Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اصناف در تأمین امنیت اجتماعی و اقتصادی و در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نقش حیاتی دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، سردار عبدالرضا ناظری در همایش استانی پلیس و اصناف استان کرمان با گرامیداشت روز ملی اصناف بیان اینکه در تولید، حفظ و ارتقای نظم و امنیت جامعه به ویژه امنیت اجتماعی جامعه اصناف نقش مؤثری داشتند اظهار داشت: اصناف در تمامی صحنه‌های انقلاب از جمله در دوران دفاع مقدس و بعد از آن خوش درخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همراهی اصناف در ایام شیوع ویروس کرونا را همگی شاهد بودیم و همراهی آنها باعث شد امروز شاهد کنترل کرونا در سطح جامعه باشیم افزود: اصناف ما مقاومت کرده و در جنگ اقتصادی در صف مقدم بودند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه اصناف در تأمین نظم و امنیت به ویژه امنیت اقتصادی و امنیت اخلاقی نقش حیاتی و مؤثری داشتند گفت: پلیس همواره در تعامل خوب با اصناف و متصدیان واحدهای صنفی توانسته امنیت خوبی برقرار کند.

وی با بیان اینکه بیش از 112 هزار واحد صنفی در استان کرمان وجود دارد ادامه داد: اصناف نقش ارزنده‌ای هم در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارند و هم در ارتقا و توسعه امنیت در استان دارند که از این ظرفیت به خوبی بهره بردیم.

سردار ناظری با اشاره به اینکه اصناف تأثیرگذارترین لایه اجتماعی جامعه هستند گفت: با همکاری و مشارکت اصناف توانستیم از ظرفیت اجتماعی این قشر جامعه در استان برای رسیدن به اهداف سازمانی پلیس بهره بگیریم.

یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اصناف در دوران شیوع ویروس کرونا آسیب‌های اقتصادی زیادی دیدند اظهار داشت: با وجود همه این آسیب‌ها وقتی مرگ و میرهای کرونایی و شیوع کرونا در استان کمتر از دیگر استان‌ها بوده، راضی هستیم.

خبری از حمایت و بخشودگی مالیات اصناف استان کرمان در همه‌گیری کرونا نیستسیلی کرونا بر صورت اصناف استان کرمان/ دخل و خرج کسبه با مشکل مواجه شده است

در این جلسه سرهنگ علیرضا پریور رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز با بیان اینکه امنیت در جامعه با مشارکت عمومی و همه آحاد جامعه به دست می‌آید اظهار داشت: اصناف در این زمینه نقش بسیار مهمی به عهده دارند.

وی با بیان اینکه هر کدام از ما اگر وظایف مورد نظر در ارتباط با امنیت را انجام ندهیم با اخلال روبه‌رو خواهیم شد گفت: امنیت یک زیرساخت مهم برای توسعه است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه اگر امنیت وجود نداشته باشد کسب و کاری هم وجود نخواهد داشت تصریح کرد: خود مراقبتی برای پیشگیری از وقوع جرم اهمیت زیادی دارد و با نصب سیستم‌های هوشمند ضدسرقت می‌توانیم از سرقت جلوگیری کنیم.

سرهنگ محمود پارسا رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه نقش اصناف در عرصه‌های مختلف پیروزی انقلاب بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: روزانه در مرکز استان 20 واحد گشتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا نظارت داشتند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 هزار بازدید از اصناف انجام شد و از همکاری اصناف تشکر می‌کنیم عنوان کرد: حدود 350 هزار نفر از اتباع بیگانه به‌صورت مجاز یا غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد که اصناف باید در بکارگیری این افراد دقت نظر داشته باشند.

انتهای پیام/511/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار استان کرمان ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد بازار استان کرمان انتظامی استان کرمان اصناف استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند

وزیرکار با اشاره به اینکه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر بیمه شده اجباری و اختیاری جدید وجود دارد گفت: مطابق آمارها وعده تحقق یک میلیون شغل محقق شد.دولت ۳۰۰۰واحد بزرگ و متوسط تعطیل شده را به چرخه تولید برگرداند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم, سید صولت مرتضوی, وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیش‌ خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران هفتم اردیبهشت ماه 1403 با تبریک هفته کارگر و روز کارگر گفت: این روز را به همه کارگران سختکوش که به عنوان پایه های اساسی اقتدار و عظمت اقتصادی کشور هستند تبریک می گویم و یاد و خاطره 14هزار شهید کارگر را گرامی می دارم.

 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: از منظر نظام مقدس اسلامی و دیدگاه اسلام همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری به زیبایی اشاره کردند تفاوت مبانی بین کارگر با نگاه اسلامی و مکتب اسلام با کارگر در سایر مکاتب قرار دارد. اسلام کاگر را عزیز می‌پندارد این قشر را عامل پویایی و سلامت جامعه می‌داند اما در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند. ما کارگر را خالق تولید محور تولید، و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.

مرتضوی گفت: در حال حاضر شاهد تحولات شگرفی در عرصه‌های سیاسی هستیم که  اولًا حمله هفت ماهه رژیم غاصب به باریکه غزه و کشتار بیش از 35 هزار نفر از زنان و کودکان و بی‌پناهان گردن آویز همه سردمداران حقوق بشر به خصوص استکبار جهانی و جامعه اروپایی و کشورهای نابخردی که ذیل بیرق اسلام حکومت می‌کنند، اما با کمال تاسف آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، این اقدام شجاعانه مختصری که تحت عنوان وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی محقق شد سبب شد که معادلات و رایج بر جهان بازتعریف شوند دگرگونی به وجود بیایند. نه جهان اسلام بلکه بشریت تشنه عدالت به توانمندی های خودشان پی ببرند اکنون دنیا به این نتیجه رسیده است که هیمنه پوشالی استکبار جهانی و تفکر شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین آنها تبدیل به بیت العنکبوت شده است.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: همه صاحبان نظر که اندکی اندیشه آزادیخواهانه دارند و مستقل هستند امروز این عظمت ایران اسلامی را می‌ستایند. ما به روح شهدای بزرگ محور مقاومت بهترین سلام‌ها را تقدیم می‌کنیم و از نیروهای مسلح و مقتدر نظام جمهوری اسلامی جامعه کار و تولید همواره پشتیبانی می‌نماید تقدیر میکنیم.

 وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر موضوع شعار سال است تقریبا یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را محوریتش را موضوع اقتصادی قرار داده است امسال حضرت آقا شعار سال را جهش تولید با رکن بودن و محور بودن و همراهی مردم تعریف کرده‌اند.آقا فرمودند جهش با رشد متفاوت است قطعا بیاناتی که رهبری می‌فرمایند و قواعدی که تبیین می‌فرمایند برگرفته از احکام و آموزه‌های دینی است و ثانیا با مطالعه کامل و احاطه اشرافیت جامع بر وضعیت اقتصادی جهان و توانمندی‌های ایرانی اسلامی است.ما به عنوان کوچکترین خادم جامعه کارگری از این سخنگاه مقدس به مردم و مقام معظم رهبری عرضه می‌داریم به جامعه کار و کارگران و کارفرمایان دست در دست یکدیگر می‌نهند و امسال مانند سال قبل که آقا فرمودند رشد تولید، حتماً به جهش تولید توجه ویژه خواهیم کرد و این فرمان رهبری را بر دیده خواهیم نهاد و انشاالله شرمنده عزیزامان نخواهیم بود.

مرتضوی با اشاره به گزارشی از عملکرد کار، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد:  در سال گذشته با فضل الهی و عنایت دولت کریمه یکی از محوری‌تری دستورات کار اشتغال بود و دولت توانست وعده یک میلیون فرصت شغلی را محقق کند و با افتخار و با آماری متقن که روایتگری‌اش با تمام اصول و قواعد سنجشی همسازی دارد، تبیین کند.

به گفته وی گزارش سازمان تامین اجتماعی حاکی از آن است که بالغ بر یک میلیون و 200هزار نفر بیمه شده اجباری و اختیاری جدید وجود دارد و گزارش مرکز آمار ایران بیانگر آن است که نرخ بیکاری به 8.1درصد رسیده که کمترین نرخ بیکاری در طول تاریخ است. 

وزیر کار با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه ثبات شغلی کارگران خاطر نشان کرد: حضرت آقا در بیانات روز چهارشنبه فرمودند که نباید کارخانجات و کارگاه‌ها به تعطیلی کشانده شود. خوشبختانه دولت سیزدهم نزدیک به 10هزار کارگاه نیمه فعال را به ظرفیت اسمی رساند و 3000واحد بزرگ و متوسط تعطیل شده را به چرخه تولید برگرداند و رابطه بنگاهداران و بانک‌ها را اصلاح کرد. رئیس جمهور دستور دادند اگر کارفرمایی بدهکار بانکی است هیچ بانکی اجازه تعطیل کردن کارگاه و کارخانه را ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توسعه فرایند صدور مجوزها در حوزه اشتغال خرد و خانگی اظهار کرد: در حوزه تکافل اجتماعی دولت کارهای بزرگی را انجام داده از جمله اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی که خوشبختانه 20میلیون خانوار بالغ بر 60میلیون نفر با درصد استقبال 90 در آن مشارکت کردند؛ البته این طرح هم ممکن است مثل هر طرحی مشکلاتی داشته باشد که به مرور زمان آن را برطرف می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور