Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@05:32:14 GMT

مسؤولان به فکر خدمت و حل مشکلات مردم باشند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۷۵۱۷

مسؤولان به فکر خدمت و حل مشکلات مردم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت الاسلام علی آقابابا کارشناس مسائل دینی و خانواده در مراسم سالروز ولادت باسعادت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) که شامگاه چهارشنبه در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: کرامت و کریم بودن یکی از صفات خداوند، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است و ما باید با تاسی از قرآن کریم و سیره و زندگی خاندان عصمت و طهارت(ع) کاری کنیم تا این صفت بارز به ما اطلاق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روایات و آیات قرآن انسان‌های با کرامت را دارای هشت ویژگی و علامت دانست و گفت: اولین نشانه انسان کریم در روایتی از حضرت علی(ع) اهل خدمت به مردم و بدون منت است.

این مبلغ برجسته در همه حال شاکر خدا بودن را ویژگی دوم انسان‌های کریم یاد کرد و افزود: نعمت‌های زیادی در دور و بر ما به سادگی و وفور وجود دارد که از شکر آن‌ها غافل هستیم و فرد کریم در برابر تک تک نعمات الهی شکرگزار است.

حجت الاسلام آقابابا اضافه کرد: حل مشکلات مردم قبل از درخواست آن‌ها شاخصه بعدی انسان کریم است که امام حسن(ع) در این باره فرموده است تا می‌توانید مشکل دیگری را حل کنید قبل از آن که به تو رو بیاندازد.

وی یکی از ویژگی مهم افراد با کرامت را نادیده گرفتن خطای دیگران ذکر و بیان کرد: بدون شک اگر تنها این مورد در زندگی‌ها و خانواده‌ها توسط مردان و زنان ما توجه و رعایت شود بالغ ۹۰ درصد مشکلات و اختلافات خانوادگی و بالاخص موضوع طلاق حل می‌شود.

این کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: حُسن خلق و فرو بردن خشم از موارد پنجم و ششم خصلت یک فرد با کرامت بوده که مورد توجه و تاکید بسیار اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام آقابابا یادآور شد: فضای مجازی یکی از ول‌ترین کشورها در این موضوع مهم است که استفاده غلط از یکی از موارد اساسی استرس و از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده است.

وی آخرین علامت انسان کریم را بر اساس احادیث و روایات دوری از گناه عنوان و ابراز کرد: در این روزگاری که فرزندان ما توسط رسانه‌های دشمن به انواع و اقسام هجمه‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند تنها راه عاقبت بخیری و عبور سالم از این تهدیدات آن‌ها را به دست و دامن اهل بیت(ع) سپردن است.

این فعال فرهنگی و مذهبی در پایان به انجام فرضیه انتخابات به نحو احسنت توسط مردم اشاره کرد و گفت: با توجه به این روایات و احادیث حالا نوبت مسؤولان است که با خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها ضمن سپاسگزاری از حضور حماسی آن‌ها در صحنه، با کرامت بودن خود را به یادگار بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آستان حضرت عبدالعظیم ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم  و فناوری آنا، محمد رحیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در جلسه ستاد شاهد و ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام اظهار کرد: درب‌های بنیاد شهید بر روی ارباب رجوع و به ویژه جامعه دانشگاهی باز است و بهترین و مهم‌ترین خدمت در بزرگداشت خانواده بزرگ ایثارگران پیگیری و رفع مشکلات آنان است.

وی بیان کرد: امکانات و توان استان ایلام برای رفع مشکلات ایثارگران محدود است، اما تمام مسئولان استانی در تکریم و رفع مشکلات ایثارگران پای کار هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اضافه کرد در حوزه فرهنگی و پژوهشی باید همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید عملیاتی تا در روند خدمت‌رسانی و رفع مشکلات ایثارگران تسریع شود.

بیشتر دانشجویان دانشگاه آزاد ایلام از ایثارگران هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام‌ هم گفت: تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه ملی است و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برای این مهم با تمام توان در میدان است.

بهروز ناصری عنوان کرد: بیشترین تعداد دانشجوی عضو خانواده بزرگ ایثارگران استان در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و بیشتر دانشجویان ممتاز هستند.

وی یادآور شد: با وجود مشکلات مالی دانشگاه تاکنون هیچ دانشجویی به واسطه عدم پرداخت شهریه از تحصیل بازنمانده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام‌ تبیین کرد: امنیت، پیشرفت و تعالی ایران اسلام مدیون و مرهون شهدا و ایثارگران بوده و خدمت به این بخش از جامعه یک تکلیف اساسی است.

ناصری بیان کرد: مدیران و مجموعه بنیاد شهید ایلام خادم شهدا و ایثارگران هستند و در این راستا تمام ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت مجموعه انقلابی بنیاد شهید قرار می‌گیرد.

در این نشست بر ضرورت انجام طرح‌های پژوهشی توسط دانشگاه و با نظر بنیاد شهید ایلام، انجام اردو‌های مشترک، تجلیل از دانشجویان ممتاز، تکریم خانواده‌های ایثارگران، استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه در حوزه مشاوره و آموزش‌های کوتاه مدت تأکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشانه های انسان با کرامت و کریم چیست؟
  • استاندار تهران: مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند