Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@19:03:49 GMT

​پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی تصفیه‌خانه انزلی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۸۸۹۵

​پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی تصفیه‌خانه انزلی

دنیامالی از پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی تصفیه خانه شرق انزلی خبر داد و گفت: ساماندهی پسماند به چالش گیلان و شهرستان‌های آن تبدیل شده از طرفی فاضلاب بندر انزلی نیز دارای مشکلات عدیده‌ای است.

«احمد دنیامالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ساماندهی پسماند و مقابله با بحران زباله را از جمله چالش‌های کشور به ویژه استان گیلان و شهرستان‌های آن اعلام کرد و اظهار داشت: پروژه تصفیه خانه شرق انزلی حدود 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و بهره‌برداری کامل از آن نیاز به حمایت‌های ویژه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس با بیان اینکه برای حل و فصل مشکلات فاضلاب، زباله و پسماند باید تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با هم همکاری کنند، لزوم فرهنگ‌سازی بحث تفکیک زباله را متذکر شد و تصریح کرد: تاکنون پیگیری‌ها و رایزنی‌های بسیاری در جهت تکمیل هر چه زودتر پروژه تصفیه‌خانه انزلی انجام داده‌ایم.

 

دنیامالی از دیدار و رایزنی‌های خود با وزیر کشور در مورد لزوم ساماندهی پسماند بندرانزلی و تجهیز منطقه به امکاناتی نظیر دستگاه زباله سوز سخن گفت و ابراز داشت: معضل زباله و شیرابه‌های سمی آن که به رودخانه‌ها و دریای خزر وارد می‌شود وضعیت سلامتی و بهداشت مردم را به شدت تحت تأثیر آثار مخرب خود قرار داده است.

 

وی مدیریت کنترل پسماندهای زباله در استان گیلان را امری لازم و ضروری خواند و با اشاره به اینکه برای کاهش میزان حجم زباله‌ها در  گیلان نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده هستیم اضافه کرد: بحث کنترل شیرابه‌های ناشی از دپوی زباله در بندرانزلی نیز از دیگر مواردی است که با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه برای رفع چالش بزرگ زباله، پسماند و شیرابه و در جهت جلوگیری از سرریز شیرابه به سمت تالاب و دریای خزر به یک نگاه و عزم ملی احتیاج داریم خاطرنشان کرد: تکمیل شبکه فاضلاب انزلی نیز از دیگر مواردی است که مورد پیگیری قرار دادیم تا به موجب آن اعتبارات و منابع لازم جهت پیشبرد عملیات اجرایی این پروژه تخصیص پیدا کند.

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: تصفیه خانه انزلی احمد دنیامالی مدیریت پسماند تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد منصوری عصر دوشنبه در بازدید از پروژه های شهرستان بهمئی افزود: پروژه آبرسانی به شهرستان بهمئی که طی ۱۱ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت داشت، در حال حاضر به رشد ۸۵ درصدی رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکید رئیس جمهوری نیز سرعت بخشی و تکمیل این پروژه است، اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری انجام شده این پروژه تا پاییز سال جاری در مدار بهره‌برداری قرار می گیرد.

منصوری گفت: تاکنون یکهزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی اظهار کرد: با تحقق این پروژه سه و نیم میلیون متر مکعب آب برای حوزه صنعت و کشاورزی و پوشش پنج و نیم میلیون متر مکعبی آب شرب را خواهیم داشت.

کد خبر 6092366

دیگر خبرها

  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود