Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: آن هدف‌هایی که هدف اصلی ما و انقلاب بود را نباید به خاطر انتخابات از یاد ببریم، اصل انتخابات بسیار مهم است و انتخابات به مفهومی از ارکان نظام است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با تبریک ایام ولادت باسعادت امام رضا(ع) و ایام دهه کرامت، اظهار داشت: اینکه ما می‌گوییم مسلمان و انقلابی هستیم، انقلابی یعنی تابع امام هشتم بودن و مصالح دنیای اسلام را رعایت کردن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انقلابی یعنی اینکه اگر وقتی لازم است، با حاکم وقت هم صحبت شدن و همسایه شدن؛ برای حفظ مصالح اسلام حتی امام رضا(ع) یک سمتی را که تمایلی به آن نداشت پذیرفت و انقلابی بودن یعنی اهداف مهم را از یاد نبردن.

رئیس جمهور تاکید کرد: در انتخابات هم بحث ما این است، آن هدف‌هایی که هدف اصلی ما و انقلاب بود را نباید به خاطر انتخابات از یاد ببریم، اصل انتخابات بسیار مهم است و انتخابات به مفهومی از ارکان نظام است؛ جمهوریت مهمترین رکن نظام است و جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد.

روحانی با بیان اینکه اسلام دارای سیاست، اخلاق، احکام، عدالت، احترام به همگان است، گفت: در اسلام همه چیز سر جای خودش است. مخصوصا اخلاق اسلام که اگر اخلاق از بین رفت و دروغ گفتن بی‌هزینه شد و دروغ گفتن آدم را منفور نکرد؛ باید جامعه ای داشته باشیم که اگر یک نفر دروغ گفت در جامعه از بین برود و هیچکس به او اعتنا نکند. این مهم است و اسلامیت یعنی همین، به شعار و حرف و قرآن خواندن نیست. آنچه از اسلامیت است، اخلاق و رفتار اسلامی است و راستگویی و صداقت و احترام به نظر مردم مهم است.

وی با بیان اینکه درباره جمهوریت می‌توان مردم را سهیم کرد، ادامه داد: در جمهوریت اگر بتوانید ۵۰ درصد مردم را سهیم کنید، می‌شود سهیم کردن حداقی. در انتخابات و جمهوریت باید فضا را باز کنیم و مردم را در آغوش بگیریم، طرد مردم که هنر نیست. اگر مثلا ما یک تفکری را که ۳۰ درصد از مردم هستند کنار بگذاریم،‌این چه هنری است؟ اگر ما ۳۰ درصد مردم را کنار زدیم آیا به کشور و امنیت ملی و انسجام ملی خدمت کرده ایم؟ اینکه مردم نگران و ناراحت بشوند، آیا خاصیتی به حال ما دارد؟

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اصل انتخابات بسیار مهم است و یکی از کارهای مهم دولت در هفته های پایانی برگزاری یک انتخابات امن، سالم و با توجه به پروتکل های بهداشتی بود، اظهار داشت: اینکه ده‌ها هزار صندوق در سراسر کشور باشد و مردم آزادانه پای صندوق بیایند و رای آنها به صندوق ریخته شود، این کار بزرگی است و اینکه یک جایی در یک صندوقی نیم ساعت یک ربع کسی معطل شده و ما به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بکشانیم و عظمت این کار را زیر سوال ببریم، این کار درستی است؟ انصاف کجا رفته است؟ کار بزرگی توسط وزارت کشور و وزارتخانه‌های مختلف انجام شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت دولت وزارت کشور انتخابات 1400 انتخابات رئیس جمهور دروغ گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخ؛ جواهر کمیاب!

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: این در حالی‌است که یک قطعه نان باگت استاندارد در این کشور، ۲۵۰فرانک است. دلیلش هم روشن است؛ گرما! موج گرمایی که این روزها و در اواخر ماه آوریل، دمای این کشور را تا ۴۸درجه بالا برده و مردم را بی‌تاب کرده است.

بیش‌تر بخوانید: گاوها ؛ متهم ردیف اول گرمایش زمین!

افزایش گرما، باعث قطع برق طولانی‌مدت در این کشور شده و زندگی را برای مردم این کشور فرانسوی‌زبان، سخت‌تر کرده است.

رنج گرما

«سومایلا مایگا» جوانی است ساکن حومه پایتخت. او می‌گوید: «دمای هوا در شب‌ها، گاهی به ۴۶درجه سانتی‌گراد می‌رسد و این شرایط را برای من غیرقابل‌تحمل کرده است. من گاهی شب‌ها هم از گرما، سرگیجه می‌گیرم.»

در این کشور فقیرنشین، به‌خاطر گران‌بودن سوخت، مردم نمی‌توانند در ساعت‌های طولانی بی‌برقی، از ژنراتورهای بنزینی جایگزین هم استفاده کنند.

دکتر «یاکوبا تولوبا» هم در بیمارستانی در پایتخت کار می‌کند. او می‌گوید: «لااقل در بیمارستان ما، روزانه ۱۵نفر به‌خاطر گرما بستری می‌شوند. آنها به‌خاطر گرما، کم‌آبی و ناراحتی‌های تنفسی را تجربه می‌کنند.»

تعطیلی مدارس

مدارس این کشور هم در این روزها، به‌خاطر گرما و اقدام پیشگیرانه برای سلامت بچه‌ها، تعطیل شده. حتی از مردم مسلمان این کشور خواسته شده با وجود اتمام‌ ماه مبارک رمضان، به‌خاطر شرایط آب و هوایی، روزه‌ نگیرند.

این موج گرما، علاوه بر همسایگان این کشور مثل ساحل عاج، نیجر و سنگال، برخی کشورهای جنوب شرق آسیا را هم در نوردیده. مثلا در فیلیپین هم گرما امان مردم را بریده و این روزها باعث تعطیلی مدارس این کشور شده است.

کارشناسان، «انسان» را متهم ردیف اول گرمایش زمین می‌دانند و امیدوارند این متهم متواری، روزی سر عقل بیاید و هوای زمین و محیط‌زیست اطرافش را بیش از گذشته داشته باشد.

کد خبر 848139 برچسب‌ها گرما کره زمین محیط زیست جهان آفریقا

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است