد: ویروس کرونا طی یک سال و نیم گذشته آموزش دانشگاه‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و همین عامل باعث شده تا آموزش‌ها را به صورت مجازی ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ویروس کرونا علی رغم دستاورد‌های زیادی که برای آموزش‌ها داشته به تبع مشکلاتی را هم ایجاد کرده است، باید گفت که حضور دانشجویان در دانشگاه برای ما یک اصل است و برنامه ریزی کرده ایم تا حد امکان دانشجویان را از مهر ۱۴۰۰ به صورت حضوری در فضای دانشگاهی آموزش دهیم.

خاکی صدیق تصریح کرد: حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها منوط به واکسیناسیون دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه هاست. طبق برنامه‌ای که با وزارت بهداشت داشته ایم به این نتیجه دست یافتیم که دانشجویان با اولویت بندی‌های انجام شده وارد دانشگاه شوند. اگر تمامی دانشجویان واکسینه شوند، می‌توانیم شاهد حضور حداکثری دانشجویان از مهر ۱۴۰۰ در دانشگاه‌ها باشیم.

او با بیان اینکه اگر واکسیناسیون دانشجویان بنابر شرایطی به صورت کامل انجام نشود اولویت بندی‌های مربوطه را برای حضور دانشجویان در دانشگاه انجام خواهیم داد، تاکید کرد: در حال حاضر اولویت حضور فیزیکی به منظور فراگرفتن مباحث آموزشی در دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکتری است.

خاکی صدیق گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد که ورودی ۹۸ به قبل هستند باید به صورت حضوری در دانشگاه از مهر ۱۴۰۰ آموزش ببیند؛ چرا که آن‌ها هیچ آشنایی با محیط دانشگاه ندارند و به علت فارغ التحصیلی بایستی حداقل یک ترم را به صورت حضوری در دانشگاه آموزش ببینند.

او اضافه کرد: بعد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی نوبت به حضور فیزیکی دانشجویان کارشناسی به خصوص ترم بالا‌هایی که در آستانه فارغ التحصیلی بوده و سپس دانشجویان کاردانی هستند، در دانشگاه می‌رسد. همچنین دانشگاه‌هایی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی ندارند و تنها دانشجویان کارشناسی دارند اولویت واکسیناسیون با دانشجویان کارشناسی است که در ترم‌های پایانی قرار دارند.

امیدواریم تا پایان آذر واکسیناسیون تمامی دانشجویان انجام شود

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نحوه حضور دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی به صورت اولویت بندی شده بعد از واکسیناسیون در قالب یک سند در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، تاکید کرد: دانشگاه‌های ایرانی در سطح کشور از نظر امکانات، زیرساخت ها، رشته‌های تحصیلی و نیاز به حضور فیزیکی (شامل رشته‌های فنی و حرفه ای، فعالیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی می‌شود) بسیار متنوع هستند و بنابراین حضور دانشجویان در دانشگاه را خود دانشگاه‌ها تعیین خواهند کرد و وزارت علوم تنها یک چهارچوب کلی این برنامه حضور را می‌دهد.

خاکی صدیق بیان کرد: مطابق برنامه وزارت بهداشت امیدوار هستیم که تا آذر ماه تمام دانشجویان واکسینه شوند و در ترم بعد آن شاهد حضور گسترده تمامی دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید

سیاست‌های دانشگاه خواجه نصیر برای حضوری شدن آموزش‌ها از مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا تزریق واکسن واکسیناسیون دانشجویان دانشجویان در دانشگاه دانشجویان کارشناسی حضور دانشجویان حضور فیزیکی دانشگاه ها خاکی صدیق آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

ایسنا/زنجان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال‌احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را از امروز آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت کرده و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند. 

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یک‌هزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، از خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام می‌شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال‌احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی