Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با دهه کرامت کتاب عکس خواهر خورشید مجموعه ای مصور از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حاصل ۱۵ سال عکاسی امیر حسامی نژاد هنرمند عکاس قمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، این کتاب شامل ۲۲۳ عکس از صحن و سرا، مراسمات حرم ، گنبد و بارگاه، ضریح و رواق های داخلی حرم مطهر از سال ۸۴ تا ۹۹ به زودی رونمایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۴۹ قطعه عکس قدیمی که بعضا برای اولین بار در کتاب عکس خواهر خورشید منتشر می‌شود و اولین عکس هوایی این بارگاه مطهر که در سال ۱۳۱۴ ثبت شده نیز در این مجموعه گنجانده شده است.

کتاب عکس خواهر خورشید در۲۱۶ صفحه به صورت نفیس با بهترین تکنیک های چاپ و بهترین کاغذ، بهترین چاپ و .... به انتشار درآمده است که به صورت خشتی با جلد سخت و جعبه نفیس عرضه خواهد شد.

پرداختن به زائر و ملیت ها و مراسمات حرم و گنبد و بارگاه در فصل های مختلف از شاخصه های این کتاب عکس است.

این کتاب را انتشارات نقش چاپ کرده و کلیه کارهای فنی از جمله لیتوگرافی و چاپ و صحافی بخاطر حمایت از سرمایه های فرهنگی استان، در قم انجام شده است.

لازم به ذکر است که حرم امام رضا علیه السلام بیش از 30 جلد کتاب عکس برای ثبت زیبایی ها و هنر معماری و مردم شناسی در ادوار مختلف دارد در عین حال حرم مطهر حضرت معصومه(س) هیچ کتابی نداشته و این هنرمند عکاس با هزینه شخصی و بدون حمایت هیچ ارگانی، این کتاب را به صورت نفیس چاپ کرده است.

خاطرنشان می شود، طراحی نشان واره کتاب را استاد ناصر طاووسی که از بهترین های خطاطی کشور هستند انجام داده و طراحی جلد نیز توسط استاد مسعود نجابتی طراح گرافیست و از بهترین های تایپوگرافی کشور در کانون هنر شیعی انجام شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حضرت معصومه کتاب عکس کتاب عکس حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم