Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ درحالی این روزها طبابت و داروهای اینترنتی بلای جان سلامت شده که به گفته معاون غذا و داروی علوم پزشکی اراک، هیچ مجوز داروخانه اینترنتی در استان مرکزی صادر نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، با شیوع بیماری کرونا خریدهای اینترنتی اوج گرفت اما آنچه در این دوران خیلی پررنگ شده مسئله طبابت و داروفروشی آنلاین است که البته ضربات مهلکی نیز به سلامت جامعه وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که مسئولان بخش سلامت استان مرکزی فعالیت این طبابت‌ها و داروخانه‌های آنلاین را غیرقانونی دانسته و فاقد وجاهت لازم می‌دانند و در عین حال تاکید دارند در استان مرکزی هیچ گونه مجوزی برای آنها صادر نشده است.

"عباس علیمرادیان" معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به ضرورت چهره به چهره بودن خرید دارو اظهار داشت: می‌گوییم عرضه کالاهای سلامت‌محور باید در داروخانه باشد و شهروند باید برای تهیه دارو به داروخانه مراجعه و هر سوال هم که دارد از مسئول فنی داروساز را پاسخگو باشد بنابراین باید چهره به چهره برای تهیه دارو مراجعه کرد.

اعطای هدایای ویژه به پزشکان در قبال تجویز برندهای شرکت‌های دارویی خاص!ساخت نخستین داروی کنترل‌کننده کرونا توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی آیا کالاهای سلامت‌محور و دارو در استان کردستان قاچاق می‌شود؟

وی افزود: درخصوص پزشک، معاینات پزشکی و طبابت هم همین است و باید بیمار به پزشک مراجعه کرده و پس از معاینه بیمار اقدام به طبابت کند و درواقع به جز این رابطه و ارتباط چهره به چهره راه دیگری مفروض نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: ما در استان مرکزی هنوز هیچ مجوزی برای داروخانه آنلاین صادر نکرده‌ایم و البته محدود در تهران مواردی وجود دارد که فعالیت کمی در حوزه مکمل‌ها دارند؛ نظارت مجموعه پلیس فتا هم وجود دارد اما باز به نظر من سازمان غذا و دارو باید ورود کند چراکه ممکن است در گام بعد به توزیع دارو روی بیاورند.

در ویدئوی زیر گزارش روایی از وضعیت فعالیت این داروخانه‌ها و طبابت‌های آنلاین و صحبت‌های معاون غذا و داروی علوم پزشکی اراک می‌آید:

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد معاون غذا و داروی علوم پزشکی اراک استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد

سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آن‌ها امکان پذیر نیست، افزود: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین داروها، گفت: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در تامین دارو های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت های بیشتری صورت داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود