Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا محمدی گفت: هنر تئاتر قدمت دیرینه‌ای در استان البرز دارد و از طرفی هنرمندان تئاتر استان در هر جشنواره‌ای شرکت کردند، خوش درخشیدند، ولی متاسفانه در نگاه مسئولین فرهنگی استان؛ تئاتر جایگاهی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از هنرمندان تئاتر استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تئاتر یکی از هنر های هفت گانه است که سایر هنر ها از موسیقی و داستان گرفته تا نقاشی و معماری از آن سرچشمه می گیرند و درواقع تئاتر مادر هنر هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا محمدی ادامه داد: تئاتر اصل و ماهیت خود را از مخاطب می گیرد؛ یعنی تئاتر تجلی زندگی در برابر چشم مخاطب است.

وی افزود: یک سال و اندی است نفس های تئاتر استان البرز به شماره افتاده است؛ تئاتر ها معمولا تعطیل است و به دلیل سیستم تهویه نامناسب سالن های اجرای تئاتر در البرز؛  معمولا مجوز اجرا صادر نمی شود و اگر صادر شود محدود است.

این هنرمند تصریح کرد: از مجوز که عبور کنیم هنر تئاتر در بین مخاطب عام استان جایگاه خوبی ندارد و هنر تئاتر قبل از کرونا نیز از نداشتن مخاطب رنج می برد ولی اکنون که کرونا آمده اصلا مخاطب برای دیدن تئاتر به سالن های نمایش نمی آید.

محمدی گفت: بیشتر هنرمندان تئاتر با اجرای هنر خود در شهرهای بزرگ مثل تهران، شیراز و ... کسب درآمد می کردند ولی اکنون که این ویروس منحوس بر سر کشور سایه انداخته است عملا هنرندان تئاتر بیکار شده اند.

وی خاطرنشان کرد: هنر تئاتر قدمت دیرینه ای در استان البرز دارد و از طرفی هنرمندان تئاتر استان در هر جشنواره ای شرکت کردند، خوش درخشیدند، ولی متاسفانه در نگاه مسئولین فرهنگی استان؛ تئاتر جایگاهی ندارد.

این هنرمند افزود: وقتی هنرمندان تئاتر برای اجرای هنرشان در بودجه های فرهنگی سهمی ندارند؛ این مهم بی مهری مسئولین به این هنر را ثابت می کند.

محمدی ادامه داد: اکنون که با وجود این بیماری؛ هنرمندان تئاتر می توانند تئاتر خیابانی اجرا کنند؛ مسئولین و متولیان فرهنگی استان برای اجرای تئاتر خیابانی از هنرمندان تئاتر استفاده و مانع فراموشی این هنر دیرینه در استان شوند.

وی تاکید کرد: هنرمندان تئاتر قبل از کرونا نیز با سختی سرپا بودند اکنون که عملا تئاتر تعطیل شده است؛ هر هنرمندی که وارد این هنر می شود فقط به دلیل عشق و علاقه ای که دارد وارد این هنر می شود و این عشق و علاقه است که علی رغم این همه بی مهری این هنر را در استان زنده نگه داشته است.

این هنرمند در خاتمه خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا تئاتر هنری تاثیر گذار است و به هنرمندان تئاتر به شدت بها داده می شود ولی در ایران هنرمندان و هنر تئاتر معمولا در حاشیه است و کمتر به آن بها داده شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هنرمندان تئاتر فرهنگی استان تئاتر استان استان البرز هنر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم

روز اول سیزدهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» که با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است سپری شد و اما نکته قابل توجه حضور کم‌رنگ مسئولین در این جشنواره بود که به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ساغر کتابی، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویانی که از دانشگاه‌های مختلف به شهر مشهد مقدس آمده بودند، در دانشگاه فردوسی افتتاح شد.

بنا به گفته متین منتظمی، دبیر این جشنواره، ۱۲۰ اثر برتر در ۴۲ دسته در این دوره حضور دارند.
در جشنواره امسال آثار ارسالی در حوزه مجازی نیز مورد پذیرش و داوری قرار گرفتند و نگاه ویژه‌ای به بحث رسانه شده است. 

نکته جالب توجه روز اول اما عدم حضور مسئولین عالی وزارت علوم از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی یا رئیس دانشگاه میزبان جشنواره بود.

دانشجویانی که از سراسر کشور در این دوره از نشریات تیتر شرکت کرده‌اند انتظار دارند تا با دیدار بدون واسطه با مسئولین بتوانند دغدغه‌های حوزه نشریات را با آنها در میان بگذارند.

این جشنواره تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در محل دانشگاه فردوسی برپا بوده و دانشگاه‌های سراسر کشور در آن غرفه مخصوص به خود را دارند. دانشجویان آثار و انتشارات خود را در دید مخاطبان قرار داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال