Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@13:41:50 GMT

رمزگشایی از 50 فقره سرقت خودرو در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۲۵۲۱

رمزگشایی از 50 فقره سرقت خودرو در پایتخت

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام باند 5 نفره سرقت خودروهای ایرانی و کشف بیش از 50 فقره سرقت به ارزش تقریبی 2 میلیارد تومان، خبر داد.

به گزارش ایران آنلاین،  سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی گفت: پنجم مرداد سال گذشته یک پرونده مبنی بر سرقت خودرو در کلانتری 122 دربند تشکیل و برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پلیس آگاهی ارجاع شد که از شاکی تحقیق، اظهار داشت، صبح پنجم مرداد ماه خودرو پژو 405 خاکستری رنگ خود را در خیابان باهنر پارک و در ساعت 1530 مراجعه و متوجه شدم که سارق یا سارقان خودرو را به سرقت برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی ادامه داد: اقدامات پلیسی در راستای شناسایی و دستگیری سارقان و کشف خودرو مسروقه معمول و با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم ردپای سارق تا شهر کرج بدست آمد که اطلاعات و سرنخ های بدست آمده کارآگاهان را کمک کرد تا هویت سارق که امیر نام داشت راشناسایی نمایند، یافته ها حاکی از آن بود امیر پس از سرقت راهی محل سکونت خود حوالی شهرستان کرج شده لذا با هماهنگی قضایی دستگیری امیر در دستور کار قرار گرفت.
وی عنوان کرد: کارآگاهان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت امیر را که با یک دستگاه خودرو 405 خاکستری قصد ورود به خانه خود را داشت غافلگیر و در یک عملیات پلیسی دستگیر نمودند که پس از بازدید ارکان خودرو مشخص شد پلاک نصب شده برخودرو با سایر ارکان خودرو مطابقت ندارد و خودرو متعلق به شاکی پرونده می باشد  و در بازدید از پارکینگ منزل سارق یک دستگاه پژو پارس خاکستری نیز رویت گردید که پس از استعلام از پلیس آگاهی مشخص شد دارای سابقه سرقت از شهرستان هشتگرد کرج می باشد. در ادامه در بازدید از خودروی مکشوفه تعداد 13 عدد پلاک انتظامی خودرو کشف و در استعلام بعمل آمده در خصوص پلاکهای مذکور مشخص شد که تمامی پلاکها دارای سابقه سرقت است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: از امیر در خصوص خودروهای مسروقه و پلاکهای مکشوفه تحقیق که مدعی شد خودروها و پلاکها را از اشخاصی به اسم احمد و علی که برادر هستند به صورت امانت تحویل گرفته است و هیچ اطلاعی از آدرس و محل سکونت نامبردگان ندارد.
شریفی افزود: در ادامه براساس بررسی های صورت گرفته مشخص شد که احمد و علی از سارقان حرفه ای خودرو می باشند لذا طی اقدامات پلیسی مخفیگاه متهمان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی کارآگاهان به شهرستان پردیس اعزام و احمد طی عملیاتی شناسایی و دستگیر و از مخفیگاه وی 3 دستگاه خودروی مسروقه کشف و در تحقیقات بعمل آمده صراحتا به سرقت 15 دستگاه خودرو ( پژو پارس و 405) اعتراف کرد.
شریفی بیان داشت: تحقیقات و اقدامات پلیسی در راستای کشف اقدامات مجرمانه این باند ادامه داشته که مخفیگاه علی یکی دیگر از متهمان در شهرستان پردیس شناسایی شد و پس از اخذ نیابت قضایی نامبرده دستگیر و درتحقیقات بعمل آمده اظهار داشت تعداد 3 دستگاه خودروی پژو پارس ای .ال.ایکس را به شخصی بنام رضا فروخته ام که در اجرای دستور قضایی پس از اخذ نیابت کارآگاهان این یگان به مخفیگاه وی اعزام  و رضا پس از شناسایی دستگیر و در بازرسی از محل، خودرو پژو پارس مسروقه کشف شد.
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: با توجه به اعترافات اعضای باند مبنی بر فروش خودروهای مسروقه به یک نفر خریدار مال مسروقه بنام مالک که اقدام به سند نمره کردن خودروها می نماید پس از اخذ نیابت قضایی کارآگاهان به غرب کشور اعزام و موفق می شوند عزیز را پس از شناسایی دستگیر و از ید وی یک دستگاه خودروی زانتیا با ارکان مخدوش کشف نمایند. نامبرده به همراه خودرو به این یگان منتقل و درتحقیقات انجام شده به 50 فقره سند نمره کردن خودروهای سرقتی اعتراف کردند و تحقیقات در خصوص دیگر اقدامات مجرمانه این باند ادامه دارد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دستگاه خودرو پلیس آگاهی پژو پارس مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی نظریه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان دیر، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری شیوه و شگردهای پلیسی، یک نفر سارق را با هویت معلوم شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دیر با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به ۸ فقره سرقت کابل مخابراتی اعتراف داشت، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

کد خبر 6090784

دیگر خبرها

  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد