Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@15:10:40 GMT

معامله ۳۸۰میلیون دلار ارز در بازار متشکل ارزی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۹۶۷۴

معامله ۳۸۰میلیون دلار ارز در بازار متشکل ارزی

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران حجم معاملات دلار در این بازار طی سه ماهه گذشته را معادل ۳۷۹ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۶۰۰ دلار اعلام کرد.

به گزارش مشرق، مهدی گوهررستمی با ارائه گزارشی از عملکرد بازار متشکل ارزی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ افزود: این حجم از معامله، نشان از رشد ۴۴۱ درصدی حجم معاملات دلار نسبت به بهار ۱۳۹۹ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، در این مدت پایین‌ترین و بالاترین نرخ معامله شده دلار به ترتیب ۲۰ هزار و ۳۰۰ و ۲۵ هزار و ۴۵۲ تومان بوده است.

وی افزود: این گزارش حکایت از عمق و افزایش قابل توجه حجم معاملات ارزی در این بازار به عنوان تنها مرجع رسمی کشف نرخ (نقدی) اسکناس ارز در کشور دارد.

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران ادامه داد: حجم معاملات یورو در این بازار طی سه ماه نخست امسال معادل ۸۳ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۶۰۰ یورو بوده که این آمار نشان از رشد ۱۳۲۷ درصدی حجم معاملات یورو نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. همچنین پایین‌ترین و بالاترین نرخ معاملاتی یورو در این مدت به ترتیب ۲۴ هزار و۷۰۰ و ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است.

وی در رابطه با میانگین نرخ ارزهای معاملاتی در سه ماهه اول سال گذشته و امسال افزود: بر اساس آمار، میانگین موزون نرخ دلار از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال ۲۳ هزار و ۱۱۷ تومان بوده است. این در حالی است که نرخ میانگین دلار در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۰۴ تومان بود. همچنین میانگین موزون نرخ معاملاتی یورو در سه ماهه نخست پارسال ۱۷ هزار و ۷۷۸ تومان بود که این میانگین در بهار ۱۴۰۰ به ۲۷ هزار و ۶۴۹ تومان رسیده است.

گوهررستمی در پایان خاطرنشان کرد: مجموع ارزش ریالی معاملات دو نماد معاملاتی دلار و یورو در سه ماهه ابتدایی سال جاری قریب به ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که این امر با حضور فعال ۳۵۴ کارگزار (بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و غیر بانکی) بازار متشکل ارز ایران در سامانه معاملات الکترونیکی این بازار انجام شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 بازار متشکل ارزی بانک مرکزی ایران قیمت ارز دلار بانک مرکزی بازار متشکل ارز حجم معاملات سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی معاملات طلا در مرکز مبادله ایران؛ 319 کیلوگرم شمش طلا در یک روز معامله شد

 در بیست و چهارمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، با معامله ۳۱۹ کیلوگرم شمش طلای استاندارد، رکورد معاملات شکسته شد.

به گزارش تسنیم، در بیست و چهارمین جلسه حراج شمش طلا که امروز 18 اردیبهشت ماه 1403 در مرکز مبادله ایران برگزار شد، 319 کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار 995 در هزار معامله شد.

از مجموع 410  کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، 319 کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و  443 میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

گفتنی است، در مجموع 24 جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود 3,5 تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، عرضه کنندگان شمش طلا در مرکز مبادله ایران، واردکنندگان شمش طلا و تولیدکنندگان داخلی شمش طلا هستند. متقاضیان این تالار نیز شامل تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا، فروشندگان عمده شمش طلا، خرده فروشان طلای آبشده و بانک های عامل با تایید بانک مرکزی هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خرید دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور /با متخلفان برخورد شود
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رکوردشکنی معاملات طلا در مرکز مبادله ایران؛ 319 کیلوگرم شمش طلا در یک روز معامله شد
  • گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود