Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛  به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، رالی قابل توجه بازار سهام در روز دوشنبه به رغم نگرانی یکی از شرکت‌های وال استریت مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران هنوز ارزیابی نکرده‌اند که فدرال رزرو چقدر سریع افزایش نرخ بهره را آغاز می‌کند، اتفاق افتاد.

وال استریت پس از اینکه برای سه روز پایانی معاملات هفته گذشته دچار افت شد، دوباره به رشد بازگشت و شاهد افزایش بیش از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵درصدی در ارزش سهام داو جونز بود.

محمد ال اریان، مشاور ارشد اقتصادی در Allianz اذعان داشت: "بازار در حال بازگشت به منطقه امن خود است. روند رو به رشد قوی است. آنها هنوز به تورم زودگذر اعتقاد دارند. آنها معتقدند که فدرال رزرو در سیاست‌های خود (کاهش خرید ماهانه دارایی)، نسبتا آهسته عمل خواهد کرد و به همین دلیل شاهد افزایش ارزش سهام هستیم." طبق نظر هانس میکلسن، استراتژیست اعتباری بانک آمریکا، این دیدگاه خوش‌بینانه نسبت به سیاست فدرال رزرو اشتباه است.

جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در هفته گذشته با حضور مقامات به پایان رسید که نشان می‌دهد انتظار افزایش دو نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ را دارند که بسیار سریع‌تر از آن چیزی است که بازار پیش‌بینی کرده بود.

اما دیدگاه میکلسن این است که سیاست پولی سختگیرانه‌تر ممکن است حتی زودتر اتفاق بیفتد.

وی در یادداشتی اظهار کرد: "انتظار می‌رود فدرال رزرو به زودی شروع به کاهش خریدهای خود کند و نرخ بهره را زودتر از موعد مورد انتظار – و مهم‌تر از همه سریع‌تر از قیمت‌گذاری فعلی در بازارها - افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل این بانک نشان داد که این کمیته تنها بر اساس پیش‌بینی دو عضو از کمیته ۱۸نفره از نخستین افزایش نرخ تا سال ۲۰۲۲ فاصله دارد. نیمی از این هیات بر لزوم افزایش نرخ‌ها در سال آینده باور داشتند، در حالی که هشت نفر، سه افزایش نرخ را برای سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کردند.

در مجموع، نظر اعضا در خصوص اینکه سیاست‌گذاری چگونه باید پیش برود، انحراف قابل توجهی نسبت به آن چیزی دارد که سابقه فدرال رزرو نشان داده بود.

میکلسن اظهار کرد: بازار اعتباری که به رغم سیاست صعودی فدرال رزرو نرخ‌ها را به شدت پایین آورد، قضاوت اشتباهی دارد که بانک مرکزی به کدام سو پیش می‌رود. بر اساس FedWatch، از نظر بازار، تنها ۴۱درصد احتمال افزایش نرخ‌های فدرال رزرو تا جولای ۲۰۲۲ وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: "مهم‌ترین قیمت‌‌گذاری نادرست، کاهش و همچنین زمان‌بندی نخستین افزایش نرخ نیست؛ بلکه سرعت افزایش از آن نقطه بوده، که در مقایسه با چرخه نرمال افزایشی در گذشته، بسیار سطحی است."

میکلسن اذعان داشت: فدرال رزو درحال‌حاضر با اقدامات خود برای کاهش سبد اوراق مشارکت خریداری شده در طول بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، سیاست انقباضی خود را آغاز کرده است. این حرکت، از آنجا که فدرال رزرو سابقه ضعیفی در زمینه فروش دارایی دارد، ۱۰۰درصد غیرمنتظره بود و بیانگر این موضوع است که فدرال رزرو جسارت قابل توجهی دارد که از موضع سیاست پولی خود خارج شود، حتی اگر به معنی سرپیچی از انتظارات بازار باشد.

تغییرات در فدرال رزرو

مقامات فدرال رزرو به سهم خود، نشان می‌دهند که چشم‌انداز واقعا در حال تغییر است؛ همانطور که در طرح‌های نمودار نقطه‌ای در روز چهارشنبه منتشر شده است.

جان ویلیامز، رییس فدرال رزرو نیویورک، روز دوشنبه در یک سخنرانی، زمانی که اذعان داشت تورم را زودگذر می‌داند و سیاست‌گذاری فدرال رزرو با توجه به شرایط فعلی و پیش‌بینی شده مناسب است، نظر اجماعی را منعکس کرد.

ویلیامز در اظهارات خود گفت: "واضح است که اقتصاد با سرعت بالا در حال بهبود بوده و چشم‌انداز میان مدت بسیار خوب است، اما داده‌ها و شرایط به اندازه کافی پیشرفت نکرده‌اند که کمیته بازار آزاد فدرال بتواند موضع سیاست‌گذاری خود را برای حمایت قوی از بهبود اقتصادی تغییر دهد."

اما در فدرال رزرو، نظرات متفاوت است

جیمز بولارد، رییس فدرال رزرو سنت لوییس، روز جمعه با اذعان به اینکه یکی از اعضای کمیته بازار آزاد فدرال بوده که فکر می‌کند افزایش نرخ در سال ۲۰۲۲ مناسب است، بازار را تکان داد. بولارد یکی از رای دهندگان برای امسال نبود، اما جزو رای دهندگان سال آتی است.

اما رابرت کاپلان، رییس فدرال رزرو دالاس، روز دوشنبه گفت که درحال‌حاضر بیشتر روی کاهش سرعت خرید اوراق قرضه متمرکز شده و معتقد است که سوال در خصوص نرخ‌ها باید روز دیگری پاسخ داده شود.

کاپلان اظهار کرد: "ترجیح می‌دهم ما زودتر نسبت به خرید دارایی اقدام کنیم، سپس در سال ۲۰۲۲ و بعد از آن در خصوص مراحل اضافی که لازم است، تصمیم خواهیم گرفت. اما من فکر می‌کنم مسئله‌ای که امروز و در کوتاه مدت روی میز است، زمان‌بندی و تطبیق خریدهاست."

هر دو مقام مسئول به پیشرفت اقتصادی اشاره کرده‌اند و بر این باورند تورمی که در ماه‌های اخیر به وجود آمده، ممکن است چسبنده‌تر از آنچه که فدرال رزرو پیش‌بینی کرده بود باشد.

کاپلان گفت: "فکر می‌کنیم که برخی موارد از عدم تعادل در عرضه و تقاضا، طی شش تا ۱۲ماه آتی برطرف شود. اما باز هم فکر می‌کنیم برخی از آنها پایدارتر باشد، که ناشی از تعدادی تغییرات ساختاری در اقتصاد است."

به عنوان مثال، وی تغییرات در صنعت انرژی که یک مولفه اصلی حوزه کاپلان به شمار می‌رود را حرکت به سمت برق پایدار ذکر کرد که به فشارهای تورمی با دوام بیشتر کمک می‌کند.

بولارد از تحول در بازار کار، به عنوان یک ملاحظه مهم برای سیاست آینده فدرال رزرو یاد کرد. وی گفت: "ما باید آماده این تصور باشیم که برای تورم خطرات صعودی وجود دارد."

اگر این فشارهای تورمی بیشتر از آنچه که مقامات فدرال رزرو فکر می‌کنند باشد، آنها را مجبور می‌کند سریع‌تر از آنچه که می‌خواهند سیاست سختگیرانه‌تری اعمال کنند. این موضوع می‌تواند بازار سهام و اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد، که هر دو به نرخ‌های پایین‌تر وابسته هستند.

یک فدرال رزرو سختگیرتر، هزینه‌های وام را برای دولتی که در طول یک سال گذشته در صرف هزینه زیاده‌روی کرده و می‌خواهد کارهای زیربنایی بیشتری انجام دهد، افزایش خواهد داد.

جو لاورگا، اقتصاددان ارشد Natixis اظهار کرد: "درحال‌حاضر، تورم زودگذر است. اما اگر آن را با محرک‌های بیشتر همپوشانی کنید، با خطر دائمی شدن چیزی که موقتی است مواجه خواهید شد."

پربیننده ترین اعطای وام به دارندگان سهام عدالت و یارانه‌ بگیران ارزش سهام عدالت من (۱ تیرماه) جزییات عرضه اولیه «لطیف» نمای پایانی بورس ( ۱تیر۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد ۱۸هزار واحدی همراه شد ارزش سهام عدالت من (۳۱خردادماه)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فدرال رزرو بورس آمریکا فدرال رزرو افزایش نرخ ارزش سهام پیش بینی نرخ بهره تر از آن نرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر با قطار و هتل، یکجا رزرو کن، آسوده‌تر سفر کن

معمولا یک هفته قبل از سفر، پر از استرس و مشغله است و هر کسی را آشفته می‌کند. برخلاف روزهایی که در حال گشت‌وگذار در شهرهای توریستی هستید و از تک‌تک لحظات‌تان لذت می‌برید، روزهای پیش از سفر به‌سبب انجام اقدامات پیش از سفر می‌توانند تنش‌زا باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از فلای تودی، بهترین کار برای رهایی از این مشکلات، مراجعه به یک سایت مرجع برای انجام یک‌باره تمام این اقدامات است. به‌عنوان مثال، با رزرو بلیط قطار ارزان و رزرو هتل اقتصادی از یک پلتفرم مرجع، می‌توانید بیش از ۸۰ درصد دغدغه‌های سفر را برطرف کنید. در ادامه مطلب، بیشتر به نحوه خرید بلیط قطار خواهیم پرداخت.

چرا هتل و قطار را یک‌جا رزرو کنیم؟

اگر می‌خواهید درگیر چندین مرجع و سایت مختلف نشوید، پیشنهاد می‌کنیم تمام اقدامات پیش از سفر را با یک مرجع پیش ببرید. اگر بتوانید هم‌زمان از یک سایت بلیط قطار را بخرید و اقامتگاه‌تان را رزرو کنید، چندین مرحله پیش می‌روید؛ ازسوی‌دیگر می‌توانید از تخفیف جذابی هم بهره‌مند شوید و هزینه سفرتان را کاهش دهید. بسیاری از مسافران چند سایت مختلف را برای خرید بلیط قطار بالا و پایین می‌کنند و درنهایت هم بر سر چندراهی انتخاب بهترین مرجع، فرصت را از دست می‌دهند. چه‌بسا نتوانند بلیط قطار را خریداری کنند و از سفر بازبمانند؛ ازسوی‌دیگر، گاهی در همین حین با یک انتخاب اشتباه به وب‌سایتی مراجعه می‌کنند که سابقه درخشانی ندارد و کیفیت ارائه خدمات آن نیز مطلوب نیست. این درحالی است که با انتخاب یک مرجع مناسب و قابل‌اطمینان، می‌توانند نسبت به دریافت بالاترین سطح خدمات اطمینان کامل داشته باشند.

باتوجه‌به این نکات، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای بررسی چندین سایت، یک وب‌سایت مناسب و معتبر را انتخاب کنید و با آن تعامل داشته باشید. می‌توانید به‌صورت مداوم مرجع انتخابی خود را چک کنید تا بهترین‌ها را انتخاب کرده و سفری رؤیایی را تجربه کنید. نکته مهم دیگر این است که مراجع معتبر اغلب برای همراهان همیشگی خود امتیازات ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند. اگر زیاد اهل سفرکردن هستید، پیشنهاد می‌کنیم این امتیازها را از دست ندهید. در ادامه مطلب، پیشنهادات هیجان‌انگیزی برای شما داریم.

بهترین پلتفرم برای رزرو یک‌جای قطار و هتل

اگر به‌دنبال یک پلتفرم مرجع هستید که تمام اقدامات پیش از سفر را توسط آن انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم وب‌سایت فلای تودی را مدنظر قرار دهید. این پلتفرم بدون‌شک یکی از معتبرترین‌ها در حوزه ارائه خدمات گردشگری است که سال‌هاست در این حیطه فعالیت می‌کند. اواسط دهه ۹۰، زمانی بود که تب‌وتاب اینترنت قوت گرفت و زمزمه‌هایی از کسب‌وکارهای آنلاین نیز شنیده شد. در همان دوره، فلای تودی به‌عنوان یکی از پیشگامان خدمات آنلاین، فروش بلیط هواپیما را اینترنت را آغاز کرد. پس از مدتی این مجموعه رزرو آنلاین هتل را نیز به خدمات خود افزود.

ازآنجاکه رزرو هتل‌های خارجی به‌سبب یکسان‌نبودن ارز ملی دشوار است، اقدام فلای تودی در جهت رزرو آنلاین هتل‌های داخلی و خارجی موردتوجه و استقبال مسافران قرار گرفت. فعالیت‌های مداوم فلای تودی همچنان ادامه داشت و به‌قدری مؤثر بود که به نامی آشنا در حوزه گردشگری تبدیل شد. در چند مدت اخیر، به‌سبب تقاضای مسافران، پیش فروش بلیط قطار نیز به خدمات فلای تودی اضافه شده است.

پوشش حداکثری هتل‌ها توسط سایت فلای تودی

یکی از افتخارات وب‌سایت فلای تودی این است که دسترسی مسافران ایرانی به بهترین هتل‌های جهان را فراهم کرده است. فرقی ندارد به کدام شهر جهان سفر می‌کنید؛ فلای تودی بهترین‌ها را برای شما در نظر گرفته است. بیش از ۱.۵ میلیون هتل، از لوکس تا اقتصادی، در وب‌سایت فلای تودی لیست شده‌اند. مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت و در قسمت «هتل» به این موارد دسترسی داشته باشند. برای رزرو هتل‌های خارجی نیز نیازی به هیچ حساب خارجی نخواهید داشت. شما پرداخت را به‌صورت ریالی انجام می‌دهید و در کمتر از چند دقیقه واچر هتل در اختیارتان قرار می‌گیرد.

هر نوع قطاری را با کمترین قیمت از فلای تودی رزرو کنید

اگر شما هم مثل هزاران هزار مسافر دیگر قطار را بهترین گزینه برای سفری راحت و اقتصادی می‌دانید، باید با فلای تودی آشنا باشید. پلتفرم فلای تودی افتخار این را دارد که پیش فروش قطار را با ارزان‌ترین قیمت انجام می‌دهد؛ ازاین‌رو، مسافران می‌توانند رزرو بلیط قطار ارزان را ازطریق سایت انجام دهند. تمامی خطوط ریلی و تمامی قطارها، توسط فلای تودی پوشش داده شده‌اند. هیچ مسیری نیست که قطاری در آن تردد کند و نتوانید بلیط آن را از فلای تودی بخرید. باوجودآن‌که مدت‌زمان کمی از راه‌اندازی این خدمت در فلای تودی می‌گذرد، ارزان‌بودن بلیط ‌ها و ارائه بهترین کیفیت، سبب استقبال گسترده مسافران از آن شده است.

چه خدمات دیگری در پلتفرم فلای تودی وجود دارند؟

بدون اغراق هر چیزی که برای سفر نیاز داشته باشید را می‌توانید در سایت فلای تودی مشاهده کنید. اگر برای یک سفر خارجی برنامه‌ریزی می‌کنید، کارشناسان فلای تودی در اخذ ویزای توریستی به شما کمک می‌کنند؛ همچنین می‌توانید بلیط هواپیما را از این پلتفرم خریداری کنید. جالب است بدانید که فلای تودی بیش از ۹۰۰ خط هوایی را تحت پوشش قرار داده است و می‌توانید برای هر مسیری بلیط مدنظرتان را پیدا کنید. پیش فروش قطار نیز مطابق آن‌چه که گفته شد، ازجمله محبوب‌ترین خدمات این پلتفرم است. علاقه‌مندان به سفر با تور می‌توانند ازطریق فلای تودی تور دلخواه را رزرو کرده و بیمه‌نامه مسافرتی را هم از همین مرجع تهیه کنند.

نحوه استفاده از فرصت پیش فروش بلیط قطار فلای تودی

اگر به‌دنبال رزرو بلیط قطار ارزان هستید، وارد سایت یا اپلیکیشن فلای تودی شوید. سپس از همان صفحه اصلی، گزینه قطار را انتخاب کرده و با ورود به قسمت گفته شده، اطلاعات موردنیاز را وارد کنی. اطلاعاتی نظیر تعداد مسافران، مبدأ، مقصد، تاریخ رفت‌وبرگشت و نوع قطار موردنظر، ازجمله مواردی هستند که از شما خواسته می‌شوند. با واردکردن این اطلاعات، تعداد زیادی از قطارهای موجود به شما نمایش داده می‌شوند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. پس از انتخاب، با طی‌کردن فرایند پرداخت، بلیط قطار توسط پلتفرم فلای تودی برای‌ شما صادر می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • سفر با قطار و هتل، یکجا رزرو کن، آسوده‌تر سفر کن
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • منچستریونایتد و یک دهه اشتباه در سیاست های نقل و انتقالاتی! (زیرنویس فارسی)
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید