Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@21:49:35 GMT

نهضت صحیفه خوانی در مساجد راه اندازی شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۲۷۵۸

نهضت صحیفه خوانی در مساجد راه اندازی شود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ صحیفه سجادیه در راستای واکسینه کردن جامعه در برابر هجمه های فرهنگی، گفت: در آینده نزدیک نهضت صحیفه خوانی در مساجد راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده » در آیین افتتاحیه دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه، از صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به عنوان قرآن ناطق نام برد و اظهار کرد: صحیفه سجادیه همانند قرآن مطابق با فطرت بشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دعا بهترین زبان گفتگو است، افزود: دعا بهترین روش برای سیر و سلوک الهی است و صحیفه سجادیه مخزن و گنجینه ادعیه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به ترکیبی بودن این استان، تصریح کرد: صحیفه سجادیه می تواند بعد از قرآن، عامل مهم وحدت و همدلی بین شیعه و اهل سنت باشد.

 

وی همچنین استمرار کنگره بین المللی امام سجاد(ع) را از عنایات ویژه سیدالساجدین دانست و عنوان کرد: امروز استان هرمزگان با نام امام سجاد(ع) افتخار و آبرو کسب کرده است و در دنیا با این نام مبارک و به عنوان خادمین مکتب آن حضرت شناخته می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با یادآوری اینکه در سال گذشته 23 کشور دنیا تحت پوشش برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد(ع) درآمدند و مروج فرهنگ صحیفه سجادیه شدند، ابراز امیدواری کرد که به گونه ای برنامه ریزی شود که آحاد مردم استان و کشور خودمان نیز با مکتب امام سجاد(ع) و ادعیه صحیفه سجادیه آشنا شوند.

 

وی ضمن قدردانی از برگزاری دوره مجازی حفظ صحیفه، گفت: امروز 123 نفر از 15 استان کشور در این دوره شرکت کرده اند و کار حفظ را از همین امروز آغاز می کنند و ضروری است که این کار در آینده گسترش و سطح آن نیز ارتقا یابد.

 

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: کار حفظ صحیفه باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی از مرزهای ایران اسلامی عبور کند و در دیگر کشورها نیز ترویج شود.

 

عبادی زاده همچنین با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک باید نهضت صحیفه خوانی در مساجد راه اندازی شود، گفت: این حرکت به منظور آشنایی و انس قاطبه مردم با صحیفه ابتدا از استان هرمزگان آغاز و سپس به سراسر کشور تسری داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نهضت صحیفه خوانی باید در کنار طرح تلاوت نور(قرائت روزانه یک صفحه قرآن) بین دو نماز یک فراز و ترجمه آن خوانده شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین « محمد علی لبخندان »، مدیر موسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه نیز گفت: تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع) است.

 

وی ضمن قدردانی از همه مدیران و اقشار مختلفی که طی سال های اخیر همکاری خوبی با مجموعه عوامل برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) کرده اند، اظهار امیدواری کرد: به لطف خداوند و عنایت امام سجاد(ع)، این حرکت ارزشمند استمرار یابد.

 

 

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: حفظ صحیفه سجادیه آیین افتتاحیه دوره مجازی حجت الاسلام و المسلمین نهضت صحیفه خوانی صحیفه سجادیه امام سجاد ع عبادی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| هم‌خوانی سرود در ابتدای دیدار رهبر با معلمان

همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

کد خبر 749649

دیگر خبرها

  • کری خوانی به سبک روس ها برای آمریکایی‌ها
  • فیلم/کری خوانی به سبک روس ها برای آمریکایی‌ها
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • فیلم| هم‌خوانی سرود در ابتدای دیدار رهبر با معلمان
  • هم‌خوانی معلمان در دیدار با رهبر انقلاب
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان