Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:03:58 GMT

فرماندار تفت: آب مشترکان پرمصرف قطع می شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۹۵۶۸

فرماندار تفت: آب مشترکان پرمصرف قطع می شود

به گزارش ایرنا، علیرضا نوکار روز چهارشنبه در نشست اضطراری مدیریت بحران شهرستان با موضوع کم آبی افزود: با تدابیری که اندیشیده شد با همکاری متولیان، چند حلقه چاه کشاورزی چند ساعت در هفته به شبکه آب شهری تفت متصل می شوند تا بحران کم آبی حل شود.

وی به تدابیر لازم فنی، ارائه تجهیزات و برنامه ریزی برای تحقق این موضوع اشاره کرد و خواستار صرفه جویی و مصرف بهینه آب از سوی شهروندان برای عبور از این بحران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب تفت هم در این نشست گفت: بحران آب مهمترین و امنیتی ترین موضوع کشور است که بازتاب اجتماعی آن و نارضایتی عمومی مردم سبب قضاوت حکمرانی می شود.

سید ابراهیم اقبالی تصریح کرد: اولویت تأمین آب بین کشاورزی و آشامیدنی باید رعایت شود و باید نگاهی متعادل به مصرف خانگی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی از اقدامات و پیگیری های مسئولان شهرستان نظیر افزایش دبی آب و پیگیری مجوز برای حفر چاه جدید تشکر کرد و افزود: تا زمانی که چاه جدید حفر شود نیاز است با همکاری مردم ساعتی از آب چاه های کشاورزی برای آب شرب اختصاص یابد.

دادستان تفت در عین حال این را هم تأکید کرد که نباید همواره به دنبال حفر چاه و خالی کردن سفره های آب زیرزمینی برای تأمین آب بود و باید با نگاه پیشگیرانه در زمینه ترویج فرهنگ صرفه جویی اقدامات لازم صورت گیرد.

همچنین رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان در این نشست گفت: همان طور که در مصرف آب شرب باید صرفه جویی شود باید در زمینه آب کشاورزی هم مصرف بهینه ترویج شود.

محمدحسین فلاح نژاد با اشاره به اجرای طرح آبیاری کم فشار در سه نقطه شهر تفت، ادامه داد: با اجرای این طرح ۵۰ درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شد و اتلاف آب به صفر رسید.

وی اضافه کرد: متأسفانه با توجه به رویکرد سنتی در آبیاری برخی موانع بر سر راه توسعه بیشتر آبیاری کم فشار در تفت وجود دارد که انتظار است مردم و مسئولان همراهی بیشتری داشته باشند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها یزد مدیریت بحران تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد مدیریت بحران تفت یزد مدیریت بحران تفت صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،فرماندار ریگان گفت :در راستای اجرای طرح تکام بیش از 350میلیون تومان برای آب شرب سالم هزینه شده است.

مراد آبیار ابراز کرد:بیش از 2هزار متر مربع لوله گذاری در این روستا اجرایی و25خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

فرماندار ریگان افزود: روستا‌ها به عنوان مولد محصولات دامی و کشاورزی هستند و لازم است که برای ثابت ماندن این چرخه تولید، روستا‌ها و اهالی آن حفظ شوند و امکانات آن‌ها توسعه یابد تا شاهد لنگ ماندن تولیدات کشاورزی و دامپروری و... در این روستا‌ها نباشیم.

وی گفت: مشارکت مردم در اجرای این طرح‌ها و همکاری با دولت، می‌تواند الگوی مناسبی برای آبادانی در سایر نقاط شهرستان باشد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان