Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: از میان ۴ بانکی که"نقشه راه بانکداری دیجیتال" تدوین و ارایه کرده اند، بیشترین امتیاز به بانک ملت تعلق می گیرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک ملت، عباس معمارنژاد معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد در گفت و گو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اظهار داشت: در راستای پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در انتهای سال 97 و ابتدای سال 98، سندی به نام تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال منتشر کردیم و از بانک‌ها خواستیم که نقشه بانکداری دیجیتال خود را تدوین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمارنژاد ادامه داد: چهار بانکِ ملت، سپه، ملی و تجارت نقشة راه خود را ارائه کرده‌اند و ما آن ها را تأیید و با یک سری اصلاحات کوچک ارائه کرده‌ایم؛ البته تأیید آن ها نسبی است و مطلق نیست؛ چون در ارزیابی‌ها بانک‌هایی که بیش از 70 درصد نقشة راه‌شان مورد تأیید واقع می‌شد مورد قبول بودند.

این مقام مسئول وزارت اقتصاد افزود: این چهار بانک جزو بانک‌های تجاری هستند و تقریباً شبیه یکدیگرند؛ البته سندهای‌شان متفاوت است؛ چون بیزینس پلن‌های آنها متفاوت است؛ مثلاً استراتژی بانک ملت در تدوین، بانکداری جامع با عطف توجه به بانکداری شرکتی است.

وی اضافه کرد: طی یک ماه آینده کتاب این چهار سند منتشر می‌شود و خلاصة مدیریتی هر کدام از این بانک‌ها را که حدود 35 صفحه است آماده کرده‌ایم که در قالب کتاب به عنوان تجربة تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال منتشر می‌کنیم.

معاون وزیر اقتصاد افزود: در حوزة بانکداری دیجیتال چهار بانک سندهای‌شان را ارائه و عملاً اجرا را آغاز کرده‌اند و بقیة بانک‌ها نیز طی دو الی سه ماه آینده نقشة راه‌های‌شان را ارائه و اجراها را آغاز خواهند کرد.

دکتر معمارنژاد اضافه کرد: این امر دو سال طول کشید. انتظار داشتیم این اسناد یک ساله تنظیم شوند؛ ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا و وسواس‌هایی که ما به خرج دادیم و از طرفی نبود متخصص در این حوزه این امر دو سال طول کشید، برخی بانک‌ها مجبور شدند از مشاوران خارجی استفاده کنند، به جز بانک ملت که از یک تیم قوی آی‌تی برخوردار است بانک‌های دیگر طی دو سال در این حوزه دانش پیدا کردند.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: بعد از نقشة راه بحث اجرا مطرح است. کمیتة موجود را به کمیتة پایش و نظارت تغییر وضعیت داده‌ایم و از بانک‌ها خواسته‌ایم تا هر سه ماه یک بار گزارش پیشرفت پروژه‌های‌شان را ارائه دهند و به صورت مرتب با این کمیته در تعامل باشند.

دکتر عباس معمارنژاد در پاسخ به سوال که "از میان سندهای ارائه شده کدام را بهتر از همه می‌دانید؟" گفت: اولویت‌بندی نمی‌کنم. چهار سند را تأیید کرده‌ایم؛ ولی بیشترین امتیاز در بین چهار بانک، به بانک ملت می‌رسد .

وی تاکید کرد: نگاه من این است که در هر بانکی یکی از اعضای هیئت مدیره باید آی‌تی بداند. امروز در چهار بانک ملت و ملی و تجارت و سپه آی‌تی‌من داریم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس معاون وزیر اقتصاد بانکداری دیجیتال چهار بانک نقشة راه بانک ملت بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تدوین و تنظیم سند اقتصاد دریا در استان گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بر پایه خلیج‌ فارس این سند تنظیم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی باستین ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج‌ فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج‌ فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج‌ فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج‌ فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج‌ فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج‌ فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

باستین، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج‌ فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد، تصریح کرد: در این زمینه سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نام خلیج‌ فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر براساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • اعطای وام به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • بیشترین امتیاز در پنج لیگ معتبر اروپایی؛ قهرمانان در صدر + عکس
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است