Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@09:47:36 GMT

تکرار تراژدی قتل فلوید این بار در اروپا

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۰۰۵۳

تکرار تراژدی قتل فلوید این بار در اروپا

تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین خبر داد که فیلم زانو زدن پلیس جمهوری چک بر گردن یک کولی و مرگ متعاقب وی در میان مردم این کشور دست به دست شده و آنان این فاجعه را با قتل جورج فلوید آمریکایی مقایسه می‌کنند.

 گاردین خبر داد که ۲۹ خرداد سه مأمور پلیس در شهر شمالی تِپلیس یک فرد کولی را روی زمین خوابانده و دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مأموران پاهای این مرد را گرفته و دیگری روی گردن او زانو زده بود و پلیس سوم نیز تلاش می‌کرد تا به او دستبند بزند. با وخامت حال این کولی، آمبولانس به محل اعزام شد و فرد مصدوم داخل آن جان داد.

به گفته آشنایان «استانیسلاو»، این خیابان خواب ۴۰ ساله به حفاظت از یکی از سوپرمارکت‌های شهر اشتغال داشت و در زمان حادثه تلاش کرده بود تا از تخریب یک خودرو به دست یک شهروند دیگر جلوگیری کند. زمانی که مأموران پلیس سر رسیدند، وی را به جای فرد متهم اشتباه گرفتند.

در حالیکه پلیس در گزارش خود از این حادثه تلاش کرده تا فرد جانباخته را پرخاشگر و معتاد نشان دهد، همشهریان «استانیسلاو» شهادت داده‌اند که مقتول فقط برای کمر دردش دارو مصرف می‌کرد و هرگز مواد مخدر استعمال نکرده بود.

به گفته نهادهای حقوق بشری، کولی‌های اروپا با تبعیض گسترده‌ای روبرو بوده و نرخ بیکاری آنها در جمهوری چک چهار تا پنج برابر دیگر هموطنانشان است.

پنج خرداد ۱۳۹۹ جرج فلوید شهروند سیاهپوست به ظن داشتن یک اسکناس تقلبی ۲۰ دلاری توسط درک شووین آمریکایی دستگیر شد. پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه با قرار دادن زانو بر گردن جرج فلوید باعث مرگ وی شه و این اقدام باعث می‌شود که تا زمان برگزاری ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا موجی از اعتراض و ناآرامی علیه رفتار سبعانه پلیس سفیدپوست در سراسر آمریکا به راه بیفتد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کشور‌هایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته (پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن است، اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشور‌ها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشور‌های همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشور‌های سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکار‌های این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشور‌های مستقل مخالف است.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد