Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@04:19:34 GMT

افزایش تورم به ۴۳ درصد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۷۵۴۷

افزایش تورم به ۴۳ درصد

آفتاب‌‌نیوز :

اعلام مرکز آمار ایران از وضعیت شاخص مصرف کننده در خرداد نشان می دهد که درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه قبل از آن یعنی تورم سالانه روند افزایشی داشته و ۴۳ درصد گزارش شده است.

اما تورم نقطه‌ای که در اردیبهشت ما کاهش داشت، بار دیگر روند افزایسی پیدا کرده و به ۴۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد در خرداد ماه رسیده است. میزان رشد تورم نقطه به نقطه که بیانگر تغییرات نسبت به ماه مشابه سال قبل است ۰.۷ درصد اعلام شده است.

بر این اساس، نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی­‌ها و دخانیات» با افزایش ١.٢ واحد درصدی به ٦٢.٣ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٠.٥ واحد درصدی به ٤٠.٨ درصد رسیده است.

همچنین نرخ تورم ماهانه خرداد به ٢,٥ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ١.٨ واحد درصد افزایش دارد.

تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ٣.٢ درصد و ٢.٢ درصد بوده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین شماره از فصلنامه‌ این سازمان، گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۲ را منتشر کرده است که بر اساس این گزارش، مشترکان پهن باند ثابت در پاییز سال ۱۴۰۲ به ۱۱ میلیون رسیده‌اند که این آمار کاهش اندک ۶۲/‏۰ درصدی نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱ دارد.

از سوی دیگر ضریب نفوذ پهن باند سیار در بازه زمانی ذکر شده رشد ۵ درصدی داشته است. همچنین تا پایان پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان پهن باند سیار به ۱۰۹ میلیون و ۲۵ هزار مشترک رسیده است.

بر اساس گزارش رگولاتوری، عمده سهم بازار مشترکین پهن باند ثابت با رقم ۲۷/‏۷۴‬ درصد به فناوری X-DSL مربوط شده و تعداد کاربران TD-LTE به ۴۳/ ۱۹ درصد رسیده است.

همچنین ۴۹ درصد بازار اینترنت ثابت در اختیار شرکت مخابرات قرار دارد و تنها‬ ۶ درصد به شرکتهای FCP مربوط می‌شود.

گزارش اخیر رگولاتوری تعداد خانوارها و شهرهای تحت پوشش فیبرنوری را تا پاییز ۱۴۰۳ مشخص کرده است.

بر اساس آمار این گزارش، ۱۱۰ شهر پوشش زیر ۳۰ درصد، ۳۱ شهر پوشش ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۷۶ شهر بالای ۶۰ درصد پوشش فیبر نوری داشته‌اند که به طور کلی تا پایان سه ماه سوم سال ۱۴۰۲، ۲۱۷ شهر به پوشش فیبر نوری رسیده‌اند.

کد خبر 6091950 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران