Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:22:48 GMT

تصویب طرح تفصیلی ۹ نقطه آسیب‌دیده بندر امام

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۱۵۷۰

تصویب طرح تفصیلی ۹ نقطه آسیب‌دیده بندر امام

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از تصویب طرح تفصیلی ۹ نقطه آسیب‌دیده در بندر امام خمینی خبر داد.

فاضل عبیات در نشست قرارگاه محرومیت‌زدایی خوزستان که امروز (دوم تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به پیگیری مشکلات بازسازی و نوسازی مناطقی از بندرامام اظهار کرد: ۹ منطقه در بندر امام وجود داشت که باید نوسازی و بازسازی می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تصویب طرح تفصیلی ۹ نقطه آسیب‌دیده در بندر امام خمینی، افزود: برای کاهش بروکراسی‌های اداری و سرعت‌بخشی به کار، طرح‌های شهرسازی این مناطق در کمیسیون ماده ۵ مطرح و تصویب شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در بازسازی و نوسازی ۹ منطقه بندر امام خمینی، اقدامات بسیاری با همکاری بنیاد مسکن، مدیریت بحران و راه و شهرسازی انجام شده است و شاهد عملکرد مناسبی در این خصوص هستیم.

عبیات ادامه داد: حدود ۶۰ جلسه برای حل مشکلات شهرستان‌های خوزستان برگزار شده است و مصوبات این جلسات، به جد در حال پیگیری است.

وی افزود: در بازسازی و نوسازی مناطق آب‌گرفته و بافت فرسوده و حاشیه‌نشین بندر امام خمینی، مطالعات ژئوتکنیکی انجام شد که البته برای کل شهر بندرامام است. در این زمینه دستورالعملی برای کلیه ساخت و سازها در بندر امام در شورای فنی تهیه شده و به تصویب رسیده است که می‌تواند در همه مناطق شهر مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان بندر امام استانی شهرستانها بندر امام خمینی بندر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد آئینی در سفر یک روزه به شهرستان اهر و شرکت در مراسم افتتاح معابر شهری بافت فرسوده با اشاره به نهضت آسفالت ریزی معابر در محله‌های ۱۰ گانه محروم شهر اهر ادامه داد: بیشتر معابر محله‌های ۱۰ گانه محروم و کم برخوردار این شهرستان آسفالت ریزی شد و امیدواریم امسال نیز شاهد آسفالت همه معابر در مناطق ۱۰ گانه این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است گفت: طبق سند ستاد بازآفرینی، دستگاه‌های اداری موظف هستند یک سوم اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی سرمایه سهم ادارات را برای نوسازی و بازسازی محلات با بافت فرسوده اختصاص دهند.

آیینی اضافه کرد: سال گذشته با صدور ۹۰ هزار پروانه بافت فرسوده در بحث بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده، تاکنون در مجموع ۲۶۳ هزار پروانه واحد بافت فرسوده در کشور صادر شده است که رکورد ۳۰ ساله را شکسته‌ایم و امیدواریم امسال با کمک مردم این رقم به ۴۰۰ هزار پروانه افزایش یابد

وی به تخصیص اعتبارات، تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی بافت مساکن فرسوده اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم موضوع نوسازی مساکن را در اختیار مردم گذاشت و سعی شد با مشارکت مردم، اعطای تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی زمینه را برای شرکت مردم در نوسازی مساکن فرسوده مهیا شود که امیدواریم این مشارکت در منطقه ارسباران و شهرستان اهر که مشکل مساکن فرسوده دارند بیشتر تحقق یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه کار‌های زیادی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ارسباران و شهرستان اهر انجام شده است اظهار کرد: متاسفانه آمار ساخت و ساز‌ها نسبت در این شهرستان و منطقه ارسباران پایین است و امیدواریم به این موضوع اهتمام ویژه‌ای صورت پذیرد.

آیینی همچنین از اختصاص سهم ۸۰ درصدی مشابه وام نهضت ملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق تاریخی خبر داد و افزود: ۸۴ هکتار از بافت‌های فرسوده مناطق تاریخی شهر اهر نیز تحت پوشش این وام قرار می‌گیرد و نیازمند است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر به این موضوع با جدیدت تمام ورود کنند تا تجربه زلزله ارسباران را شاهد نباشیم.

 

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد