Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که واکسن ایرانی کرونا برای مردم رایگان خواهد بود، گفت: قیمت واکسن‌هایی که در ایران تولید می‌شود بیش از ۶۵ تا ۷۰ درصد حداقلِ قیمت مشابه خارجی، نخواهد بود. - اخبار اجتماعی -

کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ با بیان این‌که قیمت گذاری واکسن‌های ایرانی کرونا هنوز انجام نشده است، اظهار داشت: برای قیمت گذاری باید هزینه تمام شده تولید و قیمت واکسن کرونای مشابه خارجی را مدنظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت واکسن‌هایی که در ایران تولید می‌شود نیز بیش از 65 تا 70 درصد حداقلِ قیمت واکسن مشابه خارجی(با فناوری مشابه) نخواهد بود.  

وی افزود: افرادی که متقاضی واردات واکسن‌های خارجی بودند الان به اینکه اعلام می‌شود قیمت واکسن ایرانی کرونا 65 درصد واکسن مشابه خارجی خواهد بود، انتقاد دارند که نشان دهنده این است که افراد مقاصد و منافعی در واردات واکسن دارند که تولید داخلی واکسن کرونا این افراد را ممکن است از حیز انتفاع خارج کند!

 جهانپور ادامه داد: واکسن‌های خارجی که فناوری آنها مشابه واکسن برکت است در دنیا 12 تا 16 دلار قیمت دارند.  

تجهیزات ساخت واکسن کرونا با ارز نیمایی وارد می‌شود 

سخنگوی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: تجهیزات ساخت واکسن کرونا با ارز 4200 تومانی وارد نشده و برای واردات تجهیزات ساخت دارو و واکسن، از ارز نیمایی استفاده می‌شود.

توضیحات وزارت بهداشت درباره ادعای مطرح شده مبنی بر قیمت 200 هزار تومانی واکسن ایرانی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره قیمت پیشنهادی 200 هزار تومانی برای واکسن برکت تصریح کرد: این قیمت به صورت علی الحساب توسط هیئت امنای ارزی مطرح شده و باید توجه داشت که هیئت امنای صرفه جویی ارزی در قیمت گذاری واکسن کرونا مرجع نیست و تنها خریدار است. در واقع واکسن خارجی با فناوری مشابه، بین 300 تا 400 هزار تومان قیمت داشته است و بنابراین قیمت پایه بین هیئت امنای ارزی و برکت به صورت علی الحساب 200 هزار تومان توافق شده است ولی سازمان غذا و دارو در نهایت باید قیمت گذاری واکسن کرونا را انجام دهد ولی هنوز این سازمان قیمت گذاری نکرده است.

وی در پایان تأکید کرد: از آنجا که فناوری‌های واکسن‌ها متفاوت است قیمت واکسن‌ها نیز مشابه نخواهد بود بنابراین نباید انتظار داشت که تمام واکسن‌های ایرانی قیمت مشابه داشته باشند؛ البته واکسن کرونا برای مردم رایگان خواهد بود و وزارت بهداشت این واکسن‌ها را خریداری می‌کند و به صورت رایگان به مردم تزریق می‌کند.

تاریخ انقضای واکسن برکت حداقل 6 ماه است/ دانش فنی واکسن برکت صد درصد ایرانی استتأخیر در دوز دوم واکسن سینوفارم تا 90 روز مشکلی ایجاد نمی‌کندایمنی‌زایی 93.5درصدی واکسن برکت در فاز دوم/ 12 کشور برای خرید درخواست دادند

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا سازمان غذا و دارو بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد واکسن ایرانی کرونا سازمان غذا و دارو بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا قیمت گذاری واکسن واکسن ایرانی ایرانی کرونا وزارت بهداشت واکسن کرونا مشابه خارجی قیمت واکسن واکسن برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور