Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:08:59 GMT

رونمایی از یادمان «شهدای محیط‌ بان» در تهران

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۲۵۲۳

رونمایی از یادمان «شهدای محیط‌ بان» در تهران

به گزارش ایرنا از محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، "شینا انصاری" روز چهارشنبه در آیین رونمایی از دیوارنگار شهدای محیط بان که در منطقه ١٦ برگزار شد، گفت: محیط بانان مردانی سخت کوش و بی مدعا هستند که از تنوع زیستی و منابع طبیعی کشور که نعمات الهی و سرمایه های ملی است، دفاع و محافظت می کنند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از منابع طبیعی کشور شاهد تلاش های ارزشمند یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه حمایت از محیط بانان نیاز به تعامل و حمایت دولت و نهادهای قانونگذاری دارد ادامه داد: پایش های هوشمند و فناوری های نوین با تکیه بر توان متخصصین داخلی در بهبود شرایط فعالیت این مردان غیور بسیار تاثیر دارد و در نتیجه در حفاظت عرصه های طبیعی این مرزو بوم بسیار موثر است.

انصاری اظهار امیدواری کرد: اینگونه برنامه ها در سایر مناطق تسری یابد تا در هر منطقه یک دیوارنگار به یاد محیط بانان داشته باشیم و این حداقل اقدامی است که می‌توانیم در مقابل جان نثاری این بزرگواران انجام دهیم.  

محیط بانان بهترین معلمان فرهنگی در حوزه محیط زیست هستند

در ادامه مراسم سرهنگ «جمشید محبت خانی» فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری"هرگونه اقدام و فعالیت در راستای حفاظت از محیط زیست حرکتی جهادی و انقلابی است"، گفت: محیط بانان بازوان اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست هستند و حدود ٥ درصد محیط بانان کشور برای حفظ منابع طبیعی و بقای حیات، شهید شدند.

وی خاطرنشان ساخت: بدون محیط زیست، زندگی از بین می رود، پس ما انسان ها باید خودخواهی و زیاده خواهی را کنار گذاشته و جلوی برداشت بی رویه از منابع طبیعی را بگیریم و به فکر حیات فرزندانمان باشیم.

محبت خانی با اشاره به اینکه هر فعالیتی که باعث پاسداری از محیط زیست و ارج نهادن به مقام محیط بانان شود بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: عامل حدود ٨٠ درصد از آتش سوزی های طبیعت، انسان است که بخش اعظم آن به صورت غیرعمدی اتفاق می افتد. پس در این میان نقش آموزش و فرهنگسازی امری ضروری است و محیط بانان بهترین معلمان فرهنگی در حوزه محیط زیست هستند.

آیین رونمایی از یادمان شهدای محیط بان، صبح امروز (چهارشنبه ٢ تیرماه) با حضور شهردار منطقه ١٦، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، معاون سازمان زیباسازی شهر تهران ، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست و مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند برگزار و از تعدادی از محیط بان استان تهران با اهدای لوح تقدیر شد.

به گزارش ایرنا، برنامه رونمایی امروز به مناسبت روز محیط بان انجام شد که هنوز در تقویم رسمی کشور جای نگرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست روز دوشنبه /۳۱ خرداد/ در نشست خبری آنلاین در این باره گفت: چند سالی است پیگیر هستیم تا روز ولادت امام رضا (ع) که امسال با اول تیر ماه مصادف شده است، به عنوان روز ملی محیط بان در تقویم رسمی کشور ثبت شود که هنوز موفق به انجام آن نشدیم البته انتظار داشتیم امسال این اتفاق رخ دهد اما هنوز موفق نشده ایم.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شهر تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شهر تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران سازمان حفاظت محیط زیست شهر تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران سازمان حفاظت محیط زیست منابع طبیعی محیط زیست یگان حفاظت محیط بانان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور