Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@23:46:42 GMT

احیای یک واحد تولید آرد پس از ۱۱ سال تعطیلی در یزد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۲۰۴۲

احیای یک واحد تولید آرد پس از ۱۱ سال تعطیلی در یزد

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، کارخانه آرد خوشه شهرستان مهریز پس از ۱۱ سال تعطیلی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بازسازی، نوسازی و به چرخه تولید آرد استان اضافه شده و به صورت مستقیم زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم کرده است.

به گفته استاندار یزد در سالی که به عنوان "تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی" نامگذاری شده ضرورت حرکت در این مسیر بیش از پیش باید مورد توجه باشد و در راستای تحقق شعار سال، جهش تولید و رفع موانع سرمایه گذاری در استان، ظرفیت هایی که در کل استان راکد مانده و امکان فعالسازی آن وجود دارد را فعال و زمینه توسعه اشتغال و تحقق شعار سال را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی طالبی با بیان اینکه روند توسعه، پیشرفت و تامین امکانات و ظرفیت های مورد نیاز برای اعتلای تندرستی و ارتقای روحیه ی نشاط مردم، در همه روستاها و شهرهای استان جریان دارد گفت: توسعه و رونق روستاها با پایداری جمعیت و مهاجرت معکوس به آن ها رابطه مستقیم دارد.

استاندار یزد گفت: امیدوارم تامین امکانات و ظرفیت های مورد نیاز در روستاها، توسعه آن ها و تکمیل چرخه نیازهای فرزندان و جوانان ما در روستاها بتواند ضمن ایجاد پایداری جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها، این مناطق را به همان رسالت و نقش مولدی که در گذشته، در چرخه تولید و اقتصاد کشور داشتند، بازگرداند.

به گزارش فارس، عملیات اجرایی پروژه‌های مدرسه ۶ کلاسه و پژوهشگاه خیریه مهریز همچنین ساختمان پایگاه بسیج شهدای بنادک سادات این شهرستان با حضور استاندار یزد کلید خورد آغاز شد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد احیا آرد تعطیلی احیای واحد تولیدی شهرستان مهریز کارخانه آرد 11 سال تعطیلی محمدعلی طالبی استاندار یزد تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: فرآوری معادن یکی از مولفه‌های اصلی تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان در سال گذشته بود که این مهم در امسال نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

سید محمدرضا هاشمی، ۱۷ اردیبهشت در بازدید از معادن و واحدهای فرآوری سرکویر دامغان و طرود شاهرود با بیان اینکه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۴۰۲ در تحقق شعار سال حائز رتبه‌های اول و دوم کشور شدیم، اظهار کرد: استان سمنان یک استان معدنی و صنعتی بوده و بالغ بر ۶۵۰ معدن در استان فعالیت دارند که طی سه سال گذشته فرآوری معادن رشد مطلوبی و ارزشمندی در استان تجربه کرده است.

وی به غنای موادمعدنی در استان پرداخت و افزود: از ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور بالغ بر ۴۰ ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد. 

هاشمی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی و استقرار فرآوری در محل معادن از تاکیدات رئیس جمهور است که رویکرد ما در استان نیز بر این مهم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در منطقه سرکویر در حوزه شهرستان های شاهرود و دامغان موارد مرتبط با گازرسانی در دستور کار قرار داشته و در سفر رئیس جمهوری نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار سمنان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم، از حوزه معدن حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به بازدید از چند معدن با هدف آشنایی با مشکلات این بخش گفت: امروز در همین راستا هشت واحد معدنی در شهرستان‌های دامغان و شاهرود مورد بازدید قرار گرفت. 

استاندار سمنان با بیان اینکه معادن استان و خصوصا سرکویر آلایندگی چندانی ندارند ادامه داد: باید مشکلات معادن در حوزه زیرساختی از جمله برق، آب و گاز و... رفع شود.

هاشمی بر فراهم کردن زمینه دسترسی تمامی معادن استان تاکید و اظهار کرد: تامین سوخت بر اساس میزان تولید و نیاز واحدهای معدنی و فرآوری جز مواردی است که امروز در سفر به منطقه سرکویر و بازدید از واحدهای معدنی و فرآوری در دو شهرستان شاهرود و دامغان مطرح و پیگیری شد.

استاندار سمنان در پایان گفت: رعایت موارد و مسائل زیست محیطی در حوزه معادن و تامین برق پایدار برای معادن جنوب استان نیز از دیگر مواردی است که در حوزه معدنی در دستور کار استان قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند