Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@15:17:40 GMT

بهترین و بدترین ایالت های آمریکا برای زندگی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۷۲۰۴

بهترین و بدترین ایالت های آمریکا برای زندگی

نیوجرسی بهترین ایالت آمریکا برای زندگی در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس بیزینس، بررسی صورت گرفته از وضعیت زندگی در ایالت های مختلف آمریکا نشان می دهد که ایالت های شرقی وضعیت بهتری از ایالت های جنوبی و غربی این کشور دارند. این رتبه بندی بر اساس ۵۲ شاخص از جمله هزینه زندگی، نرخ بیکاری، نرخ ورشکستگی کسب و کارها، متوسط امید به زندگی، توسعه حمل و نقل عمومی و در پنج زیرمجموعه اصلی: بضاعت مالی شهروندان، شرایط اقتصادی، امکانات آموزشی، امکانات بهداشتی و کیفیت زندگی صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهترین ایالت های آمریکا برای زندگی در سال ۲۰۲۱

۱- نیوجرسی

۲- ماساچوست

۳- نیویورک

۴- ایداهو

۵- مینه سوتا

۶- ویسکانسین

۷- یوتا

۸- نیو همپشایر

۹- آیوا

۱۰- پنسیلوانیا

بدترین ایالت ها برای زندگی در سال ۲۰۲۱

۱- آلاباما

۲- هاوایی

۳- اوکلاهوما

۴- نوادا

۵- آرکانزاس

۶- کارولینای جنوبی

۷- می سی سی پی

۸- لوییزیانا

۹- آلاسکا

۱۰- نیومکزیکو

سایر رتبه بندی ها

در زیرشاخه های مختلف، ایالت اورگان بیشترین رشد در درآمد را به نسبت سال قبل به ثبت رساند در حالی که ایالت آلاسکا شاهد کمترین رشد درآمد سالانه بود.  

همچنین در رتبه بندی بر اساس میزان جرم و جنایت، ایالت مین دارای کمترین میزان وقوع جرم و جنایت و ایالت نیومکزیکو بالاترین نرخ را داشته است.  

همچنین از نظر تعداد رستوران و کافه، ایالت کالیفرنیا در صدر قرار گرفت و پس از آن نیز فلوریدا، نیویورک و تگزاس قرار گرفته اند. از طرف دیگر کمترین تعداد رستوران و کافه مربوط به ایالت داکوتای شمالی بوده است.  

از نظر هزینه های زندگی همچنین گران‌ترین ایالت‌ها برای داشتن یک زندگی راحت در آمریکا به ترتیب: هاوایی، کالیفرنیا، نیویورک، ماساچوست و اورگان و ارزان‌ترین ایالت‌ها به ترتیب: می سی سی پی، آرکانزاس، آلاباما، اوکلاهوما و تنسی معرفی شده اند. منظور از داشتن یک زندگی راحت داشتن متوسط درآمد حداقل ۱.۵ برابری متوسط هزینه های زندگی بوده است.  

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برای زندگی ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به  نقل از شبکه تلویزیون الجزیره، چندین دهه است که ایالات متحده مانند این روزها شاهد تظاهرات دانشجویان نبوده است. نقطه های قرمزی که روی نقشه مشخص شده، آندسته از دانشگاه های آمریکا است که پلیس به آن ها حمله ور شده و تعدادی از دانشجویان و اساتید را بازداشت کرده است اما نقاط زردی که روی نقشه روشن شده، مربوط به دانشگاه هایی است که شاهد اعتراضات بوده اما موردی از برخورد خشن پلیس در آن ها ثبت نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این تظاهرات بی سابقه به منظور اعلام همبستگی با مسئله فلسطین به بیش از ۵۸ دانشگاه، موسسه و دانشکده در سراسر آمریکا راه یافته است اما تظاهرات در برخی از این دانشگاه ها قوی تر و تاثیرگذار تر بود.

دانشگاه اوهایو در ایالت اوهایو در شرق آمریکا شاهد یورش پلیس آمریکا و حمله به دانشجویان اعتصاب کننده بود و تعدادی از این دانشجویان بازداشت شدند.

دانشگاه جرج واشنگتن: در نیویورک محوطه دانشگاه جرج واشنگتن مملو از چادرهایی بود که دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه آن ها را نصب کردند. به دانشجویان بیرون دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه داده نشد.

دانشگاه مینه سوتا: در شمال ایالات متحده دانشجویان دانشگاه مینه سوتا به تظاهرات حمایت از فلسطین ملحق شدند و توقف نسل کشی را خواستار شدند.

دانشگاه کالمر: در ایالت تگزاس دانشجویان دانشگاه کالمر به تظاهرات ادامه دادند. این دانشگاه شاهد بازداشت هایی بود که باعث نشد دانشجویان دیگر تظاهرات را از سر نگیرند.

دانشگاه آتلانتا: در دانشگاه آتلانتا در ایالت جورجیا خشونت شدید بود. نیروهای امنیتی تعدادی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی را بازداشت کردند اما این بازداشت ها تظاهرات و خیزش اعتراضی را در این دانشگاه متوقف نکرد.

دانشگاه کلمبیا: مهمترین دانشگاهی که شاهد تظاهرات دانشجویی بود و در این تظاهرات پیشرو بود، دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک است. دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه شب و روز به برگزاری تظاهرات ادامه می دهند و بازداشت ها سبب نشده است به تظاهرات ادامه ندهند.

دیگر خبرها

  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی