Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق به شرکت‌ها و استارتاپ‌های خلاق انواع خدمات مالی را ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حیاتشاهی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق درباره کارکردها و خدمات این صندوق گفت: صنایع خلاق از دو جنبه دارای اهمیت هستند؛ اول اینکه عموماً رشد این صنایع به نسبت میانگین رشد صنعتی، از رشد بالاتری بهره‌مند است و خصوصاً در سال‌های اخیر علیرغم بحران‌های مالی جهانی، همیشه توان خویش را حفظ کرده و بخش مهمی از اشتغال را در صنایع کوچک و متوسط نیز ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم این که این صنایع از تاریخ و فرهنگ و میراث فرهنگی، طبیعی و تاریخی نشات گرفته و رشد می‌کنند و علاوه بر جنبه اقتصادی و کارآفرینی، بستری برای معرفی و گسترش فرهنگ و سنت بوده و ایجادکننده تنوع فرهنگی هستند.

وی افزود: کوتاه شدن زمان بازگشت سرمایه نسبت به سایر زمینه‌ها امکان افزایش تعداد سرمایه‌گذاری را در بازه زمانی معین افزایش می‌دهد و این از جمله مزایای این صندوق است. همچنین باید توجه داشت که حجم کمتر سرمایه‌گذاری امکان ارائه خدمات به تعداد بیشتری طرح را ایجاد کرده و از نظر آماری میزان ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش‌می دهد.

حیاتشاهی ضمن توضیح بیشتر در مورد کارکردهای این صندوق گفت: با شروع برنامه حمایت از اقتصاد خلاق و صنایع خلاق در قالب برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیاز به یک مرجع مالی و تخصصی برای ارائه خدمات در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی و گیاهان دارویی شناسایی شد که به ایجاد این صندوق منجر شد. لذا برنامه ایجاد، راه‌اندازی و اخذ مجوز ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق آغاز شد و در سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، با اشاره به اهداف تعیین شده برای این نهاد، افزود: این صندوق دارای دو رویکرد کلی در فعالیت‌ها و خدمات خود است؛ اول: ارائه خدمات مالی و توسعه ای به شرکت‌های خلاق و نوآور در جهت رشد و توسعه فعالیت، بازار و درآمد این شرکت‌ها، با روش‌های ارائه انواع تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری، لیزینگ، توسعه بازار و مشاوره.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی همچنین گفت: رویکرد دوم ارائه خدماتی مانند کارگزاری مالی، مدیریت و مشاوره منابع، سرمایه‌گذاری، ارزیابی و ارائه تسهیلات است. در حال حاضر خدمات این صندوق شامل صدور ضمانت‌نامه و ارائه تسهیلات بر اساس درخواست متقاضیان و مصاحبه اولیه با آنها در حال ارائه است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق سرمایه گذاری ارائه خدمات شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری

محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بانک‌ها املاک بسیاری دارند و بار‌ها بار‌ها جدا از بحث قانونی بر این نکته تاکید شده که نباید بنگاهداری دارند بنگاهداری بانک‌ها که معایب مختلفی از جمله تحت تاثیر قرار گیری شاخص‌های کلان اقتصادی را به همراه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: گاهی خود بانک‌ها تمایل به عرضه و فروش املاک خود دارند، اما به سبب شرایط و میزان مبالغ مورد نیاز متقاضی برای آنها وجود ندارد حالا صندوق املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کند که بانک‌ها بتوانند این املاک خود را به واحد‌های خرد تبدیل و به متقاضیان بیشتری با فروش برسانند.

خبری زاده افزود: در کل صندوق‌های املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کنند تا علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در حوزه مسکن و زمین با سرمایه‌های خرد خود هم بتوانند در این‌حوزه سرمایه‌گذاری کنند مسیری که می‌تواند به کاهش بنگاهداری داری بانک‌ها کمک قابل توجهی کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک مرکزی هم به سبب همین موارد مطرح شده این اجازه را به بانک‌ها داده که بتوانند صندوق املاک و مستغلات تاسیس کنند تاسیس صندوقی که شاید کمی نادیده هم گرفته شده، اما در مجموع مسیری مناسب، شفاف و در دسترسی برای بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق