Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@02:25:20 GMT

حمله آزارگران اینترنتی به گزارشگر زن آلمانی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۸۰۳۲

حمله آزارگران اینترنتی به گزارشگر زن آلمانی

کلودیا نویمن، گزارشگر زن فوتبال شبکه ZDF، پس از اینکه بازی دانماک برابر بلژیک را گزارش کرد مورد حملات زن‌ستیزانه در توییتر قرار گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، شبکه ZDF آلمان فاش کرد که کلودیا نیومن پس از گزارش بازی دانمارک و بلژیک در یورو 2020 در توییتر مورد حملات زن‌ستیزانه آزارگران اینترنتی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویمن به همراه آریان هینگست، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان آلمان که با این تیم قهرمان جهان نیز شده بود، مسابقات قهرمانی اروپا را برای این شبکه گزارش می کند.

توماس فرمن، مدیر ورزشی ZDF، در این باره گفت: "تیم ما این واکنش ها را جمع آوری کرده است. ما مخالف انتقاد نیستیم اما برابر نفرت پراکنی و آزار سکوت نخواهیم کرد و برخورد می کنیم. هر کسی که قلدری کند از سوی ما کارت قرمز می گیرد."

 

 

شبکه ZDF اعلام کرده است که برخی از این کامنت ها به قدری زننده بوده اند که آنها حتی تحمل خواندنشان را نیز نداشتند.

"صدای زن ها با فوتبال نمی خواند"، "او باید برنامه رقص را گزارش کند"، "باز این زن پیر احمق"، "در دنیای ایده‌آل نویمن باید در صومعه سکوت می بود"، اینها برخی از ملایم ترین کامنت هایی است که ZDF و نویمن دریافت کرده اند.

هیچ کدام از این کامنت ها درباره خود گزارش نویمن حرفی برای گفتن ندارند و همگی حملاتی شخصی و با انگیزه های زن‌ستیزانه هستند.

شبکه ZDF اکنون تصمیم دارد تا از خود و گزارشگرش در برابر این حملات دفاع کند: "مسئله جلوگیری از انتقادات نیست. ما همچنان از انتقادات سازنده و بازخوردهایی بر مبنای واقعیت استقبال می کنیم."

اما این کامنت ها هیچ ارتباطی با بیان انتقاد ندارند بلکه حمله ای شخصی به همکار ما هستند و تمام قوانین ارتباطی را نقض می کنند"

 

نویمن نخستین زنی بود که یک مسابقه فینال فوتبال مردان را در سورو 2016 به صورت زنده گزارش کرد.

 

 

زنان فعال در بخش های خبری و گزارش های ورزشی مانند کلودیا نویمن در اینترنت همواره مورد حملات نفرت‌پراکنانه قرار گرفته اند. اما اکنون یک همبستگی جدید در برابر این حملات حال شکل گیری است.

این حملات دقیقا همان تبعیض جنسیتی و زن ستیزی است. کلودیا نویمن در حال حاضر چیزی را تجربه می کند که بسیاری از زنان آن را به خوبی می شناسند و از آن وحشت دارند: هدف آزار و قلدری قرار گرفتن در شبکه های اجتماعی.

با این حال آنچه که نسبتاً جدید است، نادیده نگرفتن و واکنش در برابر این اوباش است. تیم رسانه های اجتماعی ZDF این حملات را نادیده نگرفت، بلکه تصمیم گرفت آنها را سر جای خود بنشاند. این حرکت ZDF مورد حمایت شبکه های رقیب هم قرار گرفت. اکانت توییتر برنامه ARD sports show نوشت:"صرف نظر از اینکه کلودیا نویمن و آریان هینگست برای ZDF گزارش می کنند، برخورد بهتر و محترمانه تر با همدیگر بهتر است، اینطور نیست؟"

 

یک تحقیق در سال 2019 نشان داد که 88 درصد از کل افرادی که شاهد بروز خشونت در فضای مجازی بوده اند گزارش می دهند که این خشونت علیه زنان انجام شده است. طبق یک تحقیق جهانی که توسط Plan International  صورت گرفته است 58 درصد دختران و زنان جوان به صورت آنلاین مورد سواستفاده قرار گرفته اند.

 

 

یورو 2020

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: یورو 2020 کامنت ها شبکه ZDF

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری

به گزارش جام جم آنلاین، حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز تاکنون با هدف قراردادن خانه‌های فلسطینیان در منطقه‌های مختلف نوار غزه ۱۵ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در نتیجه حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «الصبره» در جنوب شهر غزه ۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

۳ فلسطینی دیگر از جمله ۲ کودک نیز بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شرق شهر رفح شهید شدند. این حمله همچنین به زخمی‌شدن شمار دیگری از فلسطینیان انجامید.

همچنین نیروهای پدافند غیرعامل نوار غزه پیکر ۵ شهید فلسطینی شامل ۲ زن و ۳ کودک را از زیر آوار خانه‌ای در شمال نوار غزه که از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت بیرون کشیدند. هنوز پیکر ۳ تن از شهیدان این حمله زیر آوار است. علاوه بر این، این حمله زخمی‌شدن شمار دیگری از فلسطینیان را در پی داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی یک زمین کشاورزی در شهرک «الشوکه» واقع در شهر رفح را نیز هدف قرار داد.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گزارش روزانه خود در خصوص آخرین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را منتشر کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، طی ۲۱۱ روز جنگ غزه، ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیده‌اند و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر دیگر نیز بر اثر این حمله‌ها زخمی شده‌اند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که همچنان پیکر شماری از قربانیان در زیر آوارها و یا در خیابان‌های نوار غزه رها شده است و نیروهای امدادی و پدافند غیرعامل نوار غزه توانایی دستیابی به پیکر این قربانیان را ندارند.

دیگر خبرها

  • گزینه جدید لیست بایرن: اریک تن هاخ!
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • رژیم اسرائیل، شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها
  • احتمال ماندن توخل در بایرن قوت گرفت