Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@16:24:57 GMT

هشدار خیز جدید کرونا در قم شنیده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۱۵۶۷

هشدار خیز جدید کرونا در قم شنیده می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اگر وضعیت هفته جاری کرونایی در هفته آینده نیز ادامه یابد، باید شاهد تغییر وضعیت کرونایی این استان و ورود به شرایط دشوارتری باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد مدیریت بحران که روز چهارشنبه با حضور استاندار قم ترتیب یافت گفت: تعداد شهرهای قرمز کشور از ۸ شهر در هفته گذشته به ۲۲ شهر طی هفته جاری افزایش یافته و خطر این ویروس همچنان بر تمام نقاط کشور سایه افکنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیامک محبی یادآور شد: پیش بینی ها از ورود ویروس هندی در استانهای جنوبی کشور حکایت دارد و با ادامه این روند ممکن است شاهد موج جدید کرونای هندی در استانهای غربی و مرکزی باشیم.

به گفته وی، اگر وضعیت عادی انگاری جاری در جامعه در سریع ترین زمان ممکن مدیریت نشود باید طی ماه های آتی شاهد موج جدید این ویروس در کشور و از جمله قم با توجه به روند شیوع این ویروس به ویژه در استانهای جنوبی و جنوب شرقی باشیم.

وی تصریح کرد: در استان قم طی هفته گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان کرونایی هستیم و هم اکنون امکان خارج ساختن بیمارستان امیرالمومنین(ع) از پذیرش بیماران کرونایی ممکن نیست.

رییس مرکز بهداشت قم گفت: با وجود کاهش تست های کرونایی در این استان اما تعداد افراد کرونا مثبت در یک هفته گذشته افزایش یافته است.

محبی ادامه داد: اگر وضعیت هفته جاری کرونایی در هفته آینده نیز ادامه یابد، باید شاهد تغییر وضعیت کرونایی این استان و ورود به شرایط دشوارتری باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: دانش کنونی مراکز علمی جهان در مورد ویروس کرونا ناقص است و هم اکنون مشخص نیست فردی که قبلا به ویروس ووهانی و انگلیسی مبتلا شده آیا امکان درگیری با ویروس هندی را دارد یا نه؟

محبی با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در این استان، گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۰ دز واکسن جدید یکشنبه هفته جاری وارد قم شده است.

رییس مرکز بهداشت قم با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار دز واکسن در قم به گروه های هدف تزریق شده است، ادامه داد: تزریق واکسن ایرانی طبق پیش بینی وزارت بهداشت از هفته آینده آغاز می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: یکی از چالش های امروز قم در رابطه با مدیریت بیماری کرونا عدم ارائه اطلاعات مسافران ورودی به این استان توسط هتل ها و مسافرخانه ها است.

محبی افزود: تالاری های پذیرایی یکی از پاشنه آشیل های خطرناک استان در مسیر مبارزه با کروناست و در چند روز گذشته فقط از یک مراسم برگزار شده در این تالارها ۱۸ فرد مبتلا به کرونا مثبت شناسایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه فاصله گذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی در آبمیوه و بستنی فروشی ها رعایت نمی شود، ادامه داد: روند کنونی رعایت پروتکلهای بهداشتی در بسیاری از مراکز خدمات رسان و تفریحی نگران کننده است.

رییس مرکز بهداشت قم با تاکید بر اینکه میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه در بانکهای خصوصی نامطلوب است، گفت: درصد استفاده از ماسک در این استان ۷۴ درصد برآورد می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم معاون بهداشت هفته جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است

فرماندار همدان در شورای ترافیک شهرستان همدان با بیان اینکه وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده و اقدامات کارشناسی خوبی در حال انجام است، گفت: در این راستا مسائل ترافیکی با نظرات کارشناسی و بهتر برای تصمیم به استان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اجرای طرح زوج و فرد در همدان را موفق دانست و اظهار کرد: این طرح را ادامه خواهیم داد، البته باید طوری مدیریت کنیم که استثناها کمتر شود تا از اثر آن کاسته نشود؛ ما در اجرای این طرح به دنبال این هستیم مردم را به سمت حمل و نقل عمومی سوق دهیم.

وی با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز افزود: این مسئله مهم است و تاکنون ۲۴ نقطه رفع حادثه شده و باید در ادامه کمک کنیم کار مابقی نیز تسهیل شود.

فرماندار همدان ادامه داد: ایجاد مشاغل در بلوارهایی نظیر بعثت معضلاتی ایجاد کرده و باید رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار گیرد و با جدیت مدیریت شود.

مخفی با بیان اینکه اجرای پارک حاشیه‌ای مهم است و باعث کاهش ترافیک خواهد شد، اضافه کرد: از پلیس راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم تا در اجرای این طرح شهرداری را کمک دهد.

وی رفع مشکلات ترافیکی سه زیرگذر بلوار بعثت، صدا و سیما و پژوهش را مهم عنوان کرد و در ادامه در خصوص مدارسی که در محدوده ترافیک احداث شده‌اند، خاطرنشان کرد: به چند مدرسه سال گذشته اجازه احداث ندادیم و چند مدرسه هم باید ساماندهی شوند؛ موضوع بار دیگر به این مدارس ابلاغ شود و نیاز به پیگیری است چرا که اهمیت آن تنها مربوط به مسئله ترافیکی نیست و عدم توجه به آن خطراتی به همراه دارد.

کد خبر 748918

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آخرین خبر از وضعیت مصدومیت یاسین سلمانی