Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری از گذراندن تست‌های حیوانی سامانه جراحی رباتیک از راه دور خبر داد و گفت: این ربات بعد از اخذ مجوزها در یک سال آینده، در فاز انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، سورنا ستاری در جریان اولین عمل جراحی رباتیک از راه دور روی حیوان که در مرکز مهارت‌های پیشرفته بالینی بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب بیمارستان امام راه اندازی این مرکز بود که در کنار بخش درمان، می‌توان تکنولوژی‌های جدید را در آنجا توسعه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ربات سینا که در دنیا به عنوان ربات‌های داوینچی مطرح است، چندسالی است در ایران به تولید رسیده و این محصول دانش بنیان اکنون در حال اخذ تاییدیه های حیوانی است تا در فاز انسانی مورد استفاده قرار گیرد. جراح می‌تواند از هزاران کیلومتر دورتر عمل جراحی را انجام دهد و این موضوع در بسیاری از موارد که نمی‌توان بیمار را جابجا کرد، اهمیت بالایی خواهد داشت.

ستاری یادآور شد: در یک سال آینده تاییدیه های فنی در خصوص تست حیوانی دستگاه اخذ می‌شود و در مراکز جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این عمل جراحی از راه دور در دو بیمارستان امام خمینی و سینا روی یک حیوان به خوبی انجام گرفت. این امر شروع یک حرکت بزرگ و نوآوری جدید در حوزه جراحی است و امید است هر چه زودتر به مرحله توسعه انسانی برسد.

نخستین عمل جراحی رباتیک از راه دور در ایران، با استفاده از ربات جراح سینا ساخت شرکت دانش‌بنیان نوآوران رباتیک و پزشکی سینا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز با موفقیت روی یک سگ انجام شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 502697

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نخستین عمل جراحی رباتیک سورنا ستاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق راه دور عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان در حمایت از دانشجویان جهان و مردم مظلوم غزه ظهر امروز یکشنبه در محل مقبره شهدای گمنام دانشگاه بوعلی برگزار شد.

کد خبر 6091256

دیگر خبرها

  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی