Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@12:57:20 GMT

اینترنت آزاد را غیرفعال کنید!

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۷۷۹۳

اینترنت آزاد را غیرفعال کنید!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، باوجود بالا بودن تعرفه اینترنت آزاد، در بسته‌های اینترنتی هزینه هر گیگابایت حدود ۳۰۰۰ تومان است، در این صورت اگر مشترکی بسته اینترنتی خریداری نکند و به صورت آزاد از اینترنت همراه خود استفاده کند، در هزینه‌های سیم‌کارتش اختلاف قیمت بسیاری به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از مشکلات کاربران تلفن‌های همراه که بار مالی زیادی به آن‌ها تحمیل می‌کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، در حالی که کابران می‌توانند با استفاده از کد‌های دستوری، اینترنت آزاد را غیرفعال کنند.

سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه با توجه به تعرفه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برای سیم‌کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت، ۰.۴ ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۰.۶ ریال است. این یعنی در سیم‌کارت دایمی، هزینه هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۴۲ هزار تومان و در سیم‌کارت اعتباری هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۶۳ هزار تومان محاسبه می‌شود.
مشترکان اپراتور‌های مختلف اگر از اینترنت آزاد دیتای خود استفاده کرده باشند، درمی‌یابند که این استفاده اصلا مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل اپراتور‌ها در کنار تعرفه‌های عادی اینترنت، اجازه ارائه طرح‌های تشویقی هم دارند که قیمت آن کمتر از کف تعرفه عادی اپراتور تعریف شده است.

باوجود بالا بودن تعرفه اینترنت آزاد، در بسته‌های اینترنتی هزینه هر گیگابایت حدود ۳۰۰۰ تومان است، در این صورت اگر مشترکی بسته اینترنتی خریداری نکند و به صورت آزاد از اینترنت همراه خود استفاده کند، در هزینه‌های سیم‌کارتش اختلاف قیمت بسیاری به وجود می‌آید. به همین دلیل در حال حاضر بیشتر استفاده از مصرف داده همراه به سمت بسته‌های تشویقی و تخفیفی اپراتور‌ها هدایت می‌شود.

در حال حاضر بیشتر افراد از دیتای موبایل و خصوصا بسته‌های ارائه‌شده توسط اپراتور‌ها استفاده می‌کنند. با وجوداین، با تمام شدن بسته‌های اینترنتی، تعرفه آزاد اپراتور‌ها فعال می‌شود که در مقایسه با بسته‌های تعریف‌شده در اپراتور‌ها برای کاربران مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل، آگاهی از زمان اتمام بسته اینترنتی اهمیت زیادی دارد.

به دلیل شکایت‌های متوالی کاربران از اپراتور‌های تلفن همراه، رگولاتوری امکانی را فراهم کرده است تا مشترکان اپراتور‌ها بتوانند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیرفعال کنند. نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد پس از اتمام بسته اینترنت، برای مشترکان همراه اول با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰* و برای مشترکان ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اینترنت موبایل هزینه بسته های اینترنتی بسته اینترنت اینترنت آزاد اپراتور ها سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری راکد و غیر فعال در استان گفت: این محدوده ها از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار می شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در راستای استمرار روان‌سازی فعالیتهای کسب‌وکار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در نیم سال اول امسال ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را که بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند، شناسایی کرده و برای فعال سازی، این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

سرتیپی، با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال گذشته به مزایده گذاشته شد، اظهارکرد: در راستای سیاستهای ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب ‌وکارهای استان علی الخصوص فعالیتهای اقتصاد معدنی استان، نخستین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سالجاری از امروز آغاز شده و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و دو محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان باید در سامانه الکترونیکی دولت(ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: متقاضیان مزایده می‌توانند از امروز شنبه ۸ اردیبهشت تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام کرده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تحویل دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد