Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه متن قانون بودجه دقیقا همان متن مذاکرات است، گفت: همان‌گونه که رهبر انقلاب به همه ما تذکر دادند نمایندگان موضوعاتی را مطرح نکنند که بهانه به دست افرادی برای تضعیف مجلس بدهند.

به گزارش برنا، به نقل از خانه ملت، مهرداد ویس کرمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی قانون تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در تذکری گفت: پیش از طرح پیشنهاد خدمت دکتر قالیباف عرض کنم من نمی‌خواستم وقت را با تذکر آیین‌نامه‌ای بگیرم، در پیشنهاد قبلی فرمودید صحبت‌ها در مذاکرات ثبت می‌شود، متأسفانه برخی موارد انجام شده به اعتماد مجلس نسبت به هیأت رئیسه آسیب زده، عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مواردی در بودجه بدون تصویب صحن ویرایش‌هایی صورت گرفت که حتی صورت مسئله عوض شد و هیأت رئیسه هیچ توضیحی نیز نداد، نمونه آن در مورد کشت برنج است که علیرغم مطلبی که در صحن تصویب شد، چیز دیگری نوشته شد بنابراین به صرف اینکه در مذاکرات ثبت می‌شود عنوان مطالب کفایت نمی‌کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده با اشاره به متن مذاکرات در سال 1400 گفت: در متن مذاکرات نوشته شده کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چارچوب سیاست‌های کلی و با هماهنگی دستگاه‌های ملی با تشخیص شورای آب استان تعیین می‌گردد؛ این عین متن مذاکرات است.

وی با تأکید بر اینکه متنی که در قانون بودجه نوشته شده دقیقا همان متن مذاکرات است، افزود: در قانون بودجه آمده؛ در سال 1400 کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چارجوب سیاست‌های کلی نظام و با هماهنگی دستگاه‌های ملی به تشخیص کارگروه سازگاری با کم آبی استان تعیین می‌گردد این همانند همان متن مذاکرات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفم که در پشت بلندگوی مجلس اعلام می‌کنیم که در صحن یک چیز تصویب می‌کنیم که در متن قانون یک چیز دیگری است، بیان این نوع مطالب ظلم به مجلس است از این رو با توجه به اینکه در اینجا مطرح شد وظیفه داشتم از مجلس دفاع کنم که چنین چیزی وجود ندارد.

قالیباف خاطر نشان کرد: خواهشم این است که حتماً دوستان این موضوعات را رعایت کنند، رهبر انقلاب به همه ما تذکر دادند که موضوعاتی را نگوییم که بهانه به دست افرادی بدهد که مجلس را تضعیف کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قانون کشاورزی مجلس بودجه برنج شورای اسلامی رهبر انقلاب قالیباف مجلس یازدهم متن مذاکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی