Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس گفت: سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن، طرح صنعت‌یار و معدن‌یار را با هدف کمک به احیای صنایع و معادن راکد و نیمه فعال به منظور توسعه و شکوفایی این صنایع شروع کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده و واضح است که برای تحقق این شعار باید به تمام عوامل مؤثر در تولید توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا مجموعه اقشار بیست‌گانه بسیج هر کدام برنا‌مه‌های مختلفی دارند که سازمان بسیج صنعت و معدن هم از این امر مستثنی نیست.

در استان فارس هم این برنامه‌ها بومی شده و در حال پیگیری است اما سازمان بسیج صنعت و معدن می‌تواند نقش موثرتری داشته باشد چرا که صنعت چه خرد و چه کلان نقش عمده‌ای در تولید محصولات دارد و به همین دلیل موانع تولید را هم بهتر درک می‌کند. در این راستا با  حسین پناهی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس به گفت‌وگو نشستیم. 

پناهی با بیان اینکه واحدهای صنعتی خرد، کوچک و متوسط بیشترین درصد از صنایع موجود در کشور را شامل می‌شود اظهار داشت: از طرفی دیگر این واحدها نقش به‌سزایی در اشتغال و تولید کشور ایفا می‌کنند.

به گفته وی اگر واحدهای صنعتی و معدنی راکد و یا نیمه فعال باشند، پیامدهایی نظیر بیکاری، واردات بی‌رویه (خروج ارز از کشور) و ناامیدی فارغ التحصیلان دانشگاهی در پی خواهد داشت. 

پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد اردبیل به سرمایه‌گذاران دارای اهلیت سپرده می‌شودبازار راکد خرید و فروش خودرو/ پژو و سمند گران شد25 پروژه راکد در "پرند" به جریان افتاد/ دستور معاون وزیر برای صدور مجوز توسط شرکت عمران پرند

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس با اشاره به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تاکید کرد: سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن، طرح صنعت‌یار و معدن‌یار را با هدف کمک به احیای صنایع و معادن راکد و نیمه فعال به منظور توسعه و شکوفایی این صنایع شروع کرده است. 

وی عنوان کرد: این طرح با رویکرد توسعه فضای کسب و کار با ایجاد هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های مرتبط، برای پشتیبانی موثر از واحدهای تولیدی، کمک به تثبیت اشتغال، و فرهنگ‌سازی صنعتگران به مشاوران و متخصصین متعهد و دلسوز برای حل مشکلات صنعت به صورت میدانی شروع کرده تا در راستای حل مشکلات صنعتگران گام بردارد و صدای آن‌ها را به گوش مسئولان استانی برساند.

پناهی با تصریح بر اینکه سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس آماده دریافت مستندات مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی در دفاتر کانون تخصصی در شهرستان‌های استان است، افزود: دو دفتر کلینیک صنعتی واقع در شهرک صنعتی شیراز، ساختمان فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و همچنین دبیرخانه سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن واقع در شیراز بلوار پاسداران کوچه 55 انتهای کوچه آماده دریافت مستندات مشکلات واحدهای صنعتی که افراد همچنین می‌توانند این معضلات را با شماره با مجازی 09380998394 با ما درمیان بگذارند. 

وی ادامه داد: بعد از پایش و عارضه‌یابی واحد صنعتی به‌صورت میدانی، در کارگروه‌های تخصصی کلینیک صنعتی که شامل زیرساخت، قوانین و مقررات، تجارت و بازرگانی، مالی و حسابرسی است، موارد بررسی و با هم‌افزایی و کمک دستگاه قضایی، در کارگروه مشترک حمایت حقوقی و قضایی و همچنین ستاد تسهیل استان با دبیری اداره کل صمت استان مشکلاتشان بررسی و پیگیری مصوبات اقدام می‌شود.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار می شود.

عبدالحمید سرتیپی گفت: در راستای استمرار روان‌سازی فعالیت‌های کسب‌وکار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در نیم سال اول سال جاری ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را که بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند شناسایی کرده و جهت فعال سازی، این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال گذشته به مزایده گذاشته شد، افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب‌وکارهای استان علی الخصوص فعالیت‌های اقتصاد معدنی استان، اولین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سال جاری از امروز آغاز و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان باید در سامانه الکترونیکی دولت(ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صمت استان، وی تاکید گرد: متقاضیان مزایده می‌توانند از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام کرده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تحویل دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی