Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- طبق گفته‌های مسئولان شرکت توزیع برق خراسان شمالی٬ استخراج غیرمجاز بیت کوین و ماینر در استان٬ ۲۰ درصد مصرف برق را نسبت به سال گذشته افزایش داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد٬ این روزها باز هم موضوع قطع برق همزمان با آغاز گرمای تابستانی به موضوع روز برخی از رسانه‌ها و محافل خبری تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان خراسان شمالی نیز موضوع قطعی برق با برنامه و یا گاهی بی‌برنامه٬ مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

به گفته برخی از مدیران وزارت نیرو٬ علی رغم عدم تغییر نوع مصرف برق در استان‌ها مختلف کشور٬ اما بع دلیل کاهش تولید و استفاده از برق برای استخراج رمز ارزها٬ قطعی برق در کشور یک امر غیر قابل اجتناب است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق در شرکت توزیع برق خراسان شمالی با اعلام این خبر که احتمال بروز خاموشی‌ها از ابتدای تیرماه وجود دارد٬ اظهار داشت: اگر میزان مصرف برق مشترکان در ساعات پیک همچنان روند افزایشی داشته باشد، از فردا اول تیرماه بار دیگر  برنامه خاموشی برای مشترکان اعمال می شود.

ادارات استان نیز از هفته گذشته با تغییر ساعت اداری از ساعت 6.30 تا 13.30 فعالیت می کنند و در صورت عدم کاهش مصرف برق در ادارات٬ این دستگاه‌ها با خاموشی مواجه خواهند شد.

مخاطرات پدیده رمزارز؛ از انواع کلاهبرداری تا پولشویی، قطع برق و خروج سرمایه از ایرانتولید برق هسته‌ای باید به هشت هزار و 400مگاوات برسددلیل قطع برق ورزشگاه آزادی مشخص شد

 افزایش 20 درصدی مصرف برق در خراسان شمالی 

علیرضا صبوری درباره علت قطعی برق در روزهای میانی بهار اظهار داشت: متاسفانه در سال 1400 با گرمای زودرس هوا مواجه بودیم و این موضوع باعث شد تا مصرف برق برای وسایل گرمایشی از ابتدای خرداد و حتی قبل از آن شدت گرفته و بسیار صعودی شود.

وی افزود: استخراج رمز ارزها نیز موضوع دیگری بود که متاسفانه مصرف برق را به شدت افزایش داد. کاهش نزولات آسمانی و کاهش ورودی آب به نیروگاه‌های برق آبی نیز باعث شده تا 3500 مگاوات برق آبی از مدار خارج شود و 2500 مگاوات نیز معادل استفاده رمز ارزها بوده است.

مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی گفت: 5500 مگاوات افزایش مصرف برق در کشور داشتیم و این عامل در کار کاهش تولید٬ باعث قطعی‌های برق شده است.

صبوری گفت: استخراج بیت کوین و رمز ارز در استان رصد می‌شود و طبق مجوزهایی که از سوی صمت بوده واگذاری انجام شده ولی متاسفانه خارج از این شبکه هم بوده است. با وجود این بهره‌برداری های غیر مجاز حدود 20 درصد میان مصرف برق استان درسال جاری افزایش داشته است. برخی از این اکتشافات منجر به قطع این برداشت غیر مجاز شده و برخوردها ادامه خواهد داشتت.

وی با اشاره به اینکه با استخراج بدون مجوز رمز ارزها برخورد خواهد شد٬ تصریح کرد: برخی از این برداشت ها مربوط به عواملی بوده که از خارج از استان وارد شده‌اند. به افرادی که درباره رمز‌ارزها و بهره‌برداری غیر مجاز گزارش دهند و سوت زنی کنند٬ 20 میلیون تومان پاداش می‌گیرند.

صبوری گفت: با حضور نیروهای امنیتی با برداشت کنندگان غیر مجاز برخورد خواهد شد. البته اگر تمام مشترکین تجاری و اداری 15 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند حتما خاموشی‌ها به حداقل خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خاطرنشان کرد: در صورت همکاری مردم خاموشی نداریم اما در غیر این صورت خاموشی‌ها طبق برنامه زمان‌بندی اعمال خواهد شد.

وی گفت: برق در کشور ما ارزان است و طبق اعلام‌ها حدود 2 تا 4 درصد مصرف برق در کشور ما از میانگین جهانی بالاتر است. البته در استان ما نسبت به میانگین کشوری پایین تر هستیم. امیدواریم مردم با مدیریت مصرف برق در این گونه مواقع به کمک ما بیایند. اعتقاد داریم که در این شرایط٬ امکان مدیریت مصرف وجود دارد.

خسارت خرابی وسایل برقی در ساعات قطع برق پرداخت می‌شود

حسینی معاون هماهنگی شهرستان‌های امور برق خراسان شمالی هم درباره شیوه قطع برق در استان گفت: در حال حاضر در اپلیکیشن برق من تمام قطعی برق در مناطق مختلف اطلاع‌رسانی خواهد شد. البته برخی مدیریت قطع برق اضطراری وجود دارد ولی تلاش می‌شود در این برنامه و سایت شرکت این برنامه وجود دارد.

وی افزود: در تمام شهرستان‌های استان با هماهنگی فرمانداران و نیروهای متولی٬ قطعی برق کاملا به صورت برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود.

معاون شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: ادارت استان باید 50 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند و این موضوع از ادارات برق استان شروع شده است. اداراتی که این موضوع را مدیریت نکنند٬ برقشان قطع خواهد شد.

حسینی گفت: هزینه مصرف برق در اوج مصرف که از ساعت 10 صبح تا 16 و از غروب آفتاب تا ساعت 23 حدود 2.5 برابر و حتی تا 10 برابر افزایش قیمت خواهد داشت.

وی درباره نحوه اطلاع رسانی برداشت غیر مجاز ماینرها هم گفت: مردم می‌توانند با 121 و یا 1521 تماس گرفته و اطلاعات را در اختیار ما بگذارند و با توجه به میزان مصرف برق غیر مجاز مشترکان٬ جوایزی به شهروندانی که اطلاع رسانی کنند داده می‌شود. این اطلاعات ابتدا مورد راستی آزمایی قرار گرفته و سپس اقدامات بعدی انجام می‌شود. اطلاعات افرادی که این گزارش ها را می‌دهند هم محرمانه است.

وی افزود: تمام قطع برق ها در زمره بیمه توانیر است و در صورت وارد شدن خسارت به وسایل برقی در ساعات قطع برق٬ افراد می توانند موارد خواسته شده را در نرم‌افزارهای شرکت برق و سایت‌ها وارد کنند و پس از بازدید‌های میدانی و نظارت‌ها٬ خسارت‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد برق خراسان شمالی برق در کشور مصرف برق شرکت توزیع خاموشی ها برق استان رمز ارزها خواهد شد قطعی برق غیر مجاز قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به صادرات، ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را تا دو هزار درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در جریان بازدید از پایون استان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی از لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور است و یک درصد جمعیت کشور را دارد.

وی با اشاره به فاصله زیاد این استان با کانون‌های جمیعتی کشور، افزود: تراکم جمعیتی استان هم پایین است و در شرقی‌ترین نقطه کشور واقع شده و ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی و معدنی داشته و بزرگان و علمای خوبی در حوزه های علمی و دینی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رتبه‌های برتر استان در تولید محصولات استراتژیک، گفت: در تولید محصولات استراتژیکی مانند زرشک و عناب رتبه اول کشور و جهان و در محصول زعفران رتبه دوم کشور را داریم، همچنین با ۸۰۰ نوع گیاه دارویی، رتبه سوم کشور را داریم.

وی با بیان اینکه این استان رتبه چهارم کشوری را در تولید پنبه و رتبه پنجم را در تولید گل نرگس و پسته و رتبه هشتم در تولید انار را دارد، افزود: ذخایر معدنی فراوانی داریم از جمله ۷۶ درصد زغال‌سنگ کشور و ۸۵ درصد بنتونییت خاورمیانه در خراسان جنوبی است و این استان در حوزه های طلا، گرانیت، نقره، مس، آلومینیوم و… غنی است.

قناعت از ۹ اثر ثبت جهانی استان خبر داد و گفت: این ۹ اثر نشان‌دهنده اصالت استان است و از منظر گردشگری هم توجه خاصی به خراسان جنوبی شده است.

وی با بیان اینکه استان ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، گفت: چهار گذرگاه مرزی داریم که یکی از این مرزها ماهیرود و فعال است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ۳۵ درصد صادرات جمهوری اسلامی به لحاظ ارزش و ۴۰ تا ۵۰ درصد به لحاظ وزنی از مرز ماهیرود سربیشه انجام می‌شود که بسیار هم استراتژیک است.

وی با تأکید بر ضرورت تکمیل چرخه فرآوری محصولات استان، عنوان کرد: یکی از راهکارهای توسعه خراسان جنوبی توجه به زنجیره ارزش محصولات استان است و توجه ویژه ما هم بر محصولات راهبردی و توسعه ها متمرکز است.

قناعت با اشاره به طرح زنجیره‌های ارزش استان‌ها در وزارت کشور، گفت: زمانی که این طرح آغاز شد ما دوره کاری را تشکیل دادیم و در کنار ظرفیت‌های مختلفی که داریم روی دو محصول زرشک و گوهرسنگ بیشتر متمرکز شدیم و در کنار همه ظرفیت‌ها، این محصولات در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی هم غرفه دارند.

وی از ۹۹ درصد تولید زرشک ایران و جهان در استان گفت و اظهار داشت: با حدود ۲۵ هزار هکتار سطح زیر کشت زرشک، سالانه ۱۱۶ هزار تن زرشک تر و ۲۵ تا ۳۰ هزار تن هم زرشک خشک و صادراتی داریم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب که در حوزه صادرات محصول زرشک اتفاقات خوبی در گذشته نیفتاده، گفت: ۷۵۰ تن یعنی تنها ۲.۵ درصد زرشک استان صادر می‌شود که هدف گذاری شده با تکمیل زنجیره ارزش و واحدهای فناوری، صادرات زرشک را افزایش دهیم.

وی افزود: اگر توسعه محصول و صادرات و برندسازی زرشک را داشته باشیم، ارزش افزوده از ۵۰ تا ۷۰ درصد به ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش می‌یابد، این مورد هدف‌گذاری ما برای نمایشگاه سال آینده هم است.

قناعت درخصوص گوهرسنگ‌های استان هم گفت: معادن از ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی است، ذخایر معدنی شناسایی شده ما بیش از ۷ میلیون تن است و رتبه ما از لحاظ تعداد معادن فعال چهارم و از لحاظ ذخایر هفتم است.

وی از ثبت ملی ۵ گوهرسنگ استان خراسان جنوبی از جمله عقیق پاییزی سرایان، شکوفه فردوس، فلورین طبس و عقیق نهبندان خبر داد و گفت: ارزش افزوده ما در گوهرسنگ‌ها هزار درصد است که اگر به صادرات توجه شود، می توانیم تا ارزش افزوده این محصول را دو هزار درصد افزایش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ما بازارچه تخصصی گوهرسنگ را در دو شهرستان داریم و شهرک تخصصی گوهرسنگ را با کمک ایمیدرو ایجاد خواهیم کرد تا با واردات سنگ‌های خام از افغانستان، به بازار جهانی دسترسی پیدا کنیم.

قناعت در پایان با بیان اینکه چشم‌اندازی که برای نمایشگاه ۲۰۲۵ داریم این است که با هماهنگی وزارت کشور تمرکز بر روی محصول زرشک و گوهر سنگ باشد، گفت: برای سال بعد تکمیل زنجیره این دو محصول، دانش بنیانی کردن و افزایش صادرات این محصولات هدف‌گذاری شده است.

کد خبر 749145

دیگر خبرها

  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند