Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@02:57:39 GMT

شناسایی کلاهبردار اینترنتی در ایلام

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۴۸۳۳

شناسایی کلاهبردار اینترنتی در ایلام

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ساخت صفحه اینستاگرام جعلی با درج مشخصات و تصاویر شخصی وی اقدام به ارسال پیام به فالوور‌های او نموده است ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه و با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس ، عامل کلاهبرداری در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان ایلام با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، مطرح کرد: استفاده از هویت‌های پوششی و همچنین پیج‌های جعلی از شگرد‌های مجرمان برای جلب اعتماد شهروندان است و افراد هنگام مشاهده درخواست کمک مالی قبل از واریز هرگونه وجه ابتدا جهت اطمینان از صحت منبع و صحت ادعا با صاحب اکانت تماس بگیرند.

او با اشاره به اینکه شهروندان هرگز نباید به هویت اشخاص در فضای مجازی اعتماد کنند، اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را با پلیس درمیان بگذارند.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری اینترنتی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید محمود میرفیضی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خوزستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آنها را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آنها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار را در شهرستان آبادان شناسایی پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد اعلام شده است، تصریح کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6086690

دیگر خبرها

  • انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • دستگیری فروشندگان سوالات و ابزار تقلب کنکور
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد