Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ماشاالله ارویسی» روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۱۲۱هزار و ۲۶۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی خریداری شده که از این مقدار بیش از ۷۰ هزار و ۴۰۳ تن به صورت تضمینی و بیش از ۵۰ هزار و ۸۶۳ تن نیز به صورت توافقی تحویل مراکز خرید سطح استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این مقدار خرید تضمینی گندم در حال حاضر توسط ۶ مرکز دولتی، ۳۲ سیلوی بخش خصوصی و پنج مرکز مباشر تعاونی روستایی با نرخ مصوب ۵۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گندم، انجام می شود.

ارویسی تعداد کل مراکز خرید تضمینی سطح استان را ۶۱ مرکز شامل هفت مرکز دولتی، ۴۰ سیلوی بخش خصوصی و ۱۴ مرکز مباشرین تعاونی روستایی اعلام کرد و اظهار داشت: به استثنای شهرستان سنقر و کلیایی  که هنوز برداشت گندم آغاز نشده، تمام مراکز خرید تضمینی در سطح استان فعال و آماده دریافت محموله های گندم کشاورزان هستند.

وی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان نیز گفت: تمام کشاورزانی که تا تاریخ ۲۳ خرداد ماه گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده‌اند ۱۰۰ درصد مطالبات خود را دریافت کردند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه افزود: با تلاش همکاران ما در مجموعه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تاکنون بیش از ۱۰۵ میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان کرمانشاهی واریز شده است.

ارویسی از کشاورزان مجددا در خواست کرد حتما در زمان مراجعه به مراکز خرید تضمینی، ضمن در دست داشتن کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی فعال به نام خود از ثبت نام خود در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی نیز اطمینان حاصل کنند تا در پرداخت مطالبات آنها خللی ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، امسال در مجموع ۳۹۳ هزار و ۹۳۰ هکتار اراضی استان امسال زیر کشت گندم رفته که از این میزان، ۲۹۹ هزار هکتار دیم و مابقی آبی است که به گفته کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی زمین‌های دیم استان متحمل بیشترین میزان خسارت شده‌اند.

هر سال به صورت میانگین بیش از ۸۷۰ هزار تن گندم دیم و آبی در کرمانشاه برداشت می‌شد که بر اساس پیش بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی، این میزان امسال با افتی بیش از ۳۵۰ هزار تنی روبه رو خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گندم بانک کشاورزی رونق تولید جهش تولید کرمانشاه پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گندم وزارت جهاد کشاورزی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گندم بانک کشاورزی رونق تولید جهش تولید کرمانشاه مراکز خرید تضمینی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امید جهان‌نژادیان با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین‌ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 770 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری و از این میزان تاکنون بیش از 500 هزار تن گندم به سیلوهای استاندارد منتقل شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان در حال انجام است، افزود: در حال حاضر در پیک خرید گندم استان قرار داریم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران و فعالیت 103 مرکز خرید در استان، عنوان کرد: سیلوهای ذخیره‌سازی استاندارد به صورت 24 ساعته آماده هستند تا گندم را دریافت کنند.

جهان‌نژادیان یادآور شد: در سال زراعی قبلی در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت