Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا کردستان بر لزوم همکاری مردم، مراجع فکری و سازمان‌های مردم نهاد برای عبور از تنش آبی در تابستان امسال تاکید کرد.

محمد فرهاد معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: برای گذر مناسب از تابستان سال جاری و اوج مصرف آب نیازمند همراهی سمن‌ها، مراجع فکری جامعه و عموم شهروندان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه هفته صرفه جویی از یکم تا هفتم تیرماه است، گفت: جمعیت استان کردستان یک میلیون و 730 هزار نفر است که 73 درصد این جمعیت شهرنشین و مابقی در روستاهای استان ساکن هستند.

 

 

وی با بیان اینکه در مجموع 93.4 درصد جمعیت استان زیر پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند، افزود: حجم آب تولیدی در سال 164 میلیون مترمکعب است که 128 میلیون برای شهرها و 36 درصد در روستاها مصرف می‌شود.

 

 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: 47 درصد آب تولیدی از محل آبهای سطحی و سدها و 53 درصد از منابع آبهای زیرزمینی شامل 628 حلقه چاه، 1069 دهنه چشمه و 19 رشته قنات تأمین می‌شود.

 

 

فرهاد با اشاره به کاهش 36 درصدی بارندگی‌ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خاطرنشان کرد: میزان ذخیره سدهای استان 67 درصد است که در سالجاری نسبت به سال گذشته با کاهش 19.5 درصدی همراه بوده است.

 

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده برای برون رفت از وضعیت تنش آب گفت: مطالعات کاملی در زمینه برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت انجام شده که در بخش بلندمدت، تأمین آب از سدها در دستور کار است که شامل تأمین آب سنندج و سروآباد از محل سد آزاد، سقز از سد چراغ ویس، کامیاران و مریوان از سد گاران، بانه از سدهای عباس آباد و سبدلو و دیواندره و بیجار از سد سیازاخ و قروه و دهگلان از سد قوچم است.

 

 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان افزود: در حوزه برنامه‌های میان مدت هم تأمین آب از آبهای سطحی توسط فیلتر شنی در دستور کار است که این کار در بانه اجرا شده و در مریوان و کامیاران نیز انجام خواهد شد.

 

 

فرهاد بیان کرد: همچنین حفر 3 حلقه چاه و تجهیز 28 حلقه چاه در استان، در سنندج انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق از طریق پمپاژ و در بانه با همکاری آب منطقه‌ای در پایاب و بالادست سدهای عباس آباد و سدلو با هدف حفظ ذخایر سدها است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین آبرسانی سیار به تعدادی از روستاهای استان که امکان توزیع آب به صورت شبکه در آنها وجود ندارد، انجام می‌گیرد.

 

 

وی ارتقا و تجهیز و افزایش اکیپ‌های رفع حوادث، اجرای برنامه‌های فرهنگی در زمینه مدیریت مصرف مانند تهیه موشن گرافی و کلیپ با محتوای مصرف بهینه و پخش در فضاهای پرمخاطب شهری، تلویزیونی و مجازی، استفاده از ظرفیت ستاد کرونا، و مکاتبه با آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی و سپاه را از برنامه‌های کوتاه مدت در دست اجرای این شرکت دانست.

 

 

وی  اضافه کرد: همچنین برگزاری جلسه با سمن‌ها و مراجع فکری از برنامه‌های کوتاه مدتی است که با هدف مدیریت مصرف آب در استان در حال اجرا است.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: عبور از تنش آبی مدیریت مصرف آب استان کردستان شرکت آبفا کردستان مراجع فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام مصوب گردید و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

کد خبر 6089108

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است