Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اقدام برای مسدود کردن دامنه برخی وب سایت های ایرانی را توجیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، وزارت دادگستری آمریکا شامگاه سه شنبه با اشاره به تحریم هایی که مانع سازمانها از ارائه خدمات به ایران می شوند، اعلام کرد که بیش از ۳۰ وب‌سایت مورد استفاده رسانه های دولتی ایران را مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه آمریکایی در یک بیانیه گفت که اقدام مربوطه شامل ۳۳ وب سایت مورد استفاده اتحادیه رادیو و تلویزیون ایران(IRTVU) و سه وب سایت دیگر مورد استفاده کتائب حزب الله به خاطر تخطی از تحریم های آمریکا می شود.
وزارت دادگستری آمریکا همچنین در بیانیه اش آورده است که در اکتبر گذشته، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا(OFAC) اتحادیه رادیو و تلویزیون ایران را به خاطر اداره شدن توسط حکومت ایران در لیست سیاه قرار داده بود، بنابراین برای فعالیت در آمریکا به مجوز OFAC احتیاج داشتند.
علاوه بر این، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که وب سایت های اداره شوند توسط حزب الله به دلیل این مسدود شده اند که این گروه پیش تر از سوی وزارت امور خارجه آمریکا تشکیلاتی تروریستی اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در واکنش به توقیف دامنه برخی وب‌سایت‌های ایرانی توسط آمریکا، آن را تلاش برای محدودسازی آزادی بیان تلقی کرد.

شاهرخ ناظمی سخنگوی هیئت نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل درباره توقیف دامنه برخی از وب سایت ها از سوی وزرات دادگستری آمریکا گفت که این کشور سعی دارد مانع آزادی بیان شود.
ناظمی ادامه داد: با رد کردن این اقدام غیرقانونی و زورگویانه که تلاشی است برای محدودسازی آزادی بیان، این مسئله از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت دادگستری آمریکا وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز

عبدالحی سباوون رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه گفت گذرگاه ابونصر فراهی (ماهیرود) به مدت یک ساعت مسدود بوده اما پس از آن باز شده است.

گذرگاه مرزی ماهیرود از سال 1386 با شهر بیرجند ایران ۱۹۰ کیلومتر و با شهر فراه افغانستان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و از گذرگاه های پررفت و آمد مرزی است.

همچنین رحیم الله ساجد سخنگوی والی نیمروز نیز گفت بسته بودن مرز نیمروز (میلک) حقیقت ندارد.

گذرگاه مرزی میلَک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران، در فاصله ۲۶۱ کیلومتری شمال زاهدان و در نزدیکی شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.

گفتنی است اخباری مبنی بر مسدود شدن این دو گذرگاه مرزی در رسانه ها منتشر شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • وضعیت نامشخص آزمون و ۵ بازیکن رم در پایان فصل
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار