Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر لزوم اجرای پروژه های آبخیزداری در راستای کاهش تبعات ناشی از خشکسالی ها تاکید کرد.

"پرویز گرشاسبی" امروز دوم تیرماه در حاشیه بهره برداری از پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز نودژ شهرستان منوجان گفت: هدف از اجرای پروژه های آبخیزداری در کشور حفاظت خاک، کاهش رسوب، مدیریت و کنترل سیلاب ها، تغذیه سفره های آب های زیرزمینی و تغذیه آبخوان ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه در منطقه جنوب کشور، کویر مرکزی و مناطقی مثل جنوب کرمان به دلیل شرایط آب و هوایی این منطقه، بارندگی ها در طی سال بسیار کم است و نیاز است با مدیریت اصولی، این سیلاب ها به سفره های زیرزمینی تزریق شوند، بر اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در این مناطق تاکید کرد.

گرشاسبی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما از حجم بارش متوسط که ۴۱۳ میلیارد مترمکعب است، حدود ۲۹٠ میلیارد مترمکعب در اثر تبخیر بعد از فرود بر روی زمین از دست می رود، بیان کرد: بیش از ۷۲ درصد از این بارش ها در مقابل باد و انرژی خورشید قرار گرفته و با تبخیر از بین می رود و یکی از اهداف پنهانِ کارهای آبخیزداری کاهش این تبخیر است.

به گزارش ایسنا، "حمزه احمدی" مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز در این مراسم با اشاره به  پروژه های آبخیزداری که  اجرا شده، اظهار کرد: خوشبختانه طی سه سال گذشته ۹ سازه آبخیزداری با حجم عملیات ۱۴۰۰۰ مترمکعب با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات آبخیزداری و آبخوان داری با هدف کنترل سیلاب، رسوب و افزایش نفوذپذیری آب در حوزه آبخیز نودژ شهرستان منوجان به مرحله اجرا در آمده است.

وی  طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان را  شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مطالعات در ۲۲ حوزه آبخیز عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها جنوب کرمان آبخيزداري خشکسالی اجرای پروژه های آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) اظهار کرد: باید مبتنی بر ظرفیت استان پروژه هوشمندسازی تعریف شود و متناسب با این ظرفیت‌ها پروژه‌ها تقویت و اجرایی شوند.

وی تعریف پروژه‌های یاد شده را مانع از صدور نسخه‌های واحد برای استان‌ها در کشور خواند.

وی مصرف گرا بودن کشور عراق را گامی برای صادرات تولید فناورانه دانست و گفت: کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص و مولد وضعیت مطلوبی دارد.

عابدی اعلام کرد: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون توت فرنگی و یا معادن ظرفیت‌های مؤثری دارد و نیاز است برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی باتوجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی داشته باشد.

کد خبر 6088055

دیگر خبرها

  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال