Web Analytics Made Easy - Statcounter

با همکاری حوزه هنری استان کردستان و اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) با عنوان «درسایه سار‌خورشید» در جوار مرقدخواهر امام رضا(ع) حضرت هاجره خاتون(س)در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: عشق و ارادت مردم کردستان به ساحت امام رضا(ع) بی‌بدیل است و امروز فرصتی فراهم شد تا به مناسبت میلاد آن حضرت در جوار مرقد خواهر بزرگوارشان حضور پیدا کنیم و تجدید ارادتی به اهل بیت آن امام رئوف داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص ویژگی‌های شخصیتی حضرت رضا(ع) گفت: در کنار ویژگی‌های عبادی، آن حضرت از قبیل شب زنده داری‌ها و روزه‌داری مدام از سعه صدر و ادب بالایی در برابر مخاطب برخوردار بود.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: آن امام هیچگاه در میان کلام دیگران، کلامی بر زبان نمی‌آوردند و با سعه صدر کامل سخن مخاطبین را می‌شنیدند و با ادب و متانت پاسخ لازم را می‌دادند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: اهل بیت(ع) نورهای پاکی هستند که همه خوبی‌ها و جلوه‌های شایستگی را در خودشان داشتند و همه مریدشان می‌شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: همه باید از سیره امام رضا(ع) درس زندگی بگیرند و تلاش کنیم معنویات و ارزش‌های مکتب اهل بیت (ع) را در زندگی ساری و جاری کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود به شاخص‌های انسان عاقل اشاره کرد و گفت: فروبردن غم و غصه، زیرکی با دشمنان و مدارا و همراهی با دوستان از جمله این ویژگی‌هاست. 

 

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه سه نفر از شاعران حوزه هنری استان کردستان، «سید جلال حسینی»، «سالارشریعتی» و «هنگامه الوند» سروده‌های خود را در وصف آن امام همام و خواهر گرامیشان هاجره خاتون قرائت کردند و یکی از خادمان آستان مقدس رضوی به مدیحه سرایی پرداختند.

 

غبارروبی و عطر افشانی مرقد مطهر خواهر امام رضا(ع) پایان بخش این مراسم بود.

 

 

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان کردستان کاروان زیر سایه خورشید بیرق امام رضا ع امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار (اصفهان شهر زنده، شهر زندگی) برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهر اصفهان دارای ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و …است که هفته فرهنگی اصفهان این فرصت را فراهم کرده تا سرزمین تخت فولادبه عنوان یکی سرمایه‌های عظیم شهر معرفی و شناسانده شود.

وی گفت: در راستای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، معماری و گردشگری تکایا، مجموعه تخت فولاد اقدام به برگزاری برنامه تکیه‌گرد کرده، این برنامه با رویکرد تمرکز برظرفیت های تخت فولاد برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به اولین برنامه تکیه‌گرد خاطر نشان کرد: سال گذشته و همزمان با هفته فرهنگی اولین برنامه از رویداد تکیه گرد با محوریت تکیه میرفندرکسی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دومین برنامه از سلسله رویدادهای تکیه گرد با محوریت تکیه خاتون آبادی برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت کنندگان دراین برنامه با روایت‌ها، ظرفیت‌های گردشگری و بناهای معماری تکیه آشنا خواهند شد.

عمرانی گفت: همچنین درحاشیه این برنامه، مسابقه عکاسی با موبایل از بناهای آرامگاهی و معماری وعناصر گردشگری خاتون آبادی برگزار می‌شود که در پایان هم به برگزیدگان جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

وی تکیه گرد را فرصتی مغتنم دانست تا کمی دقیق‌تر و جزئی‌تر به زوایا و ظرفیت‌های تکیه خاتون آبادی نگاه شود و صرفاً نگاه مصرفی به تکیه‌ها و بناهای آرامگاهی تخت فولاد نباشد. بلکه تکریم و مرمت و برجسته سازی تکیه‌ها رخ دهد.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد افزود: رویداد گردشگری تکیه گرد در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه ازساعت ۱۶ تا ۱۹ عصر در تکیه خاتون ابادی برگزار خواهد شد که عموم شهروندان و گردشگران می‌توانند در این رویداد شرکت فرمایند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 6094464

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد
  • تکیه خاتون‌آبادی، محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود