Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه مدیران استان مرکزی نباید در روزهای پایانی دولت کم‌کاری یا ترک فعلی داشته باشند گفت: استان مرکزی به آمار ۷۰ درصد دادرسی الکترونیکی رسید. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با حقوقدانان، وکلا و کارشناسان و اساتید دانشگاه با اشاره به حضور باشکوه مردم در انتخابات 1400 و انتخاب فرد اصلح اظهار داشت: مردم در شرایط سخت با وجود همه مشکلات از جمله معیشت و گرانی، محدودیت‌ها و محرومیت‌ها و اتحاد کشورهای عبری، عربی و فریب‌خوردگان که به ملت پشت و شرف و انسانیت خود را نابود کردند و به تخریب و توهین پرداختند«نه» گفتند و با حضور خود پیروزی دیگری را رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سند تحول قوه قضاییه 120 چالش برشمرده شده و مورد بررسی قرار گرفته که مباحثه و کشف راهکار می تواند به نتایج مثبت برسد و ایرادات دادرسی بین وکیل و قاضی در جلسات کارشناسی و کارگاهی مطرح شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: اگر باب نقد بسته شود باب تخریب باز می شود به همین سبب باید انتقادات، ایرادات و راهکارها مطرح شود، از جلسه سطح علمی بالاتر انتظار می‌رفت به همین سبب باید در جلسات بعدی همه موارد و جزئیات مطرح شود زیرا تلاش همه در راستای احقاق حقوق عمومی و رضایتمندی مردم است.

موسوی تصریح کرد: انتظار می‌رود جامعه حقوقی استان از جمله وکلا، بسیج حقوقدانان و اساتید مطالبات مردم را اگر مستند به موازین قانونی و حقوقی باشد پیگیری کنند اما اگر مستند به موازین حقوقی و قانونی کشور شد فردی نمی‌تواند از آن سرباز بزند و هر کم‌کاری،کوتاهی و ظلم ناشی از زیرپاگذاشتن به حقوق مردم باید مستند به قانون سپس مطالبه شود و برای احقاق و احیای حقوق عامه از جمله زیست محیط، فرار مالیاتی کارخانه‌ها و سایر موارد تلاش کنند.

وی با اشاره به روزهای پایانی فعالیت دولت مستقر گفت:  باید موضوع ترک فعل که منجر به تضییع حقوق جامعه می شود مورد توجه قراررگیرد به طوری که نباید در این روزها سستی و کم کاری دیده شود و جامعه حقوقی به این امر توجه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان که حلقه مفقوده کمک به اتقان دادرسی است، گفت: جامعه اساتید، وکلا و کارشناسان باید به صورت تخصصی در حوزه خود نقد فاخر، راهکار علمی و گره‌گشا اتقان آرا ارائه کنند.

موسوی بیان کرد: مجموعه دستگاه قضا به تکریم وکلا، حتی متهم قتل و سایر افراد اعتقاد دارد و کوچکترین بی‌احترامی به متهمان و مجرمان و هیچ فردی نمی‌کند بنابراین تکریم ارباب رجوع، وکلا و کارشناسان رعایت می‌شود به همین سبب وکلا هم باید به معنای واقعی وکیل باشند و تخصص و تعهد حرفه‌ای خود را فدای موضوعی نکنند که در این صورت همه تابع حق، عدالت و استدلال هستند.

وی با اشاره به سلامت دستگاه قضایی و برخورد با فساد گفت: این دو موضوع و تحقق کارآمدی در دستگاه قضا جزو اولویت بسیار مهم کشور است و بر این مبنا نمی‌پذیریم که فساد در مجموعه دادگستری وجود داشته باشد و حق کسی ضایع شود اما در هر صورت از مردم درخواست می‌شود تا با مشاهده موارد به دادگستری اعلام کنند اما توجه به این موضوع ضروری است که  اتها‌م‌زنی و برچسب‌زنی خط قرمز دادگستری است در حالیکه در استان مرکزی رویه ناپسندی است زیرا فضای مجازی جای برخورد با فساد نیست.

موسوی عنوان کرد: استان مرکزی از قضات خوب، شجاع و پاکدست برخوردار است، اما همه باید با یکدیگر همکاری داشته باشند زیرا همه در یک کشتی قرار داریم و اجرای عدالت و احقاق حق مطلوب همه است.

وی افزود: اگر وکیل یا قاضی روابط ناسالم دارد، اگر گفته نشود خیانت  به همه شده زیرا روابط دادرسی است و وجود روابط نامتعارف بین محکمه و وکیل پذیرفته نیست و باید این روابط اطلاع داده شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان: در راستای احیای حقوق عامه با قدرت عمل می‌کنیمدادگستری استان مرکزی با ترک فعل مدیران برخورد قانونی می‌کند / 386 هزار پرونده در دادگستری استان مرکزی مختومه شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: ورود به موضوع وکالت و کارشناسی توسط عدلیه به معنای تحویل اختیارات و محدودیت نیست زیرا قوه قضائیه به دنبال محدود کردن وکلا و استقلال آنها نیست، امسال 64 سامانه جدید در حوزه قوه قضائیه هوشمند راه‌اندازی شده که در کاهش هزینه دادرسی و زمان، کاهش دسترسی منابع انسانی متعدد به پرونده‌ها و سایر موارد تاثیرگذار است.

موسوی بیان کرد: قرارها از سوی کارشناسان دادگستری باید در حیطه وظایف و تخصص کارشناسی و شفاف باشد و بیشترین اطاله دادرسی از سوی کارشناسان رقم می‌خورد به طوری که در این زمینه نقش منفی دارند زیرا تاخیرات و نارضایتی‌های بسیاری دیده شده که به دستگاه قضا، قاضی و محکمه نوشته می شود در حالی که نباید در ارائه نظر کارشناسی تعلل کرد.

وی افزود: استان در زمینه دادرسی الکترونیکی موفقیت‌های خوبی داشته به طوری که در زمینه اعزام عودت زندانیان در سال 99 حدود 10 درصد و اکنون در پایان خردادماه  به 70 درصد دادرسی الکترونیکی رسیدیم و بیش از حدود هزار و 300 جلسه دادرسی الکترونیک برگزارشده که اقدام شایسته است و به سمت کسب رضایتمندی بیشتر مردم حرکت می‌کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: نقص‌های علمی نیرو دستگاه قضا در استان احصا شده است و در واقع 40 نقص حاصل شده و آموزش مجازی مدنظر است  همچنین باید کارگروه علمی تخصصی برگزار شود تا در برابر مشکلات بین محکمه  و وکلا راهکار ارائه دهند.

انتهای پیام/713/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد رئیس کل دادگستری استان مرکزی دستگاه قضا کم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است و آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ نشست تخصصی "خلیج فارس، اقتدار ملی، حُسن همجواری" امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه) با حضور حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه، اساتید دانشگاه و جمعی از کارشناسان این حوزه برگزار شد.

حسن عبدلیان‌پور در ابتدای این نشست با بیان اینکه کارهای علمی زیادی برای نام بزرگ خلیج فارس در مرکز وکلا انجام شده است، گفت: آنچه باعث شده است توجهات به منطقه خلیج فارس افزایش پیدا کند اقدامات کشورمان مبنی بر پایان دادن به هژمونی آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: خلیج فارس مظهر نقش مؤثر ایران در ثبات و امنیت منطقه است و آنچه سبب افزایش توجهات به خلیج فارس در دهه‌های اخیر شده، اقدام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پایان دادن به هژمونی آمریکا در منطقه بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد: صدور سند برای جزایر 3گانه خلیج فارس

عبدلیان‌پور با بیان اینکه روز دهم اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌ فارس است و در تقویم به نام روز خلیج فارس نامگذاری شده؛ گفت: خلیج فارس از شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان، بحرین، قطر و امارات همسایه است؛ وسعت این پهنه آبی 240 هزار کیلومتر است و توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریا‌های آزاد راه دارد.

وی ادامه داد: اهمیت خلیج فارس به دیروز و امروز نیست و ریشه در تاریخی به درازای قرن‌ها و سده‌ها دارد، اما آنچه سبب شد تا این پهنه آبی بیش از هر زمانی اهمیت یابد، پیروزی انقلاب اسلامی است که سبب خاتمه یافتن هژمونی آمریکا در منطقه شد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که امنیت خلیج فارس مربوط به حوزه داخلی منطقه است و ربطی به کشور‌های بیگانه ندارد و قرار نیست بازیگران خارجی در تأمین امنیت آن نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است؛ آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود؛ ایران معتقد است که امنیت منطقه خلیج فارس، مربوط به کشور‌های حوزه و پیرامون خلیج فارس و نه مربوط به آمریکاست.

عبدلیان‌پور به جعل نام خلیج فارس از سوی برخی کشورها اشاره کرد و گفت: وجود سند‌های متعدد مبنی بر هویت فارسی خلیج فارس گواه بر کذب این ادعا است. کشور‌های حاشیه خلیج فارس از طریق جعل نام خلیج فارس به دنبال تبلیغاتی و روانی هستند همه آنها می‌دانند که نام خلیج فارس، همین خلیج فارس است، اما در چارچوب اعمال فشار سیاسی و روانی بر جمهوری اسلامی ایران، به این مسأله دامن می‌زنند.

وی گفت: خلیج فارس برای ما یک مسأله استراتژیک و دائمی است و هیچکس هم نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر بدهد.

عبدلیان‌پور افزود: خلیج فارس، خلیج همیشه فارس بوده و خواهد بود و هیچ عاملی نمی‌تواند نام و موقعیت ژئوپلتیک این خلیج را عوض کند؛ امنیت این منطقه به هیچ وجه به دست بازیگران خارجی نخواهد افتاد. اگر امنیت و ثباتی در منطقه خلیج فارس است، با نام جمهوری اسلامی ایران گره خورده است؛ جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با کمک کشور‌های منطقه می‌تواند ثبات و امنیت منطقه را به خوبی تأمین کند.

رئیس مرکز وکلا گفت: همه می‌دانیم جعل نام خلیج فارس از موضوعات سیاسی است و مجموعه وکلا و حقوقدانان  همواره به عنوان کنش‌گران فعال عرصه مسایل بین‌الملل در این خصوص موضع‌گیری کرده‌اند.

وی در ادامه به جنبش‌های دانشجویی در حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: در سال 1393رهبر انقلاب در نامه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و اشاره کردند که من از شما جوانان می خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی موهن و سخیف بین شما و واقعیت سدی ایجاد کنند.

عبدلیان‌پور گفت: خیزشی که ایجاد شده است مصداق صحبت‌های رهبر انقلاب است. ایشان اشاره کردند که این قضیه ظلم هفتاد ساله حتماً مردم آمریکا را به واکنش شدید وادار خواهد کرد و حتماً جنبش‌های دانشجویی به میدان خواهند آمد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا 52 درصد از مردم آن اعلام کردند که یک دولت در فلسطین می‌تواند باشد و آن دولت فلسطین است، ما نیز به عنوان جامعه وکلا از این حق پایمال شده مردم فلسطین دفاع و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد