Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - ششمین کافه کارآفرینی استان گلستان مصادف با گرامیداشت دهه کرامت با حضور موسی بی باک مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، حاج ابراهیمی ، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان جمعی از کارآفرینان حوزه صنایع دستی و مسئولان استانی در موزه صنایع دستی امیر لطیفی شهرستان گرگان افتتاح و آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، موسی بی باک مدیر اشتغال و کارآفرینی استان در مراسم افتتاحیه گفت: هدف از ایجاد کافه کارآفرینی آشنایی صاحبان ایده های جدید با مهارت های کارآفرینی، آماده کردن بسترهای جدید در جامعه، الهام گیری از کارآفرینان موفق و ایجاد انگیزه در بین جوانان و صاحبان ایده برای تبدیل شدن به یک فرد کارآفرین و نوآور است.
وی با بیان این که ترویج تفکر کارآفرینی سبب خواهد شد تا استعدادهای نهفته در جامعه شناسایی شود، خاطرنشان کرد: با ایجاد و راه اندازی کافه های کارآفرینی و تعاملات غیر رسمی و آزادانه ای که در آن محیط وجود دارد، نگاه و نگرش به فرصت های شغلی تغییر یافته و موانع از پیش روی افرادی که می خواهند به عرصه کارآفرینی وارد شوند برداشته خواهد شد .
وی ادامه داد: کافه کار آفرینی بهترین بستری است که می تواند موجب خلق یک شبکه اجتماعی گسترده تر، متنوع تر و با کیفیت تر بین بازیگران منطقه شود تا از دل آن، ایده های نوآورانه تر و با کیفیت تر در منطقه شکل گیرد، بهترین تجربیات ،یادگیری ها و دانش ها ( از جمله دانش تکنولوژیک و بازار) به سرعت میان همه منتشر شود، با شکل گیری شناخت عمیق بازیگران منطقه نسبت به یکدیگر، همکاری مشترک جدید و نوآورانه ای میان آنها تعریف شود .
در ادامه حاج ابراهیمی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گفت : یکی از راه های نجات اشتغال در استان ، می تواند افزایش تولید و عرضه محصولات در حوزه صنایع دستی باشد که با وجود چنین مکانها و پاتوق هایی ، تعامل خوبی بین سرمایه گذاران ، تولید کنندگان ، صاحبان ایده و مسئولین استانی، ایجادشده و صنایع دستی استان را به سمت کارآفرینی و اشتغال پایدار سوق دهد.
2 تیر 1400 13:03
کد خبر : 241,355
کلیدواژه ها: ششمین کافه کارآفرینی,گلستان,گرگان
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کافه کارآفرینی صنایع دستی کافه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ موسوی با بیان اینکه سالانه هفت هزار تن آثار مسی در استان تولید می‌شود، گفت: این میزان تولیدات توسط سه هزار هنرمند فعال در حوزه مسگری انجام می‌شود و همچنین سه هزار هنرمند نیز در زمینه چاقوسازی و دیگر رشته‌ها فعال هستند.

وی در ادامه به فعالیت حدود چهار هزار گیوه دوز در استان اشاره کرد و افزود: هنرمندان گیوه دوز به صورت خانواری در امر تولیدات این هنر دستی فعال هستند که مشارکت قشر‌های مختلف مردم در حوزه صنایع دستی را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جهش تولید با مشارکت مردم، حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، گفت: هم اکنون مواد اولیه رشته‌های هنری نظیر مس و ملیله، گران بوده که در حد توان خود حمایت‌های لازم را برای تهیه آنها در دستور کار قرار داده ایم.


وی با بیان اینکه این اداره کل در سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان صنایع دستی پرداخت کرد، افزود: در مجموع با احتساب اعتبارات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، این تسهیلات به حدود ۸۰۰ متقاضی اعطاء شد.

موسوی با تأکید بر اینکه پرداخت وام به هنرمندان صنایع دستی در راستای رونق بخشی به کار آنها و تهیه مواد اولیه و خرید تجهیزات انجام می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال در بخش صنعت هزینه‌های بالایی دارد، اما در حوزه صنایع دستی با مبلغ کمتری می‌توان اشتغالزایی کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه سود بانکی تسهیلات پرداختی چهار درصد و به نوعی قرض الحسنه است، ادامه داد: این نوع تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی صنایع دستی نقش اساسی دارد و می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در تحقق نامگذاری شعار سال بسیار موثر است، افزود: طبق پیش بینی‌ها اشتغال صنایع دستی استان طی امسال به حدود ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

موسوی با بیان اینکه مهمترین عامل رونق صنایع دستی، توجه به صادرات است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما طی امسال صادرات محصولات صنایع دستی به ویژه در حوزه مس، چاقو و ملیله از طریق گمرک استان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هدف این اداره کل صادرات تجمیعی محصولات مختلف صنایع دستی استان است و برنامه ریزی‌ها بر این موضوع مهم بیشتر متمرکز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان