Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، همایش «تأثیرات فرهنگ رضوی در تقریب مذاهب اسلامی» به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه السلام به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «کراچی» واقع در جنوب پاکستان برگزار شد.

«حسن نوریان» سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در کراچی، «بهرام کیان» رئیس خانه فرهنگ کشورمان، برخی از علمای ارشد شیعه و اهل تسنن، اصحاب رسانه، شخصیت‌های فرهنگی و ایرانیان مقیم کراچی از جمله شرکت کنندگان در این همایش فرهنگی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام غلام عباس رئیسی مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره)، نذیر لغاری رئیس و سردبیر گروه رسانه ای" BOL"، مولوی سید عقیل انجم رئیس حزب جمعیت علمای پاکستان در ایالت سند و حجت الاسلام احمداقبال رضوی معاون دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این همایش سخنرانی کردند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی اظهار داشت: شرکت در نخستین برنامه پس از ورود به کراچی در روز فرخنده میلاد امام رضا علیه السلام موجب افتخار من است. بنده در سال ۲۰۱۳ میلادی هم در این شهر انجام خدمت کرده‌ام و با توجه به اینکه یکی از اهداف جمهوری اسلامی همواره اتحاد و تقریب مذاهب اسلامی بوده است، به عنوان سرکنسول ایران در شهر کراچی این هدف را دنبال خواهم کرد و از هرگونه همکاری در این زمینه استقبال می‌کنم.

رئیس خانه فرهنگ ایران در کراچی ضمن خوش آمدگویی به حضار اظهار داشت: مسئله وحدت اسلامی همواره یکی از مهم‌ترین توصیه‌های پیامبر و ائمه معصومین و نیز از اولویت‌های رهبران دینی و زعمای اسلام بوده است؛ چرا که همواره دشمنان اسلام با استفاده از حربه‌های تفرقه‌آمیز درصدد شکاف بین مسلمانان و در نهایت براندازی نظام اسلامی بوده‌اند.

وی افزود: در روزگاری که شیاطین بذر نفاق و اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی می‌پاشند، تقریب مذاهب و مقوله وحدت در دین مبین اسلام اهمیت به سزایی دارد و از همین رو در قرآن کریم و سیره معصومین (ع) از جمله امام رضا (ع) بر آن تأکید شده است.

حجت الاسلام سیّد اقبال احمد رضوی معاون دبیرکل مجلس وحدت مسلمین طی سخنان خود با اشاره به وضعیت دوران امام رضا علیه السلام گفت: در آن دوران مکاتب فکری مختلفی چه به لحاظ اسلامی، چه به لحاظ خداناباوری حتی بین شیعیان نیز شکل گرفته بود. همچنین مناظره‌های بسیار در آن دوران انجام می‌گرفت.

وی گفت: در چنین شرایطی و در سخت‌ترین صورت هم امام رضا علیه السلام با متانت به سوالات و شبهات پاسخ می‌داد. همچون سایر ائمه، اخلاق حسنه نیز جزء سیره امام رضا بود و این حسن خلق امام همه را به یکدیگر نزدیک می‌کرد. امام رضا بحث و گفت و گو با علماء مذاهب مختلف را بنا نهاد و با صبر، اخلاق و رفتار حسنه تعالیم اسلامی را به مردم معرفی کرد.

«نذیر لغاری» روزنامه نگار و تحلیلگر مشهور و رئیس و سردبیر گروه رسانه‌ای تلویزیونی"BOL" طی سخنانی ضمن اشاره به خدمات علمی ائمه اطهار (ع) اظهار داشت: همه امامان فقه اهل سنت شاگردان امامان شیعه بودند و هر آنچه به دست آوردند، به سبب علم امامان شیعه بود. برخلاف امامان فقه اهل سنت ویژگی ائمه شیعه این بود که هرگز با حاکمان ستمگر سازش نکردند، بلکه همیشه مردم را از شخصیت منفی و ضد اسلامی آن حاکمان مطلع می‌کردند.

وی با اشاره به پیروزی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران و سخنان ایشان در اولین نشست مطبوعاتی گفت: سران کشورهای جهان ملاقات با رئیس جمهور ایالات متحده را افتخار می‌دانند، در حالی که رئیس جمهور منتخب ایران علنا اعلام کرده است که حاضر به دیدار با رئیس جمهوری آمریکا نیست.

مولانا سید عقیل انجم رئیس ایالتی حزب جمعیت علمای پاکستان در سخنرانی خود گفت که اهل بیت علیهم السلام تنها به شیعیان تعلق ندارند بلکه همه مسلمانان آن‌ها را امام خود می‌دانند زیرا اهل بیت کسانی هستند که با شخصیت و پیام عشق خود قلب مردم را تسخیر کردند.

وی گفت: امروز در کشور ما نفرت به نام مناظره بین مسلمانان رواج یافته و تلاش می‌شود که طرف مقابل را کافر بدانند در حالی که هدف اصلی مناظره‌ها رسیدن به حقیقت است. حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مناظره با عالمان مذاهب و فرقه‌های مختلف بحث و گفتگوی عالمانه می‌کرد.

این شخصیت اهل تسنن در ادامه با تمجید از حجت الاسلام سیّد ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران گفت: همچنان که وی به عنوان متولی آستان قدس رضوی بهترین عمکلرد را نشان داد، به عنوان رئیس جمهور هم نقش کامل خود را برای سربلندی ایران و اسلام ایفا خواهد کرد.

در ادامه مراسم، نماهنگ‌ها و تصاویر زیبایی به مناسبت دهه کرامت در کنار برنامه نمایشگاه کتاب و عکس در حاشیه این همایش برگزار شد.

برچسب‌ها پاکستان امام رضا دهه کرامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان امام رضا دهه کرامت پاکستان امام رضا دهه کرامت امام رضا علیه السلام جمهوری اسلامی حجت الاسلام امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند

امام جمعه کاشان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا، گفت: شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی، شامگاه شنبه در مراسم یادواره شهدای بخش مهاباد اردستان، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 102 از سوره نساء می‌فرماید که «کفار دوست دارند شما غافل باشید از سلاح و کالاهایتان تا به شما یورش ببرند و شبیخون بزنند» و منظور از اسلحه دو موضوع است یکی اسلحه معنوی است که دشمن می‌خواهد آن از بین برود و رهبر انقلاب اسلامی هم به آن اشاره کرد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌خواهند با تهاجم فرهنگی ایران را آندلسی کنند، لذا باید هر دو سلاح را محکم داشته باشیم.

وی افزود: زمانی یکی از مسئولان عالی‌رتبه وقت کشور گفت الان وقت موشک نیست و وقت علم و دانش است و دشمن دقیقا همین را می‌خواهد که مومنان و مسلمانان از اسلحه معنوی و مادی خودشان غافل شوند و ناگهان حمله کنند، اما رهبر انقلاب اسلامی این خلف شایسته حضرت امام به همه مسائل واقف بوده و هوشیارند.

نمانیده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه مردم عزیز بیانیه گام دوم انقلاب را جدی بگیرید گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این بیانیه دارند بستر را برای ظهور آماده می‌کنند و یکی از نکات مهم این بیانیه این است که باید تمدن‌سازی صورت بگیرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: همه فرهنگیان، حوزویان و اساتید باید شاخصه‌های تمدن را از قرآن استخراج کنیم و آن را به اندازه‌ای که می‌توانیم در جامعه و محیط پیرامونی و سپس خارج از کشور گسترش دهیم و 10 شاخصه تمدن اسلامی معنویت است و جنگ هشت سال دفاع مقدس دانشگاه معنویت بود و در قبور شهدا امروز مشاهده کردم شهید 16 ساله وجود داشت و بسیاری از شهدا دانش‌آموز بودند، اما از جبهه که بر می‌گشتند عارف بودند و راه 100 ساله یک عارف را یک شبه طی کردند و این راه معنویت را حضرت امام به همه آموخت.

حسینی تاکید کرد: غربی‌ها با لجن‌زار رذائل اخلاقی خود در زمان پهلوی به جان کشور افتادند، اما حضرت امام دل‌های جوانان را به سوی معنویت منقلب کرد و ثمره هشت سال دفاع مقدس صدور انقلاب اسلامی به خارج از کشور بود و خداباوری و معنویت را به کشورهای دیگر تزریق کردند و جوانان ما زیر بمب‌باران‌های تبلیغاتی دشمن هستند، اما می‌بینیم جوانان با چه شور و حالی در مراسمات شرکت می‌کنند که نمونه آن اعتکاف و شرکت در یادواره شهدا است.

نمانیده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: برادران و خواهران تا می‌توانند روی شاخصه معنویت کار کنند که یکی از آن‌ها همین یادواره شهدا است و بدانید به دعوت شهدا برای تقویت معنویت شرکت کردید و همین راه برای صدور معنویت در گام دوم انقلاب مهم است و همه این جهادها و مراسم‌ها ارزش است.

امام جمعه کاشان با اشاره به شهید والامقام فخری‌زاده، افزود: شهدا فدا شدند تا جمهوری اسلامی بماند، اما بعضی از آن‌ها که وظیفه تمدن‌سازی داشتند دشمن انتخاب کرد و شهید کرد تا جلوی معنویت را بگیرد و همین شهید را دشمن 10 سال دنبالش بود تا بتواند به شهادت برساند و همین حمله ایران به اسرائیل زحمات شهدایی همچون تهرانی‌مقدم و فخری‌زاده‌ها بود و کفار دوست دارند تا ما غافل شویم و به ما هجوم بیاورند پس در هر دو جبهه سلاح معنوی و سلاح نظامی باید تلاش کنیم.

وی بیان کرد: اسرائیلی‌ها وقتی از زبان رهبر انقلاب اسلامی شنیدند که ایران می‌خواهد موشک بزند اعلام کردند که محکم نزنید و حقیقتا آنچه اتفاق افتاد با توسلات بود و 103 هواپیما در آسمان بود تا موشک‌ها را بزنند و 700 پرنده شناسایی در منطقه داشتند و همه ناتو آماده شده بودند تا موشک‌ها را رصد کنند، اما کاری از پیش نبردند و موشک‌های ما به هدف نشست و آمریکا بیش از سه میلیارد و 500 میلیون دلار هزینه پدافند داد و گنبد آهنین کاری نتوانست انجام دهد.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود