Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: فضا را در جمهوریت باز کنیم؛ ترد مردم هنر نیست. اینکه بگویید یک جناحی نباشند چه هنر و خدمتی است.

به گزارش برنا، دکتر حسن روحانی در جلسه هیات دولت اظهار کرد: تاریخ سیاسی امام هشتم را، نسل جوان بخواند. اینکه می گوییم ما انقلابی هستیم یعنی تابع امام هشتم باشیم و مصالح دنیای اسلام را رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلابی یعنی با حاکم وقت حرف زدن و همسایه شدن. هدف های اصلی انقلاب، نظام و ایران را نباید به خاطر انتخابات فدا کنیم.

وی افزود: اصل انتخابات بسیار مهم است. انتخابات از ارکان نظام است. جمهوریت بدون انتخابات حاصل نمی شود.جمهوریت پایه مهم در کنار اسلامیت است و باید این دو پایه را حفظ کنیم اگر این دو پایه متزلزل شود، کل انقلاب متزلزل می شود.

 حجت الاسلام روحانی ادامه داد: تلاش کنیم تا به اسلام لطمه نزنیم، نمی خواهد به اسلام خدمت کنیم. اسلام جایگاه عظیم و بلندی دارد اسلام نیاز به ما ندارد اما به آن لطمه نزنیم.باید جامعه ای داشته باشیم که اگر یک نفر دروغ گفت در جامعه از بین برود، اسلامیت یعنی همین. اسلامیت به شعار و حرف و اینکه قرآن بخوانیم و بگوییم مسلمان هستیم،نیست.

وی گفت: در رفتار و اخلاق اسلامی، راست گویی، صداقت و آبرو مردم را پایمال نکردن مهم است. اگر در جمهوریت 50 درصد مردم را سهیم کنید کار حداقلی انجام دادید اگر 70 درصد را سهیم کنید به نقطه مقبول رسیدید. باید فضا را در جمهوریت باز کنیم؛ ترد مردم هنر نیست. اینکه بگویید یک جناحی نباشند چه هنر و خدمتی است.

وی اضافه کرد: اینکه در یک جایی و صندوقی یک ساعت معطلی ایجاد شده نباید به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بزنیم؛ عقل کجا رفته است.صندوق تعیین کننده است؛ اینکه می گوییم غصه می خوریم چرا 48 درصد برای این است که رای تاثیر دارد.

دکتر روحانی ادامه داد: 48 درصد باید یک بار در تاریخ ما باشد و دفعات بعد باید جبران کنیم. از نظر من مشکل روشن است اما محققان در این باره علت یابی کنند. من در آوردی علت درست نکنیم؛ برخی می گویند مردم وضعیت اقتصادی سختی داشتند بنابراین رای ندادند این چه حرفی است در سیستان و بلوچستان که مردم مشکلات بیشتری دارند پس چرا مشارکت در این استان بالا بود.

وی خاطرنشان کرد: شهرهایی در انتخابات شرکت نکردند که زندگی آنها بهتر است؛ چرا در خارج از کشور ایرانیان در انتخابات کم شرکت کردند آنجا هم مشکل بوده است؟ البته مردم در سختی بودند. 

روحانی گفت: صبح روز شنبه زنگ زدم و به رئیسی تبریک گفتم و طبق رسم متعارف ساعت 11 به دیدار رییسی رفتم و حضورا و کتبا هم تبریک گفتم. در آن جلسه بحث های خوبی درباره مسائل سیاست خارجی بین الملل و اقتصادی داشتیم. امروز جلسه دوم را با رییس جمهور منتخب دارم. شرایط دولت سیزدهم آسان تر خواهد بود نه اینکه مشکل نداشته باشند.

دکتر روحانی متذکر شد: با سختی دارو وارد کردیم و با سختی پول واکسن را واریز کردیم. گزارشی وزیر نفت در جلسه اقتصادی داد که باعث افتخار بود که با پیچ و خم توانسته اند، نفت بفروشند. می گویند نگاه دولت به آسمان است بله نگاه ما به آسمان است البته به زمین هم نگاه می کنیم شما می گویید به آسمان نگاه نکنیم، ما نگاه می کنیم. نمی دانم برجام چه نیشی به اینها زده که نمی توانند تحمل کنند. کشور را بدون نفت اداره کردیم یک نفر این را نگفت. یکی نگفت فولاد و پتروشیمی، دستت درد نکند. حقوق سر روز پرداخت شده است.

 وی افزود: دولت جنگ را به پایان رسانده است. دولت در سایه رهنورد رهبری و مردم آمریکا را پای میز مذاکره نشاند و اگر بخواهند همین امروز می توانیم تحریم را تمام کنیم. اختیار به عراقچی بدهیم همین امروز می رود و توافق را نهایی می کند. مردم الان نشاطی پیدا کردند نمی خواهیم این نشاط، از بین برود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسن روحانی دولت نسل جوان ایران انتخابات انتخابات انقلاب جامعه جامعه قرآن مسلمان اخلاق سیستان و بلوچستان مشکلات سیاست خارجی رییس جمهور دولت رئیس جمهور هیئت دولت روحانی همین امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: موضوع شورا از مهمترین مباحثی است که در ادبیات و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و از ارکان و وجوه حکمرانی مردمی امام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در قانون اساسی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و مهمترین ویژگی امام و رهبری توجه و اتکا به نیروی مردمی بوده و هست، افزود: نوع رفتار و مسلک امام نشان می‌دهد اتکای اصلی به مردم داشتند.

استاندار کردستان ایجاد حساب ۱۰۰ امام، راه‌اندازی کمیته امداد امام و تشکیل بسیج مستضعفین در راستای توجه به محرومان و مردم را از دستاوردهای امام راحل در اوایل شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: معتقدم خدمات شهری و روستایی در چهارچوب مدیریت و شوراها باید تعریف شود و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از زیرمجموعه شورا تعریف شوند.

وی به شکل گیری مجلس جدید اشاره کرد و گفت: نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افرادی توانمند و مجرب هستند و باید در جایگاه خود اثرگذار باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر در استان ۱۴۰ سفر شهرستانی و روستایی داشته‌ام، افزود: در این سفرها مشکلات مردم از نزدیک شنیده شد و معتقدم باید با حضور در میان مردم مشکلات احصا و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تأمین شد که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: کمک دولت به دهیاری‌ها نیز در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی‌کوشا به رویدادهای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رویداد هزار دف در پالنگان با پیش بینی پنج هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شد اما به رویداد منحصربفردی تبدیل شد که جمعیت بی‌شماری به این روستا مراجعه و در رویداد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینگونه رویدادها در سایر روستاهای استان نیز برگزار شده و مورد استقبال مردم بوده است.

وی مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای استان و بازگشت ۴۰ هزار نفر مردم از روستا به شهر، اجرای راههای روستایی را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم خواند و گفت: باید با همدلی و برادری بتوانیم برای خدمت به مردم گام برداریم.

کد خبر 6090695

دیگر خبرها

  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است