Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیزالله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت  و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه  نوسازی و بازسازی مسکن محرومان در روستا‌ها را از سال ۸۴ با پرداخت تسهیلات آغاز کرده‌ایم، گفت: تسهیلاتی که به روستاییان برای نوسازی پرداخت می‌شود بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از هزینه ساخت مسکن را شامل می‌شود و متقاضیان هم باید ۵۰ تا ۳۰ درصد از هزینه ساخت را در قالب آورده خودشان پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته خانواده‌هایی که به شدت مستضعف هستند و خانه‌های به شدت آسیب پذیری دارند به دلیل مشکلات مالی و تامین نکردن آورده مورد نیاز نمی‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند؛ بنابراین در سال‌های گذشته برای بازسازی اقدامی نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید

ساخت مسکن محرومان به کجا رسید؟/ پاسکاری دستگاه‌های مختلف برای ساخت مسکن کم‌درآمدها

معاون مسکن روستایی بنیاد مستضعفان اظهار کرد:  از سال ۸۴ تا کنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی ساخته‌ایم، ولی عموما افرادی که دارای واحد‌های آسیب دیده بودند در طی این سال‌ها نتوانستند از این تسهیلات استفاده کنند.

مهدیان بیان کرد: در اوایل بازسازی شرایط اقتصادی مناسب‌تر بود و میزان استقبال خانواده‌ها از بازسازی بیشتر بود، ولی در حال حاضر با توجه به گرانی مصالح ساختمانی و با توجه به بالا بودن قیمت ساخت واحد‌های مسکونی افراد نتوانسته‌اند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه طی مذاکره‌ای که با سازمان برنامه و بودجه و دولت صورت گرفت، مقرر شد که بخشی از آورده متقاضیان را دولت به عنوان کمک بلاعوض به خانواده‌ها پرداخت کنند، افزود: از اواخر سال ۹۸ این اقدام شروع شده و در طول دو سال گذشته ساخت  ۱۱۶ هزار واحد در این قالب را آغاز کرده‌ایم و به خانواده‌های که توان نداشتند این تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

او بیان کرد: در ابتدا این تسهیلات ۲۵ میلیون تومان بود که با رایزنی‌ها صورت گرفته هم اکنون به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مهدیان اظهار کرد: تا به امروز از این ۱۱۶ هزار واحد ۶۵ هزار واحد مسکن روستایی به اتمام رسیده و تلاش می‌کنیم مابقی واحد‌ها هم تا پایان نیمه اول سال به بهره برداری برسانیم.

او در پایان بیان کرد: تا به امروز به این خانواده‌ها بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها کمک کرده‌ایم و این تسهیلات هم از مابه التفاوت سوخت و یارانه سازمان هدفمندی به خانواده‌هایی که نیازمند بودند و امکان خانه دار شدن برای آن‌ها وجود نداشت، پرداخت شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن محرومان بازسازی مسکن روستایی خانواده ها هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

استاندار قم با اشاره به اینکه ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است، گفت: براساس آخرین استعلامات، استان قم رتبه اول ساخت مسکن در کشور را به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا 3 هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود 71 هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: 63 هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد  را به حدود 71 هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های  عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روزهای آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آن‌ها در استان تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر