Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم گفت: در بازدیدی که با پلیس اطلاعات و امنیت این شهرستان از چندین جایگاه از قبیل چشمه‌ها و آبگیر‌های مختص به حیات وحش صورت گرفت یک دستگاه خودرو پراید که در مسیر فرعی در محلی خارج از دید در حوالی یکی از چشمه‌ها متوقف بود دیده شد که با دستور قاضی دوباره منقطه پایش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پس از سه ساعت جستجو و کمین در حوالی خودرو در گرمای هوا، حوالی ظهر، دو نفر که یکی از آنان مسلح بود به سمت خودرو رفتند که وارد عملیات شدیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم افزود: این دو نفر به درخواست ایست ماموران توجه نکردند و  قصد داشتند فرار کنند که راهشان بسته شد و دستگیر شدند.

 محمدی بیان کرد: هر دو شکارچی بومی شهرستان هستند و یکی از آنان سال‌های گذشته به جرم شکار دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شده بود.

او گفت: یک قبضه سلاح تفنگ بادی pcp ۵/۵ دوربین دار غیر مجاز، یک بسته تیر، یک عدد فشنگ ساچمه زنی، ۵ قطعه پرنده شکار شده شامل یک قطعه پرنده کبک نر، یک قطعه پرنده تیهو ماده، دو قطعه پرنده تیهوی نر، یک قطعه پرنده کبوتر جنگلی یا فاخته ماده از این شکارچیان کشف شد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم عنوان کرد: پرندگان صید شده در اختیار محیط زیست و سلاح متخلفان در اختیار پلیس اطلاعات شهرستان قرار گرفت تا مرجع  قضائی برای برخورد قانونی و تعیین خسارت وارده شده به محیط زیست اقدام کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش شکارچی دستگیری شکارچی شکار غیرمجاز قطعه پرنده محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر