Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:19:30 GMT

هرج و مرج قیمت‌ها در بازار آب معدنی در یزد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۳۴۷۸

هرج و مرج قیمت‌ها در بازار آب معدنی در یزد

ایسنا/یزد قیمت آب معدنی و آب آشامیدنی در یزد طی هفته‌های اخیر به صورت متوالی روند افزایشی را طی می‌کند به گونه‌ای در همین مدت کمتر از یک ماه، قیمت یک بطری نیم لیتری آب معدنی با افزایش دو برابری از ۱۵۰۰ به ۳۰۰۰ تومان رسیده و در این میان نیز متاسفانه متولیان بازار پاسخگو نیستند.

گرمای کم سابقه امسال گریبان استان‌های خشک و سوزانی مانند یزد را از همان هفته‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ گرفته و این روزها با ورود به فصل تفتیده‌ی تابستان رخ تازه‌ای به خود گرفته به طوری که یزدی‌ها از هر روشی برای فرار از این گرما بهره می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مردم را در این روزها، بطری آب به دست در حال تردد در شهر می‌بینیم و شاید همین موضوع دلالان را به تحرک در این بخش سوق داده تا در هفته‌های اخیر شاهد نوعی هرج و مرج در بازار انواع آب معدنی و آب آشامیدنی و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باشیم.

«علی دهقان» یکی از فروشندگان یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این مورد می‌گوید: مدتی است که آب آشامیدنی و معدنی هر هفته ۵۰۰ تومان افزایش قیمت دارد و طبق اعلام برخی از توزیع‌کنندگان آب، گویا این افزایش قیمت هفتگی همچنان ادامه خواهد داشت و در هفته آینده نیز قیمت یک بطری نیم لیتری آب معدنی ۵۰۰ تومان گرانتر خواهد شد.

وی اضافه می‌کند: متاسفانه توضیحی برای این افزایش قیمت‌ها وجود ندارد و این افزایش نرخ‌ها نه تنها قدرت خرید مردم را کاهش خواهد داد بلکه به نفع فروشنده نیز نیست چرا که با کاهش متقاضی روبرو خواهیم شد.

«محمد زارع» شهروند ۵۳ ساله‌ی یزدی که در حال ورزش کردن در پارک است، در این باره به خبرنگار ایسنا می‌گوید: به دلیل ورزش و تحرک بدنی تقریبا هر روز، یک بطری آب آشامیدنی خریداری می کنم و طی هفته‌های اخیر متوجه افزایش قیمت بی‌رویه آب در بسته‌بندی‌های مختلف هستم.

وی بیان می‌کند: متاسفانه با وجود این همه گرانی، حتی همین آب خوش نیز از گلوی آدم پایین نمی‌رود.

البته موضوع را از طریق معاون بازرگانی سازمان صمت استان نیز پیگیری کردیم ولی پاسخی نگرفتیم؛ به نظر می‌آید باز هم شاهد رو دست خوردن مسئولان و ناظران بر بازار هستیم و دود آتش گرم تابستان تنها به چشم مردم خواهد رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آب معدنی بازار يزد افزایش قیمت آب آشامیدنی آب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به بازگشت قیمت طلا در بازارهای جهانی از مسیر صعود با شیب تند، از کاهش قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخل خبر داد.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازارهای جهانی و همچنین باتوجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسانات حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

١.١۵٠ میلیون تومان از بهای سکه و ١۵۵ هزار تومان از بهای طلا ریخت 

وی در رابطه با قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در آخرین معاملات پایانی هفته و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ١۵٠ هزار تومان کاهش قیمت‌ نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٢ میلیون و ١۵٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با یک میلیون کاهش در پایان هفته ٣٩ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. نیم سکه در آخرین معاملات پایانی هفته ٢۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند که به ترتیب نیم سکه ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ٧٠٠ هزار تومان ارزان‌تر از ابتدای هفته بوده است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان ادامه داد: هر مثقال طلای ١٧ عیار با ۶٧٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ١۵ میلیون و ٣٢٠ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ١۵۵ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، سه میلیون و ۵٣٩ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در یک هفته اخیر تغییر چندانی نداشت. نوسانات افزایشی یا کاهشی داشت اما در مجموع تغییر خاصی نداشت؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه‌ سکه هفت میلیون و ۵٠٠ هزار تومان دارای حباب بوده است. 

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه‌ی این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • نفت در مدار رشد؟
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر