Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:53:38 GMT

کرونا؛ عامل تشدید خشونت علیه کودکان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۷۲۲۰

کرونا؛ عامل تشدید خشونت علیه کودکان

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کوبا، طبق اعلام «ویرجینیا گامبا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در حوزه کودکان و درگیری های نظامی، بیش از ۱۹ هزار و ۳۰۰ کودک جنگ زده در سال گذشته قربانی خشونت هایی مانند بیگاری و سوء استفاده جنسی شده اند.

از سویی، بیماری همه گیر مانع از آن شده بود که کارشناسان در سال اخیر به طور جدی به این مسئله بپردازند تا کمک و حمایت های بیشتری نسبت به این کودکان صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته گامبا، خردسالانی که در شرایط جنگی به سر می برند به دلیل بحران بهداشتی بیشتر در معرض آدم ربایی، بردگی و خشونت های جنسی قرار گرفتند. بیگاری و سوءاستفاده جنسی، قتل یا معلول کردن کودکان از شایع ترین خشونت ها در سال ۲۰۲۰ بود که بسیاری از کودکان جهان در معرض آن قرار داشتند.

در همین راستا افزایش چشمگیر در آدم ربایی ها ثبت شد که میزان آنها به ۹۰ درصد در سال گذشته افزایش یافت و نرخ افزایش خشونت های جنسی علیه کودکان نیز حدود ۷۰ درصد بوده است.

حملات صورت گرفته به مدارس و بیمارستان ها و مراکز آموزشی و درمانی نیز در سال گذشته بسیار زیاد بوده است.

براساس گزارش سازمان ملل دختران، یک چهام کودکان قربانی را در برمی گیرند که بیش از همه مورد آزارهای جنسی و سپس قتل و معلولیت قرار گرفته اند.

همه گیری باعث شد که مدارس هدف اشغالگری و استفاده های نظامی قرار گیرند و طی سال اخیر این پدیده به دلیل تعطیلی موقت مدارس بر اثر بحران ویروس کرونا، افزایش داشته است.

سازمان ملل در برابر چنین صحنه های خشونت آمیزی، با توجه به پسرفت قابل توجه در روند حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات و افزایش خشونت در بین طرفهای درگیر، بر لزوم تامین منابع حمایتی برای کودکان تاکید کرده است.

سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد در سال گذشته میلادی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کودک سال گذشته در درگیری های مختلف سراسر جهان به عنوان سرباز مورد استفاده قرار گرفته و نزدیک به دو هزار و ۷۰۰ کودک دیگر هم کشته شدند.

این گزارش تایید کرد که در ۲۱ درگیری علیه ۱۹ هزار و ۳۷۹ کودک تخلف صورت گرفته است. بیشترین تخلفات در سال ۲۰۲۰ در سومالی، جمهوری دموکراتیک کنگو، افغانستان، سوریه و یمن انجام گرفته است.

این بررسی همچنین نشان می دهد که سال گذشته هشت هزار و ۵۲۱ کودک به عنوان سرباز مورد استفاده قرار گرفتند، دو هزار و ۶۷۴ کودک در درگیری های مختلف کشته و پنج هزار و ۷۴۸ کودک زخمی شدند.

علاوه بر این، گزارش دبیر کل سازمان ملل شامل یک فهرست سیاه با هدف شرمسار کردن طرفین درگیری به امید ایجاد انگیزه در آنها برای اجرای اقدامات محافظت از کودکان است. گفته می شود عربستان سعودی و اسرائیل مدت زیادی است در تلاش برای ممانعت از انتشار این فهرست هستند.

اسرائیل تا کنون هرگز در این فهرست قرار نگرفته و نام عربستان سعودی هم پس از آنکه برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ در این فهرست به دلیل کشتار و زخمی کردن کودکان یمنی آورده شد، بلافاصله حذف گردید.

برچسب‌ها نظامی جنگ سازمان ملل متحد کودکان کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی جنگ سازمان ملل متحد نظامی جنگ سازمان ملل متحد کودکان کار سال گذشته سازمان ملل خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

به گفته دکتر فرح بخش رئیس دادگستری شهرستان زرند بر اثر شدت بارندگی سیلابی شدن معابر این شهرستان خانمی به همراه دو فرزند خردسالش از ساختمان دادگستری شهرستان زرند خارج و در محل درب ورودی دادگستری منتظر رسیدن آژانس می‌شود.

در این حین که به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب جوی آب جلوی دادگستری همانند بخشی از خیابان مملو از آب و گل بود پای یکی از فرزندان این خانم سر می‌خورد و به داخل جوی آب می‌افتد، بلافاصله با فریاد کمک خواهی مادر و کمک سرباز دادگستری تلاش برای نجات جان کودک گرفتار در جوی آب اقدام می‌کند 

در حالی که توجه شاهدان معطوف نجات فرزند اول می‌باشد متاسفانه فرزند دوم این خانم نیز داخل جوی آب سقوط می‌کند و جریان آب او را به دهانه پل ورودی دادگستری می‌برد که در این لحظه یکی از کارمندان دادگستری زرند به نام کردی که شاهد افتادن این کودک به داخل جوی مملو از آب بود به کمک او می‌شتابد و وی را به طرز معجزه آسایی از داخل سوراخ مملو از آب پل ورودی دادگستری زرند نجات می‌دهد.

 

رئیس دادگستری زرند سپس با حضور در بیمارستان در جریان درمان کودکان قرار گرفت. 

وی از اقدام تحسین بر انگیز کارمند و سرباز دادگستری و همچنین کادر درمان در نجات کودکان قدردانی کرد. 

لازم به ذکر است آقای کردی کارمند دادگستری زرند که در جریان کمک به کودک دوم خودش دچار آسیب دیدگی می‌شود ساعتی را در بیمارستان بستری بود. 

 کردی هم گفت: زمانی که متوجه افتادن این کودک به درون جوی آب شدم فوراً وارد عمل شدم و توانستم دست این کودک را که جریان آب او را به داخل سوراخ پل برده بود بگیرم و او را نجات دهم؛ و این اتفاق در حالی افتاد که مادر این کودک پیگیر نجات فرزند اولش بود و اصلاً متوجه افتادن کودک دیگرش در درون جوی آب نشده بود.

 

امین عربپور رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند هم گفت: در ساعت ۱۳:۱۳ امروز ظهر بدنبال گزارش مردمی مبنی بر وقوع حادثه برای دو کودک خردسال بدلیل سقوط و گرفتار شدن در مسیر سیلاب بلافاصله نزدیک‌ترین تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه (ورودی دادگستری) اعزام میگردد. 

امین عرب پور ادامه داد: خوشبختانه قبل از رسیدن امبولانس به محل دو دختربچه ۴ و ۷ ساله توسط یکی از کارمندان دادگستری از سیلاب نجات داده شده بودند در نهایت دو کودک حادثه دیده و کارمند ناجی بعد از انجام اقدامات لازم جهت بررسی بیشتر و معاینات تکمیلی توسط امبولانس به بیمارستان سینای زرند منتقل شدند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند