Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد سرزمین پروژه‌های نیمه تمام و زخمی است که بنا به گفته مسئولان اکنون بیش از ۲ هزار پروژه نیمه تمام در مناطق مختلف استان وجود دارد از قلعه رئیسی و دیشموک گرفته که مردمان آن هنوز چشم به راه افتتاح تنها چند کیلومتر راه مواصلاتی هستند تا کهگیلویه و بهمئی چنین پروژه‌هایی دل مردم را خون کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یاسوج که باید به عنوان پیشانی و مرکز ثقل استان همه زیرساخت‌های آن آماده و مهیا باشد متاسفانه همچنان پروژه‌های زیادی راکد مانده‌اند و مردم مرکز استان را حسرت به دل کرده است.

اگر نگاهی به سایر مراکز استان در کشور داشته باشیم و مراکز استانهای هم وزن و هم اندازه با شهر یاسوج را بنگریم در خواهیم یافت که چه ظلمی به این شهر شدند داستان کم کاری‌ها در همه دوره ها بوده اما در دوره هشت ساله کنونی دولت تدبیر و امید بسیاری از پروژه ها که از دولت قبل به این دولت واگذار شده هنوز در همان وضعیت اولیه قرار دارند «اینجا» و «اینجا».

علاوه بر این در دولت کنونی مسئولان مربوطه نتوانستند از پروژه‌های آماده ای که در اختیارشان گذاشته شد به خوبی نگهداری و مراقبت کنند که نمونه آن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج و وضعیت بحرانی آن است.

به این سو و آن سوی خود که نگاه کنیم پروژه‌های ریز و درشت بسیاری در مرکز استان همچنان دست نخورده باقی مانده که یکی از آنها مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری شهر یاسوج است که از دولت سابق برای تکمیل مابقی به ارث رسید و به دولت تدبیر و امید واگذار شد.

یکی از پروژه‌هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج در دوره دولت تدبیر و امید سر و صدای زیادی به پا کرد و اعتبارات ریز و درشت زیادی برای آن در نظر گرفته شد پروژه تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج بود.

شاید برخی فکر کنند شهر یاسوج در محاصره رودخانه ها و چشمه ها قرار گرفته و نیازی به تصفیه خانه اضطراری نیست، کافی است که با چندین عدد لوله و یک شبکه گذاری ساده آب پایداری برای این شهر تامین کرد.

اما واقعیت این است که یاسوج از همه نقاط استان وضعیت ناپایدارتری در تامین آب شرب دارد آب مورد نیاز از تعدادی چاه تامین می‌شود به اضافه اینکه تنها ۱۰ درصد آب مورد نیاز این شهر از محل آبشار یاسوج حاصل می‌شود.

وضعیت آب آشامیدنی شهر یاسوج به قدری بغرنج است که در سال‌های اخیر این شهر نه با بحران آب بلکه با تنش آبی مواجه بود و وضعیت آب شهر یاسوج از بحران عبور کرده بود.

در دوره مدیریت قبلی آب و فاضلاب استان قرار بر این شد که تصفیه خانه اضطراری آب نهایتاً در تابستان ۹۸ راه اندازی شود که اکنون در سال ۱۴۰۰ هم خبری از راه‌اندازی آن نیست.

آنگونه که مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص راه اندازی این پروژه فقط و فقط به مردم وعده می‌دهند و توانی برای راه اندازی این پروژه حیاتی و مهم ندارند در حالی مسئولان دولت به اصطلاح تدبیر و امید در راه اندازی این پروژه درمانده شده اند که کارهای اساسی در آن انجام شده و اعتبارات کلان نیز برای آن هزینه شد و این پروژه همچنان به دلیل عدم پیگیری خاک می‌خورد.

البته این پروژه حاشیه هایی نیز داشت و به یاد داریم که در دولت تدبیر و امید 2 اداره و دستگاه برای تامین منافع خود بر سر اراضی این منطقه که «چم‌گنجشکی» نامیده می شود بر سر و مغز هم کوبیدند و با یکدیگر درگیر شدند و حتی کار آنها به مراجع انتظامی و قضایی کشیده شد.

اما در آیین انتصاب رسمی اسفندیار برخه به عنوان مدیرعامل جدید آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد که با حضور جانباز مسئول اول آبفای کشور و به صورت وبینار برگزار شد  از خواسته‌های آبفای کشور راه اندازی این پروژه بود.

هرچند دولت تدبیر و امید در عملیاتی کردن این پروژه ناتوان نشان داد اما انتظار می‌رود که در دولت آینده این پروژه در اسرع وقت و با تدبیر به سرانجام برسد چرا که باید منتظر تنش آبی و روزهای سخت خشکسالی در شهر یاسوج باشیم.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد دولت تدبیر و امید راه اندازی این پروژه کهگیلویه و بویراحمد دولت تدبیر و امید شهر یاسوج پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !

به گزارش پارس نیوز ، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم ، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.

وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه 12 عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل 6 رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.

وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ها باقی می‌ماند
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است