Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی با حضور امام‌جمعه لارستان و ائمه جماعات شهرستان، کانون‌های برگزیده در طرح ملی «ایران قوی» تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لارستان، آیین تقدیر از برگزیدگان طرح ملی «ایران قوی» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم امام‌جمعه لارستان، ائمه جماعات شهرستان و مسئولان کانون‌های برگزیده فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در دفتر امام‌جمعه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم که با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد از کانون فرهنگی هنری امام جعفرصادق(ع) لار به‌عنوان کانون برتر کشوری در رواق سرود، کانون امام محمدباقر(ع) لار به‌عنوان کانون شایسته تقدیر کشور در رواق سرود و کانون فرهنگی هنری شهدای لارستان به‌عنوان کانون شایسته تقدیر کشور در رواق همدلی قدردانی شد.

 

در این آیین، «محمدابراهیم اخوت» با بیان اینکه کسب رتبه برتر کشور در طرح ملی ایران قوی و انجام اجراهای مختلف و حضور و کسب مقام در جشنواره‌های استانی و کشوری بخشی از افتخارات گروه سرود کانون امام جعفرصادق(ع) لارستان است، گفت: این گروه سرود به‌صورت مداوم در طول سال فعالیت‌های مختلفی شامل تمرینات، برگزاری جشن، اجرای مراسمات مذهبی و ملی و غیره را انجام می‌دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس با اشاره به دیگر کانون‌های برتر ادامه داد: کانون شهدای لارستان با کسب ۱۷ هزار و ۳۳۰ امتیاز و کانون امام محمدباقر(ع) با ۱۶ هزار و ۹۳۸ امتیاز از لارستان و کانون امام رضا(ع) با ۱۶ هزار و ۷۹۶ امتیاز از شهرستان گراش جزو کانون‌های بالای ۱۵ هزار امتیاز در طرح ملی ایران قوی (فهما ۹۹) معرفی شده‌اند.

 

وی با اشاره به اهمیت ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در سطح فرا استانی و کشوری تصریح کرد: رواق‌های دوازده‌گانه طرح ملی ایران قوی (فهما) شامل رواق دانش، نور، سرود، ترنج، فیلم، رسانه، همدلی، کتاب، قلم، نمایش، فناوری و کارآفرینی است.

 

اخوت با اشاره به اهمیت جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و تحقق جایگاه مسجد تراز اسلامی بیان کرد: توجه به مقوله هنر و پاسداست ارزش‌های دینی بسیار ارزشمند بوده و امروز دشمن با جنگ تبلیغاتی خود، اندیشه‌های ناب و ارزش‌های انقلابی جوانان ما را هدف قرار داده است تا فکر و اندیشه جوانان را به اعتقادات اسلامی، سست و آن را بی‌ارزش کنند.

 

همچنین در این مراسم، «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم» با اشاره به حضور پرشکوه مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: مردم شریف ایران با دلبستگی به اسلام و نظام و انقلاب و به ‌رغم توطئه‌های چندماهه معاندین و بدخواهان انقلاب، در پای صندوق‌های رأی، پرشکوه و دشمن‌شکن شرکت کردند و با عزم راسخ خود عزت ملی و اقتدار ایران اسلامی را بار دیگر به رخ جهانیان کشاندند.

 

امام‌جمعه لارستان در ادامه با اشاره به اینکه نقش کانون‌های مساجد انجام فعالیت‌های فرهنگی با محوریت حضور نوجوانان و جوانان مسجدی است، گفت: آسیب‌شناسی فعالیت‌های فرهنگی مساجد باید با هدف تبیین برنامه‌ریزی کلان و راهبردی برای کانون‌های مساجد از مهم‌ترین برنامه‌ها برای حضور فعال‌تر نوجوانان و جوانان صورت گیرد و اجرای اصولی تربیت دینی در مساجد می‌تواند نقش محوری و تعیین‌کننده‌ای در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی کانون‌های مساجد باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: ایجاد جذابیت در برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز در جذب نوجوانان و جوانان نقش مهم دارد؛ زیرا توطئه‌های دشمنان در راستای نمایش عدم اقبال عمومی برای حضور در برنامه‌های مساجد است.

 

بر اساس این گزارش، از کانون‌ فرهنگی هنری امام رضا(ع) گراش نیز به‌عنوان کانون شایسته تقدیر کشور در رواق سرود طی مراسمی در این شهرستان تقدیر خواهد شد.

پایان پیام/715

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های برگزیده طرح ملی ایران قوی کانون های مساجد جنوب فارس کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس عنوان کانون کانون امام امام جمعه ایران قوی طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان در آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رویداد ادای دین به باورهای دینی مردم و جزو نوآوری‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کارهای مردمی و اثرگذار پیش برود.

وی افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفت و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند؛ دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی، کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باورهای دینی مردم کرده باشیم و کار مؤثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویدادهای مردمی اضافه شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ با بیان اینکه راهبری جشنواره دوره بیست‌ویکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است، عنوان کرد: امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 748336

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین