Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:45:07 GMT

واکسیناسیون دام عشایر در منطقه لار آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۰۱۸۹

واکسیناسیون دام عشایر در منطقه لار آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دامپزشکی استان تهران، سید علی بابایی از از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان دام‌های عشایر در منطقه ییلاقی لار خبر داد و گفت: اجرای این طرح به صورت رسمی از اول تیرماه در منطقه لار و در شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات اجرا می‌شود و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت

وی اضافه کرد: در این طرح تعداد ۳۰۰ هزار رأس دام عشایر مربوط به شهرستان‌های تابعه استان و استان‌های همجواری که در این فصل سال در منطقه لار مستقر می‌شوند علیه بیماری‌های آبله بزی، آبله گوسفندی، شاربن، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز و هاری تحت پوشش برنامه واکسیناسیون کاملاً رایگان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول اجرای این حجم از واکسیناسیون منجر به افزایش سطح ایمنی دام‌های در منطقه و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی در جمعیت دامی خواهد شد که علاوه بر حفظ سرمایه دامی بعنوان یک سرمایه ملی از انتشار بیماری‌های احتمالی در حیات وحش نیز جلوگیری خواهد کرد. پیش بینی شده با اجرای طرح یک میلیون و یکصد هزار نوبت سر واکسیناسیون صورت گیرد.

کد خبر 5242506

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علی بابایی دامپزشکی استان تهران واکسیناسیون دام عشایر قیمت دلار بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس قیمت نفت انتخابات 1400 مصرف برق بازار سرمایه بازار سهام قیمت طلا قطع برق تولید نفت ارز دیجیتال رمز ارز وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل