Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب‌های «برشکن» از حمید علیدوستی شهرکی، «اثریا» نوشته نیما اکبرخانی و «حام» به قلم جلال توکلی در نوزدهمین جایزه قلم زرین نامزد دریافت بهترین داستان بزرگسال شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، اسامی نامزدهای بخش داستان دو گروه بزرگسال و کودک و نوجوان نوزدهمین جشنواره قلم زرین از سوی هیئت داوران اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب‌های راه‌یافته انتشارات سوره مهر به مرحله نهایی بخش داستان بزرگسال به شرح زیر است:

«برشکن» از حمید علیدوستی شهرکی

رمان «بُرشکن» از انتشارات سوره مهر در ۱۵۶ صفحه و در یک هزار و ۲۵۰ شمارگان به تازگی از سوی حمید علیدوستی شهرکی از نویسندگان استان چهارمحال و بختیاری به مرحله چاپ رسیده است.

«بُرشکن» به یک رسم دیرینه در بین کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری گفته می‌شود به این صورت که کشاورزان هر منطقه روز خاصی را برای دروی محصولات خود تعیین می‌کردند تا همگی به یک اندازه برداشت کرده و حقی از کسی پایمال نشود.

این رمان دارای موضوعی اجتماعی است و به نقد شرایط خانسالاری دوره پهلوی و تضییع حقوق کشاورزان از سوی خوانین آن دوران می‌پردازد.

این رمان روایتگر رنج مردمانی است که در یک دوره تاریخی مشخص با وجود زحمات و تلاش‌های بسیاری که در زمین‌های کشاورزی متحمل می‌شدند اما منفعتی از آن نمی‌بردند و حاصل این دسترنج نصیب خوانین آن دوران می‌شد.

«اثریا» نوشته نیما اکبرخانی، سوره مهر

رمان «اثریا» نوشته نیما اکبرخانی به روایت داستانی از نبرد مدافعین حرم با گروه‌های تکفیری در سوریه می‌پردازد.

داستان این رمان روایتی است از جنگ که در «اثریا» می‌گذرد، روایت‌ها موبه‌مو مستند هستند اما کلیت داستانی است،‌ داستانی از چند شخصیت که به اثریا می‌روند.در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«از جنگ که برگردی، زندگیت تقسیم می‌شه به دو بخش. قبل از جنگ و بعد از جنگ. این که قبل از جنگ کی بودی و چی بودی و چطوری فکر می‌کردی اصلاً مهم نیست. بعد از جنگ توی خونه از چیزی نمی‌ترسی اینم یه مشکله. آدم‌ها باهات همدل نمی‌شن، فکر می‌کنن تو سنگی، سردی. کم‌کم از جمع‌ها دور می‌شی. وقتی دور بشی تازه می‌فهمی ترسیدن برای زندگی اجتماعی چقدر لازمه و…»

کتاب «حام» به قلم جلال توکلی، سوره مهر

جلال توكلی نويسنده رمان «حام» پس از تحقيق و پژوهش، گوشه‌هايی از حقيقت اهريمنی، هويت پليد و شيطاني ارتش اشغالگر و تروريست آمريکا را در عراق برملا می‌کند.

رمان «حام» به حضور سربازان آمریکایی در عراق اشاره دارد و گوشه‌ای از رفتار خشونت‌آمیز، و وحشی‌گری و جنایت‌های ارتش ایالات متحده علیه مردم مظلوم و مقاوم عراق در زمان اشغال این کشور را روایت می‌کند. نویسنده در این کتاب با تحقیق و پژوهش گوشه‌هایی از حقیقت و هویت پلید ارتش اشغالگر و تروریست آمریکا در عراق را فاش ساخته و مخاطب با مطالعه آن به نقشه‌هاو طرح‌های شوم استکبار در جهان به‌ویژه خاورمیانه پی می‌برد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: اثریا کتاب حام سوره مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود