Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: برنامه‌ای برای اعمال خاموشی در مشهد از پنجم تا یازدهم تیرماه تدوین شده است اما اجرای آن قطعی نیست و بسته به دمای هوا و میزان اوج مصرف شبکه دارد.

به گزارش قدس آنلاین، عباس آذری  افزود: با توجه به پیش بینی افزایش دمای هوا تا ۴۰ درجه سانتی گراد در هفته آینده شرکت توزیع نیروی برق مشهد برنامه احتمالی برای اعمال خاموشی در شهر مشهد تدوین کرده است و آن را از طریق سایت شرکت و اپلیکیشن "برق من" اطلاع رسانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: یکی از پرمصرف ترین دستگاه های برقی در ایام تابستان، سیستمهای سرمایشی اعم از چیلرها، هواسازها و کولرهای گازی است که مدیریت مصرف روی اغلب آنها اجرا نمی شود و با مدیریت این بخش می توان یک چهارم مصرف برق را کاهش داد. او اضافه کرد: برنامه احتمالی خاموشی در شهر مشهد برای بخش خانگی و اداری است و بخشهای صنعتی و کشاورزی برنامه ریزی مجزایی دارد که پنجشنبه هر هفته برای مدیریت مصرف برق آنها در هفته پیش رو تصمیم گیری و طبق برنامه انجام می شود. کشف ۶ هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز معاون بهره برداری و نگهداشت شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: از سال گذشته تاکنون ۶ هزار دستگاه غیرمجاز رمزارز در این شهر کشف و ضبط شده و به افراد گزارش دهنده فعالیت این دستگاهها ۷۰ میلیون تومان پاداش داده شده است. آذری افزود: از این میزان هزار و ۶۴ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در سال گذشته و چهار هزار و ۹۳۶ دستگاه از ابتدای امسال تاکنون در مشهد کشف و ضبط شده است. وی اضافه کرد:از این تعداد ۱۷۸ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در راستای اجرای ۲ مرحله مانور سراسری جمع آوری رمزارزهای غیرمجاز در کشور توسط ۱۳ اکیپ عملیاتی مرکب از نماینده فنی، کارشناس حراست، نماینده و کارشناس سازمان صنعت و ضابط قضایی ( نیروی انتظامی) شناسایی و جمع آوری شده است. معاون بهره برداری و نگهداشت شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: هفته گذشته و در نخستین مانور عملیات جمع آوری رمز ارزها در مشهد از ۹ آدرس تعداد ۳۹ مورد و در هفته جاری و در جریان دومین مانور، از ۹۹ آدرس، تعداد ۱۳۹ دستگاه رمز ارز کشف شد. آذری از تمامی شهروندان خواست گزارش محل استخراج رمز ارزهای غیرمجاز را به شماره تلفن ۳۱۷۰۳۴۳۰ اطلاع دهند و تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت کنند. انتهای پیام منبع: ایرنا
 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خاموشی رمز ارز مشهد دستگاه غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «مصطفی رجبی مشهدی» در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق بیان کرد که با توجه به رشد یک تا ٢ درصدی مصرف در کشور‌های توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

به گفته سخنگوی صنعت برق، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینر‌های غیرمجاز یا استفاده از کولر‌های گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

کشف  ٨٠٠ مگاوات رمز ارز غیرمجاز

مدیرعامل شرکت توانیر از کاهش فعالیت تولید‌کنندگان مجاز رمز ارز از حدود ٣٥٠ مگاوات به کمتر از ٥٠ مگاوات خبر داد که به دلیل عدم بازدارندگی، راهکار‌های قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است.

وی ادامه داد: تاکنون ٨٠٠ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه‌های‌ سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت بیان کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق عادی و معتدل که ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، افزود: توان صنعت برق در این عرصه به ابزار‌های فنی و اجرایی محدود می‌شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحد‌های حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر، مستندسازی اقدامات را از ملزومات کار در بخش حقوقی بیان کرد که باید طی زمان بندی مشخص، مستندسازی اراضی و اسناد صنعت برق به انجام برسد.

دیگر خبرها

  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود