Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور در آیین افتتاح "سازمان داوری تعاون"، "مرکز داوری و میانجی گری صنعت و معدن" و "مرکز هدایت" ضمن تبریک سالروز میلاد امام رضا (ع) و هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: حدود بیست میلیون نفر عضو تعاونی‌های کشور هستند و البته با لحاظ سهام عدالت این عدد بیشتر نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر صنعت و معدن گستره بسیاری دارد؛ تولیدکنندگان برای کشور بسیار مفید هستند و فعالیت آن‌ها بسیار موثر است.

وی گفت: داوری سازمانی را همه می‌شناسند، هنگامی که موسسه‌ای عهده‌دار امر داوری می‌شود، این سازمان داوری شکل می‌گیرد و در این هفته مهم و گرامی توقیقی حاصل شد تا بتوانیم اولین سازمان‌های داوری را در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی کنیم.

رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور بیان کرد: پیش از این نیز مراکز داوری داشتیم، اما بسیار محدود بود و سرآغاز این فصل جدید نشانگر این خواهد بود که داوران زیادی زیرپوشش این مراکز قرار گیرند و وارد حوزه حل و فصل اختلافات مدنی شوند. البته کار در اینجا متوقف نمی‌شود و مراکز دیگری هم افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه دادگاه‌ها باید آخرین راه حل باشند نه اولین راه حل؛ ادامه داد: یکی از سیاست‌های مرکز توسعه حل اختلاف که پیگیری شده، این است که تا می‌توانیم کاری کنیم که امر قضاوت رسمی مورد نیاز قرار نگیرد و در جامعه کمتر به سمت دادگاه‌ها حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: در امر ساماندهی، امور مربوط به حکمرانی، هدایت و توسعه متولی وجود نداشت که با همت آقای رییسی این امر اتفاق افتاد و این حوزه متولی پیدا کرد و این موضوع را پیش می‌برد و بر همین اساس ما نیز از چند ماه گذشته کار را آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: آموزش‌هایی در حوزه میانجی‌گری آغاز شد و افرادی که موفق به دریافت پروانه شوند شروع به کار می‌کنند و این افراد در ۱۵ استان آماده شروع به کار هستند، در سایر استان‌ها نیز برنامه‌های گزینش آغاز شده است و به زودی آغاز به کار می‌کنند.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: میانجیگران باید بر اساس عدل و داد، حکم و رای بدهند. ما در حوزه داوری مسئولیت سنگینی داریم تا مبادا کسانی که مشکلی داشتند، در داوری برنده شوند.

بیشتر بخوانید

تشریح نحوه فعالیت شورا‌های حل اختلاف در دوران محدودیت‌های کرونایی/ شرکت در آزمون برای تمام کارکنان شورا ممکن است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دستگاه قضا حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خسروی عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مازندران به بیان برخی از دستاوردها و موفقیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: این مرکز از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۲۷ رقم برنج را به حوزه کشاورزی کشور معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام تولید ما به استان‌های مختلف کشور جهت کشت برنج از جمله گیلان، گلستان، خوزستان و بلوچستان ارسال می‌شود و تحقیقات ما در حوزه افزایش بهره وری، کاهش مصرف کود و سم، تولید بذر و تولید برنج سلامت محور منجر به موفقیت‌های برجسته ای در برنج کشور شده است.

مدیر مرکز تحقیقات برنج مازندران از فعالیت ۱۶ عضو هیأت علمی در این مجموعه پژوهشی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های اخیر این مرکز مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج به روش ابتکاری است که بر اساس این دستاورد به صورت کاملاً بیولوژیک و با ساده‌ترین روش‌ها می‌توان آفت مهم کرم ساقه خوار برنج را در مزارع کنترل کرد.

کد خبر 6088650

دیگر خبرها

  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • منتظری: قضات به متخلفان در بحث حجاب احکام تنبیهی صادر کنند
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته